M3cabriolet Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 hehe... sånn da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 med fare for å bli slaktet for mine yttalelse igjen, så klarer bmw fint å få 340 ut av en 3.0 liter uten turbo og! Det er jeg helt sikker på at f.eks Audi og Mercedes-Benz også klarer hvis de ønsker det, men saken er at man ikke klarer å få en motor til og utvikle tilstrekkelig med moment (i relasjon til de moderne turbo-diesel motorene) ved et lavt turtall uten en turbo eller kompressor. Det er mulig, men da skal man gå på et kompromis vedr. høy effekt og/eller man skal ha et voldsomt volum på motoren (les: typisk gamle amerikanere). Det er f.eks ganske imponerende effekt i M54B30 motoren når den henter ut 258 HK ved 6600 rpm og 300 Nm ved 2500 rpm fra 2996 cm3 volum, men det er som å pisse i havet å tro at det monner i forhold til M57D30 motoren med dobbel-turbo når den henter ut 272 HK ved 4000 rpm og 560 Nm ved 2000 rpm fra 2993 cm3. Så...hvorfor ikke en dobbel-turbo på M54B30 motoren også ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 er det bare jeg som gleder seg til BMW kommer med turbo, eller? tror det blir bra jeg! med dagens teknologi tror jeg de skal klare å lage en turbomotor med masse dreimoment fra bånn og bra respons. en 1-serie med 2-liter og turbo høres jo veldig morsomt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 Man snakker om att turbo gir dårlig gass respons??????? Hva med BMW 325 E-36 da??? den funker jo knapt før man passerer 3500 Omdreininger, dette gjelder vel de fleste 6 erne til BMW, eller gjør det ikke? BMW Ruler!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 Tror turbo blir knall jeg , men synes ikke det var mange hk de fikk ut av en 3.0l Er klar over at de nokk har gjort dette bevist for og gi et klart skille mellom M3 og 3 liter turbo. Det finnes 325 som har 400 og 500 hk ved turbo bruk, man skal kunne få rundt 600 hk ut av en 3 liter med turbo. Uansett, blir knall !!! *wrooooom , psshhh, wrooooom, pssshh *= GØY! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 En stor fordel er det med turbo, vil man ha noen hk ekstra er det billig..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 En stor fordel er det med turbo, vil man ha noen hk ekstra er det billig..... Jepp, opp med turbo trykket ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 Gleder meg stor til turbo bilen blir så gamle att jeg har råd til og kjøpe en vrooooom! psssssh Kjøre glede for alle penga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 Gleder meg stor til turbo bilen blir så gamle att jeg har råd til og kjøpe en vrooooom! psssssh Kjøre glede for alle penga Amen man !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 Man snakker om att turbo gir dårlig gass respons??????? Hva med BMW 325 E-36 da??? den funker jo knapt før man passerer 3500 Omdreininger, dette gjelder vel de fleste 6 erne til BMW, eller gjør det ikke? BMW Ruler!!!! Jeg tror ikke du helt forstår hva vi mener med gassRESPONS... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 nei vel da så he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cwathne Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 Det med snakk om 600hk i en 3liters motor er jo langt fra umuligt. Og virker her inne som "mange" er skuffet over lite hk per liter i motoren. Men tenk dere en ting. Den motoren BMW skal lage, skal tilfredstille avgasskrav som idag er så strenge at det er ikke gøy å lage kraftig motor. Og disse kravene skal alltid være innforbi enten fullgass eller halvgass. Lavt eller høyt turtall. Og det er ikke lett. Og en annen ting er når en motor blir levert ut med så mye hk fra fabrikk. Så har du jo en "garanti" for at det holder. Her er det ikke noe muffens når det gjelder trimminga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 er det bare jeg som gleder seg til BMW kommer med turbo, eller? Jo, jeg! Men det har jeg kanskje gjort klart i innleggene min allerede. Blir knall at BMW får noe for turboentusiastene også. Dessuten er BMWer i dag gørrkjedelige under 4000rpm, og med et "riktig" turbooppsett kan man helt sikkert knuse alle sugemotortallene på lavt turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyZM Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 en motor med 600 hk fra 3 liter vil kreve service sykt ofte, og det vil kost mer enn det smaker for kundene.... 340 hk fra 3 liter er bra. Men grunnen til at de ikke har tatt ut mer er enkelt og greit fordi den ikke skal bli like rask som M3.. Litt dumt med en intern E90 konkurent til M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 5, 2005 Share Skrevet August 5, 2005 Jeg har jo hatt BMW turbo jeg, 745iA 1982 mod. Den var virkelig både rask og morsom å kjøre, og med dagens turboteknikk er det enda mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå