hagenisse Skrevet Juli 8, 2005 Share Skrevet Juli 8, 2005 Jaha, da var tiden kommet for en ny dunkelyd. Denne gangen dunker det rimelig bra når høyre bakhjul treffer en hump eller no. Samtidig må jeg holde rattet litt mot venstre for å få bilen til å gå rett frem - riktignok ikke i lav hastighet. Hva slags foring har tatt kvelden denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Juli 8, 2005 Share Skrevet Juli 8, 2005 Bilen skal vel dra litt mot høyre... sånn er min også, og fikk den forklaringen ihvertfall:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2005 Hæ? Når rattet står rett skal den gå rett frem, det er vel rimelig normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 Høres ut som bærearmsforingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 Bærearmen ja. Eller så er det festet på bærearmen som har røket i karosseriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 Jeg har markert lenkarmen/bærearmen med en liten rød pil på bildet. Foringen som fester den i forkant er vanligvis synderen. Du kan lett sammenligne med hvordan det ser ut på andre siden av bilen din, og se om den "faller" inn mot karrosseriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snorre Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 Har akkurat samme symtomer på min. foringen er utslitt slik at bærearmen kommer borti karosseriet og hjulstillingen blir helt feil. se bildet: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2005 Se her ja Takker, får jekke opp og ta en titt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2005 .. eller så må jeg få den opp på en bukk eller noe, så egentlig ingenting nå Hvis det er denne foringen, er det noe vits å kjøpe noe annet enn orginalt? I så fall hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 Du kan evt. kjøpe Powerflex. De er mye lettere å montere, og skal etter sigende vare en del lenger, siden de er laget av Polyuretan (eller hva nå den plasten heter?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2005 Men da bør jeg bytte på begge sider, ikke sant? (foringene hadde ingen fæl pris, men hvis det er en drittjobb...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L.. Skrevet Juli 10, 2005 Share Skrevet Juli 10, 2005 Har akkurat samme symtomer på min.foringen er utslitt slik at bærearmen kommer borti karosseriet og hjulstillingen blir helt feil. se bildet: På min bil peker hjulene litt inn i mot bilen. Kan det være pga av noe lignende?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Juli 10, 2005 Share Skrevet Juli 10, 2005 Men da bør jeg bytte på begge sider, ikke sant? (foringene hadde ingen fæl pris, men hvis det er en drittjobb...)Du bør bytte på begge sider, ja. Det gjorde jeg uansett når den på høyresiden gikk filleveien. Med mindre den på venstresiden har blitt byttet nylig, vil jeg påstå at det nok ikke er så veldig lenge til den også kommer til å ryke, og da kommer du bare til å bli forbannet for at du ikke skiftet den med en gang. De som virkelig er proffe på dette bytter dem på under halvtimen per side..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Juli 10, 2005 Share Skrevet Juli 10, 2005 Bærearmsforingene er vel en liten svakhet på E36. Er jo egentlig ufarlig å kjøre med men det blir jo mere dekkslitasje og bakenden på bilen blir jo "ustabil". Må vel justere inn bakhjuls stillinga etter at de er byttet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Juli 10, 2005 Share Skrevet Juli 10, 2005 Bærearmsforingene er vel en liten svakhet på E36. Er jo egentlig ufarlig å kjøre med men det blir jo mere dekkslitasje og bakenden på bilen blir jo "ustabil". Må vel justere inn bakhjuls stillinga etter at de er byttet også.Det er nesten ufarlig å kjøre med, ja. Det eneste er at man lett kan "slå" av boltene som holder fremre feste. Skulle man prøve å kjøre litt på grensen (det prøvde jeg), da vil man oppdage at bilen fort kan gjøre noen krumspring som det ikke er så lett å hanskes med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå