Mpower20 Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 Ja, hender ofte at samvittigheten tar meg etter jeg har pressa grensene litt. I fjor så skulle jeg og en kamerat til et solarium, han hadde nettopp fått lappen så ville kjøre egen bil(men jeg setter seff ikke raua i den slitte Pyssjåen) så kjørte bmw'en etter han. Ut på motorveien fikk jeg så innmarri lyst å bare BLÅSE forbi den forbanna skraphauen av en bil. Så la meg på siden av ham på motorveien og ''yppa'' litt(den forbanna pyssjåen skal nå ha det att den dro godt! 605 3.0 V6). Nåla passerte 180 i det jeg klarte å trekke skikkelig ifra. Ble liksom så ivrig ettersom den skraphaugen av en bil klarte å holde følge så bra . Har aldri lugget så våken i solsenga noen gang før....Det var første og siste gangen Bmw'en får oppleve slike hastigheter med meg bak rattet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 ....det er flott at du har litt dårleg samvittigheit etter "grisekøyring". Hugs på at det skjer ulykker der det ofte er køyremønsteret som drep! ....alt tullet her om at folk ikkje køyrer fort med passajerar!!??!!!...det er andre etter vegen og, om dei ikkje sit i bilen med deg! Har sjølv mista nære venner i trafikken, slikt får ein til å vere litt meir på vakt! ..... PS snakkar ikkje 90 i 80 sone liksom..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 ....det er flott at du har litt dårleg samvittigheit etter "grisekøyring". Hugs på at det skjer ulykker der det ofte er køyremønsteret som drep! ....alt tullet her om at folk ikkje køyrer fort med passajerar!!??!!!...det er andre etter vegen og, om dei ikkje sit i bilen med deg! Har sjølv mista nære venner i trafikken, slikt får ein til å vere litt meir på vakt! .....PS snakkar ikkje 90 i 80 sone liksom..... Ja, er helt enig i hva du sier der. Man lærer av de feilene man gjør, og gjør aldri noe sånt igjen. Når jeg tenker på det idag, og får fremdeles en klump i magen. Ble liksom så revet med i øyeblikket at man skjønner egentlig ikke hva man driver med før etterpå. Er bare glad at alt gikk bra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 ....det er flott at du har litt dårleg samvittigheit etter "grisekøyring". Hugs på at det skjer ulykker der det ofte er køyremønsteret som drep! ....alt tullet her om at folk ikkje køyrer fort med passajerar!!??!!!...det er andre etter vegen og, om dei ikkje sit i bilen med deg! Har sjølv mista nære venner i trafikken, slikt får ein til å vere litt meir på vakt! .....PS snakkar ikkje 90 i 80 sone liksom..... Ja, er helt enig i hva du sier der. Man lærer av de feilene man gjør, og gjør aldri noe sånt igjen. Når jeg tenker på det idag, og får fremdeles en klump i magen. Ble liksom så revet med i øyeblikket at man skjønner egentlig ikke hva man driver med før etterpå. Er bare glad at alt gikk bra... VIKTIG!.....eg har ikkje forulykka nokon i trafikken, men mista venner i ulykker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Juni 11, 2005 Share Skrevet Juni 11, 2005 Får kansje litt dårlig samvittighet noen ganger.. Eller.. NÆÆÆ! Men trur bilen blir sinna når jeg presser den for hardt.. Her om dagen begynte airbag lampa å lyse når jeg kjørte forbi en volvo og en ford! Og den slutta ikke etterpå heller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Kjøre fort er en menske rett:) men det er kjipt når du blir tatt i 180 i 80 sonen som en kompis av meg ble forgje dagen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Jeg har hatt flere tilfeller der samvittigheten har grepet tak i meg i etterkant, pga stygg og uansvarlig kjøring - det er flere år siden jeg sist kjørte på den måten. Men om jeg "legger til momsen" på fartsgrensa der det er 70/80-sone eller høyere affiserer meg overhodet ikke, såfremt veien er rimelig kurant, og både føre- og trafikkforholdene tilsier at det ikke er noen overhengende fare for at noe skal skje ene og alene pga litt for høy fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siv Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Må bare slenge meg på jeg også... har faktisk litt dårlig samvittighet for nattens kjøring.. Var sjåfør på en nissan 200sx.. måtte jo kjøre om kapp med en kompis som kjørte en 535... men jeg turte ikke mer da spidometeret viste 200... da var jeg pisse redd! de andre som satt på var jo fulle å sa jeg ikke måtte gi meg, men når man føler at man ikke har kontroll tror jeg d beste er å gi seg... Jeg er kjempe irritert på meg selv som ikke sjenket andre en tanke da jeg kjørte... enn viss noen har komet imot?? Huff.. dette skal ikke gjenta seg! Og må få si at jeg er ikke stolt av å kjøre så fort, d er ikke derfor jeg skrev d... