Fredrik Skrevet August 28, 2005 Share Skrevet August 28, 2005 Hehehe...problemet ville evt. ha vært at blinken ville ha befunnet seg 42 Km fra deg og det er lenger vekk enn man kan se selv med en kikkert. Avstanden mellom Dover i England og Calais i Frankrike er forøvrig ca. 42 Km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet August 28, 2005 Share Skrevet August 28, 2005 tja.... en liten biltur må en vel på lørdagene oxo, men da gikk øl´a til helvete da... Jaja, en kan ikke få både i pose og sekk... Men uansett kul kanon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 28, 2005 Forfatter Share Skrevet August 28, 2005 Sinnsyk den der Schwere Gustav, men jeg ser virkelig ikke for meg at den kan ha hatt store nytten. Sinnsykt liten feiltoleranse også, i og med at en bombe på jernbanesporet i så fall var alt som skulle til for å stoppe den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Det mest interessante i forhold til en militærstrategisk vurdering er det faktum at tyskerne faktisk konstruerte en kanon og ikke en haubits eller en morter. Kanonen skyter mer eller mindre rett frem (dog i en slak nedadgående bane) rett over ens egen fronlinje, mens haubitsen/morteren skyter oppover (i en relativt høy nedadgående bane) høyt over ens egen fronlinje. Kanonens prosjektil skal treffe direkte for å eksplodere, mens haubitsen/morteren slår ned og eksploderer (kan også tidsinnstilles og eksplodere over målet). Kanonens prosjektil forhindres av terenget, mens haubitsen/morteren ikke forhindres av terenget hvis man kjenner den eksakte avstanden til målet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 bmwe9, enten er du nerd eller så har du fulgt med på skolen...shit you know your stuf! ps, fet børse den gustaven, spørs hva vår lokale ADOLF kanon kan stille opp med i en gentlemans duell mot den jæveln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Gunnar, hvor er det du holder til? Du er fra Vestfold er du ikke? Hva med dama di? Dama di likner fært på en fra Nøtterøy... Bare lurer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 8, 2005 Forfatter Share Skrevet September 8, 2005 Jeg er fra Rogaland, men bor på Skoppum i Vestfold ja. Dama er ikke fra Nøtterøy.. hun har bodd mesteparten av livet på/i Skoppum, Åsgårdstrand og Tønsberg. Bortsett fra de første par årene av livet.., da bodde de utenlands. Men hun jobber faktisk rett over broa i Tønsberg, så det er vel teknisk sett på Nøtterøy.. uten at jeg er veldig lokalkjent på navnene utover der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Okey Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Føler for å bringe opp en eldgammel post da Fredrik refererte til denne gjennom flyinteressetopicen. Var ferdig i forsvaret i år og hadde masse glede i Vakt & Sikringskompaniet jeg neppe ville hatt noe annet sted, og fikk i løpet av de 12 mnd prøve et lite arsenal våpen. Bl.annet Glock 9mm, Glock 45cal, gode gamle AG3'en, og MP5 (som forøverig var kompaniets standardvåpen med unntak av Oslo som har MP5 OG Glock. Følte at jeg bare måtte skrive en post da jeg har en viss interesse for det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Interessant tråd. Får vel legge inn et innlegg jeg også. Skyting er vel en av mine største interesser. I tillegg til pistolskyting og jakt, driver jeg med praktisk skyting. Satt også i styret i den praktiske lokalavdelingen. Jeg har blant annet en 9mm Glock 34, Colt .45 ACP, Remington 870 12/89, Remington 700 30-06, og lader det meste av ammo selv. Hadde også en tysk mauser fra 1943 i originalkaliber 7,92mm. Denne riflen solgte jeg etter at jeg var utsatt for en ulykke på skytebanen og ble skutt med denne riflen. Hadde lite lyst å bruke den etter dette. Ellers har jeg flere innvilgede søknad bla. på Ar-15/M-16, men 15000 kroner er mye for en rifle i standard utførelse så jeg har utsatt kjøpet. Men hvis noen har en billigere rifle i kaliber .308, .223, .30US, 7,62x39 som f.eks AG3, M-16, M-14, FN-FAL, M1 US carabin, Ak-47 eller lignende våpen i halvautomatisk utførelse, er alt av interesse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Jeg har en micro-UZI i halvautomat, 9mm til salgs nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 hehe skyter med gasspistol jeg hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Ikke for å være ekkel med dere våpenintreserte her. Men jeg leste ei liste over 10 sikre tegn på at du er et rasshøl. To ting som jeg husker godt var at du eier pistol og kjører bmw. Så da vet dere at dere i værtfall er 2/10 Rasshøl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Jeg har 2 BMW'er, men ingen pistoler. Kun en banerifle og en hagle. Hva er jeg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Jeg har 2 BMW'er, men ingen pistoler. Kun en banerifle og en hagle. Hva er jeg da? Da er du halvt drittsekk. Hvis du har noe hengende i sladrespeilet er du 3/4 drittsekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå