Gå til innhold

Anbefaling av ny kam samt tips ved bytte på m20 motor


325_e30_2dørs
 Share

Anbefalte innlegg

Må blant annet bytte kam på min 325 m20 86mod motor, da den er så slitt at den ene vippearmen knekte..

Er det noen da som kan gi meg et tips på hvilken kam jeg skal velge? Tenkte ikke på noe ekstremt!! Noen som vet av noen som selger et gunstig komplett "kamsett"? Må vell bytte alle løftere også, samt register reim og vasspumpe. Er det noe annet som kan være lurt å bytte?

Det funker vell å bytte kamen ved å slippe å løsne toppen? Bare å ta vekk rediator\grill å dra den fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å ta av toppen for å bytte kam nei. VS Motor selger trimkammer til rundt 3000 Kr Hvor mye vippearmene koster vet jeg ikke, men han skulle ha 900 for løftere til Sierra. Kan tenke meg rundt 1500 Kr for vippearmer til BMW. Men det vet jeg som sagt ikke prisen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til å bytte kam uten å ta av topp....

Hvis du får det til uten problemer eller ødelegger noe så må du ringe meg.

Ihvertfall hvis du skal bytte løftere også.

Sier meg enig i dette, tror det kan bli veldig vanskelig å få ut både kam og vippearmsaksler forover. Spørs om ikke vippeamsakslingene kommer i konflikt med karosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det går ikke uten å ødelegge noe.Skal du ut med løftere og tilhørende aksler må du ha av alt!

Dvs at du ikke har sjangs til å komme til bak toppen mot torpedo for å "dunke" ut akselene.Gjør deg selv en tjeneste og kjøp slipesett også.

Hvis alt er så slitt der så ville jeg byttet tettningene også når en først må ha det av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...