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Dårlig samvittighet? Aldri, men så kjører jeg aldri på en måte som skulle tilsi det heller. Sier ikke dermed at jeg ligger i fartsgrensa hele tida. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Jeg kjører fort der jeg ikke er til fare eller bry for andre¨. Når jeg skal få meg et fartskikk, så er jeg opp i over 200 et lite øyeblikk og bremser ganske fort ned igjen for å kjøre normal. Jeg bruker aldri å ligge over 140 i lange perioder, 110 til 120 er mere normalt for meg på E18. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Det har absolutt vært tilfeller av dårlig samvittighet etter hard kjøring, da spesielt stygge forbikjøringer... Er noe drit er det... Men må ærlig talt innrømme at den største "skrekken" er å bli tatt av politiet, miste lappen og fengsel og sånt... Det har jo blitt sånn, og det er ikke min feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Det har absolutt vært tilfeller av dårlig samvittighet etter hard kjøring, da spesielt stygge forbikjøringer Forbikjøringer er skummle. Jeg har hatt mine opplevelser, har heldigvis overlevd dem og blitt klokere. Nå kjører jeg aldri forbi hvis det er det minste tegn til at det kommer en bil mot. Jeg får generllt dårlig samvittighet når det kommer til bil. Jeg tør såvidt å trå hardt til, jeg er så redd for at motoren eller girkassen skal skjær seg. Det er først i det siste halvåret jeg har slappet litt mer av angående den bekymringen. Men det vises at jeg tar det med ro. De lokale gangsterene kaller meg Slowrider, og det er vel forså vidt ikke noe galt i det. Noe må jo vise dem at det går an å kjør sakte og samtidig vær kul Pluss jeg har ikke vært i en eneste bilulykke (bank i bordet), i motsettning til vennene min som har vært i opptil flere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Kjører ikke fort eller tar sjanser angående forbikjøringer. Men så har jeg en jobb som gjør at jeg må ha bil. Kan tro jeg har sett mye rart og hasardiøs kjøring langs landeveiene Bedre å ta det med ro enn å skal forbi for enhver pris. Så hender det av og til at jeg tar igjen "feil bil" og da er helvete løs. Da begynner vedkommende å gasse på og kjøre forbi som en annen tulling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Juni 14, 2005 Share Skrevet Juni 14, 2005 Kan ikke forstå at noen kan få dårlig samvittighet av å kjøre for fort. Da må du ha mye respekt og faktisk bry deg om politiet. gjør du det eller? Ble dømt til 18 dagers fengsel og sonet i vestre slidre i valdress november i fjord. Kjørte i stykker motoren min på vei til fengselet. hadde den i underkant av 200 hele veien.( sikkert derfor også at motoren gikk til helvete) det eneste jeg tar hensyn til når jeg kjører er de som sitter på og de som er på veien. Bortsett fra det kjører jeg egentlig så fort jeg bare vill. liker og se på det som om jeg har egne regler. er så dritt lei av blålys svina. Og når jeg får tilbake bilen min ferdig fiksa i begynnelsen av juli, skal jeg kjøre i 300 på motorvegen hele tiden. F..... farts grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Juni 15, 2005 Share Skrevet Juni 15, 2005 Jeg håper ikke at du Ostespiller virkelig mener det du skriver!! Isåfall burde du ha vært fratatt retten til å føre motorkjøretøy på livstid! Men et generelt problem blant de som er så totalt ignorante i forhold til lover og regelverk er jo at de lever etter mottoet "Biler går ikke på førerkort, de går på bensin".... Nå sier jeg ikke at du har akkurat disse holdningene, men du fremviser sannelig endel andre totalt håpløse holdninger til trafikk, lovverk og medtrafikanters liv og helse. Håper bare at jeg aldri treffer deg langs veien! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå