Gå til innhold

Basskasse i min lille compact..


Anbefalte innlegg

Legg f.eks 3 lag med glassbier så rowingen så på med 3lag glassfiber igjen. Det som er med den matten er at den er vevd akkurat som karbon dermed blir den veldig sterk. +at den er ganske tykk. Pass på å få ut alt av luft bobler som legger seg under glassfiberet når du legger den. Luftboblene svekker konstruksjonen.

Ok. Takker.. Da får jeg se hva jeg får til i morra..

Alu? Hmm, den høres ikke dum ut.. Kanskje det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagd tre-fire kasser i 22mm MDF de siste 10 årene og lydmessig blir resultatet bra, men kassene blir grisetunge hvis de har litt volum. Skal du bruke MDF så får du kjøpt dette hos de fleste trevarehandlerne. Et lite tips er å ta med seg eksakte mål på alle de ferdig platene du skal ha. Normalt så kutter de opp platene for deg uten ekstra kostnad, så du sparer deg for MYE frustrert MDF kutting i garasjen. (Dessuten er det litt drøyt å drasse på en 3 meter lang plate hjem). Be dem være nøye med kuttingen (se opp for røde øyne og trøtte tryner).

Men mAZE, hva annet har du tenkt til å gjøre med høytalere i compacten din? Et sett med 5 1/4" foran og et sett med 4" bak er litt stusselig. Jeg prøver å pønske ut en løsning for bedre mellomregister bak, men det er ikke akkurat lett. Kutting i hattehylla for 6*9" er et alternativ, men ikke for meg. Vil ha noe som er mest mulig "usynelig", og som ikke hindrer meg i å slå ned setene og fjerne hattehylla for "varetransport".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. så glade folk er i dem 6x9" høytalerene! Dropp dem kjøp ett bra frontsett. Husk på at dem som sitter bak sitter 2meter unna frontsettet, hvor langt unna sitter du høytaleren i stua di?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilen min får jeg to 10" i hatthylla, burde holde det for de som sitter bak. Noe det aldri går! Har ikke med folk i baksetet da. :) Skal etterhvert ha litt bedre høytalere foran, men skal først og fremst ha i basserene og se hvordan det blir. Ringte til Eltek i dag og litt info om hvor stor kasse og slik jeg skal ha. Hvert element skal ha 15liters kasse bare. Blir jo enkelt å lage kasse. Hehe. Blir ikke store saken. Så lager nok to kasser tenker jeg. Han anbefalte meg å bruke 19mm MDF og sette i en avstiver. Dette mente han skulle være bra nok. Godt jeg slipper å få så store kasser da, så det ikke blir alt for tungt. Må gjøre så mye med motoren da for å rette opp igjen alle kiloene jeg "tuller" bort. (eller da frem egentlig. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"varetransport".

Hehe, i en compact? Joa, du driver ikke noe flyttebyrå da skjønner jeg. :P Ikke akkurat mye plass baki der. Så jeg bruker nok opp det meste av den plassen..

Skal jeg kjøre noe fpr jeg heller bruke 520'n min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"varetransport".

Hehe, i en compact? Joa, du driver ikke noe flyttebyrå da skjønner jeg. :P Ikke akkurat mye plass baki der. Så jeg bruker nok opp det meste av den plassen..

Skal jeg kjøre noe fpr jeg heller bruke 520'n min.

Bedre plass enn i en E46 sedan uten nedfellbare rygger.

Men med litt fantasi går det meste.

Fikk med meg 16 pakker med laminatbord i baksetet. Råeste senkinga jeg har hatt på min bil :D

Fikk faktisk et flatpakka terrassebord på 1.5x1.5meter inn der også. Men ikke samtidig selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"varetransport".

Hehe, i en compact? Joa, du driver ikke noe flyttebyrå da skjønner jeg. :P Ikke akkurat mye plass baki der. Så jeg bruker nok opp det meste av den plassen..

hehe, joda, jeg driver flyttebyrå med spesialitet på pianoer og store kommoder. 8)

Nei, jeg har en liten guttevalp hjemme som er på barnevogn stadiet, så det er det som er "varetransport" hvis stasjonsvogna er opptatt. Hadde det ikke vært for den barnevogna, så hadde jeg løfta inn en (tung MDF) basskasse som jeg har liggende fra en tidligere bil.

Men det ER praktisk med nedleggbare seter, får plass til grisemye julegaver vettu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"varetransport".

Hehe, i en compact? Joa, du driver ikke noe flyttebyrå da skjønner jeg. :P Ikke akkurat mye plass baki der. Så jeg bruker nok opp det meste av den plassen..

hehe, joda, jeg driver flyttebyrå med spesialitet på pianoer og store kommoder. 8)

Nei, jeg har en liten guttevalp hjemme som er på barnevogn stadiet, så det er det som er "varetransport" hvis stasjonsvogna er opptatt. Hadde det ikke vært for den barnevogna, så hadde jeg løfta inn en (tung MDF) basskasse som jeg har liggende fra en tidligere bil.

Men det ER praktisk med nedleggbare seter, får plass til grisemye julegaver vettu....

Det er jo begrenset å tung den blir da ettersom de ikke blir på mer enn 15liter hver. Men bare elementene veier jo 40kg så litt tungt blir det jo. Blir vel som en person til sitter på hele tiden. Så da får det være med passasjerer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...