Gå til innhold

En M5 killer !

Share

Anbefalte innlegg

Porsche har i dag endelig presentert familiesedanen "Panamera" som kommer på markedet i 2009. Den blir frontmotorisert (i god tradisjon etter 924, 928, 944 og 968) med en V8 på over 4,5 liter...opp mot 450 HK uten turbo og over 550 HK med turbo (les: Cayenne er målestokken). Så har jeg 4 år å spare på...:D:D:D

porsche-panamera.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Porsche har i dag endelig presentert familiesedanen "Panamera" som kommer på markedet i 2009. Den blir frontmotorisert (i god tradisjon etter 924, 928, 944 og 968) med en V8 på over 4,5 liter...opp mot 450 HK uten turbo og over 550 HK med turbo (les: Cayenne er målestokken). Så har jeg 4 år å spare på...:D:D:D

porsche-panamera.jpg

Ja, fin bil! Men hva med å spare til nyeste genrasjon m5 eller kanskje det kommer en værsting fra haman/hardge/ac schnitzer osv :D:D Bare et forslag i og med det er en fin pris på den regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med BMW M5 kontra en Porsche er at den er skikkelig kollisjonstestet. Tror ikke Porsche har så mange ingeniører som jobber med kollisjonssikkerhet. Ikke noe å ha små barn i den bilen der. Like sikker som en Fiat Panda fra 80 tallet.

Hvordan kan du si det? Jeg tror nok ikke at Porsche hadde fått sluppet en bil samme sikkerhetsklasse som en 80-talls Fiat Panda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg kan si det?

Kan du finne Porsche her?

http://www.euroncap.com

Klart den er sikrere enn en Panda men sikre biler er det ikke for da hadde de sendt dem til testing hos Euroncap.

Men bilen var skikkelig lekker.. Det må jeg innrømme :P

Innlegg nr 1000 jippi!!!

:stupid: ser du mercedes s klasse,bmw7 serie osv osv dær?

trur at disse bilene er blandt det sikkreste som er laget,men etter din teori så er vel dette usikre sjitbiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

porsche-panamera.jpg

Tviler på at de klarer å vente til 2009 for å slippe den der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med BMW M5 kontra en Porsche er at den er skikkelig kollisjonstestet. Tror ikke Porsche har så mange ingeniører som jobber med kollisjonssikkerhet. Ikke noe å ha små barn i den bilen der. Like sikker som en Fiat Panda fra 80 tallet.

kremt... bare for å gi deg en peke pinne på porsche og sikkerhet, så fikk porsche stålbjelker i dørene på 70-80 tallet(husker ikke nøyaktig) Mens mange bilmerker reklamerte for dette på slutten av 90tallet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg kan si det?

Kan du finne Porsche her?

http://www.euroncap.com

Klart den er sikrere enn en Panda men sikre biler er det ikke for da hadde de sendt dem til testing hos Euroncap.

Men bilen var skikkelig lekker.. Det må jeg innrømme :P

Innlegg nr 1000 jippi!!!

:stupid: ser du mercedes s klasse,bmw7 serie osv osv dær?

trur at disse bilene er blandt det sikkreste som er laget,men etter din teori så er vel dette usikre sjitbiler?

Er mange mercer og bmw'er som er testet der. Men ingen Porscher. 911 er noe at det farligste man kan kjøre. BMW hadde aldri solgt noe slikt.

Min teori er basert på flere ting ikke bare at de ikke er testet i Euroncap men det sier litt. S klasse og 7 serien er kanskje ikke så sikre som du tror. Mye vekt som presser bilen sammen. Selv om de er sikkre ved kollisjoner mot mindre biler så er det ikke sikkert de gjør det så bra i en slik test Euroncap utfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt... bare for å gi deg en peke pinne på porsche og sikkerhet, så fikk porsche stålbjelker i dørene på 70-80 tallet(husker ikke nøyaktig) Mens mange bilmerker reklamerte for dette på slutten av 90tallet ;)

Biler med lav front er mindre sikkre rent generelt. Ikke tilfeldig at E46 har en mye høyere front enn E36.

Fifth Gear har en interesant test på dette....

At de fikk stålbjelker har sikkert noe med at de skulle selges på det amerikanske markedet og det ble vanlig tidligere på amerikanske biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...