Gå til innhold

Hvilken olje?


Hhenrik
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta en oljeservice på bilen før jeg skal til rudskogen. Filter er kjøpt, men vet ikke helt hvilken olje jeg skal kjøpe. Tenkte 15-40 olje, men hvilket merke? Mineralolje er tingen som skal på...pris har ikke noen betydning...

Bilen er en 325i 87. mod som har gått ca. 210 000...

Kansje råd om hvor jeg får tak i oljen også..bor i stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble også anbefalt Agip, ble fortalt at den var kommet bra ut i tester, var blant annet bedre enn mobil 1. Kjører derfor selv med Agip nå, har ikke hørt noen ulyder enda :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da var det enda en evig diskusjon om oljer, venter spent på vilke innvendinger bimmerdude har her :lol:

:lol::lol::lol:

Jeg melder meg herved ut fra kommende diskusjoner, har kjørt med Mobil 1, Castrol og nå prøver jeg Agip. Har fremdeles ikke hatt motorhavari og regner med det går bra denne gangen også.

:lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i den lange diskusjonen, jeg vil bare ha erfaringer fra personer. Hvilken olje dere kjører med, og om dere er fornøyde...

Starter vi en ny slik diskusjon kan den fortsette i mange uker hehe.

Hørt mye om castrol...og hva med shell sin "beste" olje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Agip 8) Har hørt de er veldi bra

Italiensk olje !...hmmmm... :roll:

Tja vet ikke jeg, men VS Motor bruker det......

selv om han er sponset av de, så betyr ikke det at han bruker det.

martin schanke var sponset av shell, men brukte mobil 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha på mineralolje når pris ikke spiller noen rolle,halv eller hel syntetisk olje er jo av bedre kvalitet,Mineralolje var nok optimal den gangen bilen var ny men de nyere syntetiske oljene har mye bedre smøreevne,det er en myte at eldre biler må bruke mineralolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ste faren min kjører med castrol, også anbefalt fra fabrikken, men det koster litt da, snakk om over 200 literen.. men så er den motoer og oljen helt ren når vi skifter da, ser nesten ny ut:)

At oljen ser ny ut når du tapper den ut er vel langt ifra noe godt tegn, da er det en svært simpel olje som ikke tar opp de urenhetene den skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha på mineralolje når pris ikke spiller noen rolle,halv eller hel syntetisk olje er jo av bedre kvalitet,Mineralolje var nok optimal den gangen bilen var ny men de nyere syntetiske oljene har mye bedre smøreevne,det er en myte at eldre biler må bruke mineralolje.

For etter så mange år, har bilen godt av mineralolje. Og syntetiske oljer har lett for å svette litt mer.

Vertfall det jeg har hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt mye om castrol...og hva med shell sin "beste" olje..?

Det aller meste du har hørt om Castrol, eller oljer generelt, gjelder garantert del/helsyntetisk. Og med Shell sin "beste" olje, mener du da dyreste? Det er i så fall Helix Ultra, og den er helsyntetisk. Skal du ha mineralolje må du kjøp den billigste Shell-olja, den heter vel bare Shell Helix tror jeg. Helix Plus er delsyntetisk.

Du kan jo hive på f.eks Valvoline MaxLife, om du stoler på det som står på pakken om at den er laget for motorer som har gått over 100.000km. Kjører på den selv. Det er delsyntetisk 10W-40.

Når det gjelder mengde, så skal du nok ha 4.3 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...