Gå til innhold

hvilken cab er dette??


Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

Schulz (eller var det Schultz) har heller ikke noe med BMW å gjøre, men bygde om E23 7-serie var det vel til stasjonsvogn, disse bilene får da Schulz inn i modellnavnet sitt.

Det var nok en 5-serie E28 som ble bygget om til stasjonsvogn. :wink:

Ja, dem bygget om e28, men det er også stasjonsvogn av e23. Om dette er Schulz vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var nok en 5-serie E28 som ble bygget om til stasjonsvogn. :wink:

Ja, dem bygget om e28, men det er også stasjonsvogn av e23. Om dette er Schulz vet jeg ikke.

Husket feil angående Schulz... :oops: Men var brennsikker på at E23 også er ombygd, noe jeg fant ut på ett forsøk i Google (gadd ikke det ved forrige innlegg):

hinten_jpg.jpg

Denne er ombygd av Euler (kilde: Autopower)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder den aktuelle E30 Baur Cab´en tror jeg det er mer korrekt å si at den er en såkalt Landaulette...etter f.eks denne gamle Daimler´n :wink:

Du mener vel at det er E36 Baur cab som kan kalles Landaulette?

Jeg er overrasket over at du med en viss forkjærlighet også for de eldre utgavene av luksusbiler fra Stuttgart ikke trakk fram en M-B Landualette... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder den aktuelle E30 Baur Cab´en tror jeg det er mer korrekt å si at den er en såkalt Landaulette...etter f.eks denne gamle Daimler´n :wink:

Du mener vel at det er E36 Baur cab som kan kalles Landaulette?

Jeg er overrasket over at du med en viss forkjærlighet også for de eldre utgavene av luksusbiler fra Stuttgart ikke trakk fram en M-B Landualette... :roll:

Min tankerekke i relasjon til begrepet/ordet "Landaulette" gikk faktisk via den originale Mercedes-Benz 600, men klokken var mange og Daimler´n var det første og beste bildet av en "Landaulette" som poppet opp på Google...så det fikk holde med den for å vise hva en Landaulette er. :D

Her er imidlertid en Mercedes-Benz 600 "Landaulette" fra 1967. :wink: Mercedes-Benz 260D fra 1938 ble forøvrig også levert som en "Landaulette" i tillegg til å være verdens første personbil med en dieselmotor.

fshn07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er imidlertid en Mercedes-Benz 600 "Landaulette" fra 1967. :wink: Mercedes-Benz 260D fra 1938 ble forøvrig også levert som en "Landaulette" i tillegg til å være verdens første personbil med en dieselmotor.

Mange bilder av MB 600 (vanlig 4-dørs, 4-dørs lang, 6-dørs lang og Landualette lang): www.angelfire.com/film/merced_photo_gal ... nz_600.htm

E36 Baur når ikke denne opp til ventilhetta en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er imidlertid en Mercedes-Benz 600 "Landaulette" fra 1967. :wink: Mercedes-Benz 260D fra 1938 ble forøvrig også levert som en "Landaulette" i tillegg til å være verdens første personbil med en dieselmotor.

Mange bilder av MB 600 (vanlig 4-dørs, 4-dørs lang, 6-dørs lang og Landualette lang): www.angelfire.com/film/merced_photo_gal ... nz_600.htm

E36 Baur når ikke denne opp til ventilhetta en gang! :)

Hehehe...takk for den linken :D ...og det er korrekt...E36 Baur og mange andre BMW´er for den saks skyld har lite å stille opp med mot Mercedes-Benz når vi går 30 år eller mer tilbake i historien. Min absolut største drøm i relasjon til biler er stadig en Mercedes-Benz 300 SEL 6,3 (1968-72) og som vi vet har den modellen den samme motoren som sitter i Mercedes-Benz 600. Motoren er en mastedont av en V8 på 6,3 liter, 300 HK ved 4000 rpm, 502 Nm ved 2800 rpm og det medfører at den klarer 0-100 Km/t på 6,5 sekunder samt en toppfart på 220 Km/t. Ganske saftige ytelser for en stor familiesedan i 1968...og jeg mener det er relevant å si at den var en slags tidlig. "M5" :D

6-3704.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kjenner til fra BMW CCNs forum så har jeg kjørt en Mercedes av den serien, riktignok "bare" en 230, men likefullt en meget behagelig bil å kjøre.

For lesere som ikke har fått med seg den historien: www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/diskus ... dNr=127345

Mercedes-Benz fra tiden før oljekrisen i 1973 er absolut interessant i et bilhistorisk perspektiv, men jeg tror min/vår forkjærlighet for enkelte modeller er for spesielt interesserte. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Tror at baur cabene er veldig mye mer interesante biler enn de vanlige kebabfønere.

Om 3-4-5 år vil baur utgavene være en bil som samlerne vil begynne å se seriøst på.

i tilegg er det fortsatt god deletilgang til disse common klassikerne noe som gjør at man kan få teknisk goe biler til en rimelig penge.

ang.utseende så tror jeg nok at du bør ha sett bilen på veien når den var ny, altså i bilens nybildager , for å bedømme stygghetsgrad, dette var tross alt noe av the hotteste på cab markedet i norge tidlig på 80 tallet.

problemet er at uttalelsene kommer fra noen som var sædklumper på denne tiden :oops:

så neste gang du ser en baur på veien , så bør du ta av deg lua og hilse pent, for den er sannsyneligvis jævla mye eldre enn deg.

og om tredve eller tretti år som du ville sagt det, så sitter du å angrer noe helt for grønnjævlig på at du ikke kjøpte en slik stygg sardinbox som du kunne solgt når du blir pensjonist, og gjort store penger.

for baur;n er fortsatt en billig klassiker. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...