Gå til innhold

Senka biler som spretter ...


Kenzuke
 Share

Anbefalte innlegg

Min bil er senka med koni, så den er fast å fin, men har vorre borti mange grisesenka biler som spretter som faen når man treffer en liten homp. Hva kommer det av egentlig? Er bare nysjerrig :P

- Har hørt at det er dempere uten returfjær elns som spretter, men skjønnte ikke helt hva dem mente... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler som er ekstremt senket er like ekstremt farlige å kjøre. Det er fordi jo mer en senker, jo stivere blir normalt bilen. Og når en bil er så stiv rekker ikke/klarer ikke fjærene å ta unna "hompen" og ujevnhetene i veibanen. Kommer man i en sving men en slik bil kan man risikere å sprette av veien. En original bil kan stå på like godt i svingene som en senket en, selv om det føles som en skal velte. Den originale bilen har mykere fjærer og lengre fjæringsvei, så den får tatt unna ujevnhetene og humpene.

Prøv å sykle med en sykkel uten dempere mot en 3 cm høy kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sykle med en sykkel uten dempere mot en 3 cm høy kant.
Neitakk =)

Hehe, men denne bilen jeg mener er ikke så forbanna stiv. Den har originale dempere med senkefjærer som er kappa en runde på begge sidene, men tror ikke den dreiv å spretta så mye før han kappa... Litt rart d dær ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett mange eksempler på folk som"senker" bilene sine med bare fjærer og ikke dempere..resultatet blir som oftest en sprettball etter som at dempere tar kveld med en gang..noe som er livsfarlig.. men som GSS sier..jo mlavere en bil blir jo hardere blir den..min f.eks er senket 65 forran og 45 bak og er ganske stiv men ikke så stiv at det merkes bare du kjører over en stein for og si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har originale dempere med senkefjærer som er kappa en runde på begge sidene, men tror ikke den dreiv å spretta så mye før han kappa... Litt rart d dær ...

Altså den har nå en runde mindre fjær til å ta imot ujevnhetene og dempe disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sykle med en sykkel uten dempere mot en 3 cm høy kant.
Neitakk =)

Hehe, men denne bilen jeg mener er ikke så forbanna stiv. Den har originale dempere med senkefjærer som er kappa en runde på begge sidene, men tror ikke den dreiv å spretta så mye før han kappa... Litt rart d dær ...

Det er vel det som er problemet at han kjører org dempere, i dette tilfellet er det vel praktisk talt bare fjerene som tar ujevnhetene i veibanen siden du må ha strammere dempere visst du skal ha stivere fjærer. Men en annen ting er at vedkommende kjører med kappa fjærer, det er livsfarlig, hils og si at han må ta det med ro i svingene eller kommer han til og sprette av veien! Trodde det og kappe orgfjærer bare var sånn man hørte om i dårlige vitser/røverhistorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert demperne som er problemet. Har sikkert knapt noen vandring igjen pga. senkefjærene. Få ham til å hive på kortere dempere, så ordner det seg nok. :)

Og Tort, kapping av fjærer er ikke noe man bare hører om i røverhistorier. Det er vanlig og neppe farlig om det gjøres skikkelig. Må passe på temperaturen slik at man slipper sprøhetsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert demperne som er problemet. Har sikkert knapt noen vandring igjen pga. senkefjærene. Få ham til å hive på kortere dempere, så ordner det seg nok. :)

Og Tort, kapping av fjærer er ikke noe man bare hører om i røverhistorier. Det er vanlig og neppe farlig om det gjøres skikkelig. Må passe på temperaturen slik at man slipper sprøhetsbrudd.

En må være ganske god til å varme fjærene hvis man ikke skal gjøre de sprøe ! Og desuten er det strengt forbudt, mister lappen og en saftig bot og det er det vel en grunn til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når fjærer ikke er dyrere enn det er hva er vitsen...

Få høyden riktig.

Sier ikke du at din er for høy foran, selv med 40/15? En halv runde hadde sikkert fått den perfekt.. :) I dine øyne riktig nok. Ville hatt den enda lavere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når fjærer ikke er dyrere enn det er hva er vitsen...

Få høyden riktig.

Sier ikke du at din er for høy foran, selv med 40/15? En halv runde hadde sikkert fått den perfekt.. :) I dine øyne riktig nok. Ville hatt den enda lavere selv.

Da kjøper man h&r sitt 60/30-sett eller eibach sitt 50/30-sett da :) Evnt noe justerbart om du absolutt skal skrape i asfalten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med justerbart snakker man plutselig 10-12.000,-... så da var plutselig vitsen der allikevel.

Dessuten kan det jo godt tenkes at man har bedre ting å bruke 2000,- på enn senkefjærer som gjør akkurat samme nytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange overdriver lufttrykket på dekkene når de har lavprofil,går bra å slippe ut litt for å få litt mindre sprettball effekt på en senket bil,Kjørte noen år med senket bil,helt til jeg prøvde en med orginalfjæring,Hvilken komfort det var å kjøre hadde glemt hvordan den var orginal så jeg skiftet tilbake uka etter,men man må ofre litt for utseende på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...