Gå til innhold

Pedi's E21 Peters Cabriolet... Dataliner !

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan du ikke få tak i en M54b30 ? 211hk? og hel alu?

Godt mulig det ender opp i noe slikt.

Må få sammen chassiet først, og se hva greiene ender opp i (les:vekt) før jeg tar en endelig avgjørelse...

Skrevet
Forsterkningene til Peters utgår over en lav sko. Jeg har "designet" en ny løsning som er mer stabil.

Om du er villig til å dele den designen, hadde jeg vært meget takknemlig! ;) For de forsterkningene som er der fra før er ikke mye å skryte av. ;) Jeg vil gjerne ha noe mer enn bare tårnstag foran og bak :)

Skrevet
her har jeg lyst til og følge med:-) e21 er stilig :-)

Er jo litt stilig han Pedi og. Var jo gatebil modell her forleden å græier!

Skrevet

Haha Mexos...

Pedi = Gatebil-babe :headbang::headbang::iwant:

Om du er villig til å dele den designen, hadde jeg vært meget takknemlig! ;) For de forsterkningene som er der fra før er ikke mye å skryte av. ;) Jeg vil gjerne ha noe mer enn bare tårnstag foran og bak :)

Sorry, du vet hvordan det er. Everything is in da head...

• 9 months later...
Skrevet

Lenge siden sist oppdatering her nå. Unnskyldningene og grunnene har jo vært i flertall, men det er nå bare slik det er.

Om jeg har gjort noe nå i det siste? Nope. Ikke med verken Pedi-truck'en eller E21 cab'en. Har jeg fått gjort noe med den nye garasjen? Ja, litt - men ikke nok. Nytt gulv er støpt, og litt maling er nå kommet på gulvet. Så det kommer seg - små skritt ad gangen. Nye porter og inngangsdør kommer forhåpentligvis 13 juni, så fra den datoen er det i det minste tett og fint. Neste skritt er jo å få isolert og plater på vegger og tak, med en varmepumpe montert tilslutt. Alt til sin tid, og alt koster penger. Så jeg skal nok være fornøyd om jeg kan få isolert garasjen, samt få løftet gulvet (les:loftet) over der løftebukken kommer.

Men men, nok unnskyldninger og bortforklaringer.

Jeg ville bare vise med et par-tre bilder at jeg ikke har verken glemt Pedi-Trucken eller E21 Cabben. Det er ikke så mange som helt ser for seg at Pedigutten noensinne vil fullføre verken Truck eller Cab, og jeg forstår jo det på en måte. Men jeg kan forsikre dere alle at jeg har på ingen måte droppet verken ene eller andre prosjektet.... :)

For å fullføre sammensettingen av E21en, og til en viss grad trucken, så er det jo ett essensiellt verktøy som bør/må brukes.

Rettejigg....

Hvor mange ganger i mitt liv har jeg ikke drømt om å ha en slik... Men tar for mye plass, og koster for mye...

Fredags kveld tok jeg kontakt med en godt voksen kar som har solgt videre bilverkstedet sitt litt nord for Bergen, og hørte med han ang rettejiggen som han hadde hengende/stående.

Det er en Dataliner 80, gammel og god...

IMG_5064_zpsdb3f10e3.jpg

IMG_5065_zpsf2f1f0ca.jpg

IMG_5066_zps5783656a.jpg

Etter en halvtimes tid i telefonen, ble vi enige om at Pedigutt skulle bli den nye eieren. Så jeg tok de 2 minste med meg i kassabilen, og raste avgårde retning Bergen - rettere sagt "Manger", en plass som ikke var aaaaltfor sentralt... :)

Gamle eier viste seg å være en likandes kar, så han hjalp meg å laste opp både bil og henger. Og etterhvert som jeg blåste støvet av div utstyr, så ser mye av det helt nytt ut. Så jeg er meget fornøyd.

IMG_5068_zps4863ff12.jpg

Vel på plass i kjelleren (foreløpig)

IMG_5073_zps933b12e1.jpg

Skal losse hengeren i dag, så dette skal bli morro :)

Ikke særlig spennende oppdatering, men for de som hadde glemt enten Truck eller E21 Cab ut - her er en reminder på at JEG ikke har glemt de ut.

PS! Jeg kjører nå samme oppdatering i både E21- og Truck-tråden, for det er nok ikke alle som følger begge trådene...

Over og ut, for denne gang...

• 5 months later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Vi venter i spenning her, Pedi :) Flott arbeid!

Venter egentlig i spenning jeg også... Har fått garasjeportene i, og begynt å isolere... Men holder på å lage noen soverom og kjellerstue til de 2eldste ungene i kjelleren, så all min tid går der desverre. Når det er ferdig, så må jeg vel klare å få isolert ferdig garsjen, slik at den kan se ut som en skikkelig garasjen... Så jeg håper dere er like tolmodig som meg :)

post-38754-0-24776300-1417910654_thumb.j

post-38754-0-31464700-1417910716_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...