Gå til innhold

Dunkelyd igjen..


hagenisse
 Share

Anbefalte innlegg

Jaha, da var tiden kommet for en ny dunkelyd. :?

Denne gangen dunker det rimelig bra når høyre bakhjul treffer en hump eller no. Samtidig må jeg holde rattet litt mot venstre for å få bilen til å gå rett frem - riktignok ikke i lav hastighet.

Hva slags foring har tatt kvelden denne gangen? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06_Juni_010.jpgJeg har markert lenkarmen/bærearmen med en liten rød pil på bildet. Foringen som fester den i forkant er vanligvis synderen. Du kan lett sammenligne med hvordan det ser ut på andre siden av bilen din, og se om den "faller" inn mot karrosseriet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da bør jeg bytte på begge sider, ikke sant? (foringene hadde ingen fæl pris, men hvis det er en drittjobb...)
Du bør bytte på begge sider, ja. Det gjorde jeg uansett når den på høyresiden gikk filleveien. Med mindre den på venstresiden har blitt byttet nylig, vil jeg påstå at det nok ikke er så veldig lenge til den også kommer til å ryke, og da kommer du bare til å bli forbannet for at du ikke skiftet den med en gang. De som virkelig er proffe på dette bytter dem på under halvtimen per side..... ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærearmsforingene er vel en liten svakhet på E36. Er jo egentlig ufarlig å kjøre med men det blir jo mere dekkslitasje og bakenden på bilen blir jo "ustabil". Må vel justere inn bakhjuls stillinga etter at de er byttet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærearmsforingene er vel en liten svakhet på E36. Er jo egentlig ufarlig å kjøre med men det blir jo mere dekkslitasje og bakenden på bilen blir jo "ustabil". Må vel justere inn bakhjuls stillinga etter at de er byttet også.
Det er nesten ufarlig å kjøre med, ja. Det eneste er at man lett kan "slå" av boltene som holder fremre feste. Skulle man prøve å kjøre litt på grensen (det prøvde jeg), da vil man oppdage at bilen fort kan gjøre noen krumspring som det ikke er så lett å hanskes med ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...