Gå til innhold

Da var 335i turbo bekreftet!


Thorleif
 Share

Anbefalte innlegg

Da vil 3 serien komme med dobbel turbo :shock: , det er en 3 liter, som vil ha ca. 340 hk, og vil være binde leddet mellom 330 i (265 hk) og M3 (415 hk) :lol:

AMS tror dette og vil bli motoren BMW Motorsport wil bruke i 1 serien, for å lage M bil :? , vi får vel bare vente og se.

AMS sier også at BMW arbeider med 4 liters biturbo, og en 2 liters firer med turbo, vi får vel bare vente og se.

Thorleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm... leser det du skriver og er ikke helt fornøyd, hverken med effekten på den nye M3'en (skulle gjerne sett den var over 420 hk pga Auda's RS4 kommer med 420hk...Barnslig ja-jeg vet)

Eller om å høre BMW satser på turbo igjen, merkelig...

Benz har jo vendt vekk fra pustehjelp.

Det har jo vært BMW's filosofi å ikke bruke turbo pga tregere gassrespons bl.a.

Diesel turbo er :klemme:

Men hold turbo unna Bensin sekserne( min mening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... leser det du skriver og er ikke helt fornøyd, hverken med effekten på den nye M3'en (skulle gjerne sett den var over 420 hk pga Auda's RS4 kommer med 420hk...Barnslig ja-jeg vet)

Eller om å høre BMW satser på turbo igjen, merkelig...

Benz har jo vendt vekk fra pustehjelp.

Det har jo vært BMW's filosofi å ikke bruke turbo pga tregere gassrespons bl.a.

Diesel turbo er :klemme:

Men hold turbo unna Bensin sekserne( min mening)

Nå er jo BMW sin turbo, to små torboer i serie, som på 535 d, og da forsvinner dette med tregere gass respons. de vil og ha direkteinsprøytning, så mye av det en klager på med turbo, vil være en saga blott.

Over 100 literhester på en 4 liter er meget bra, hvordan en vrenger og vri på det, og er ikke Auda'en 4,2 liter da? og det vil si 100 literhester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk BMW kan kapre en del kunder på å ha turbomotorer. Det er mange som er veldig glad i det.

Om jeg selv kommer til å få lyst på en, vil jeg nok vente med å avgjøre til jeg har fått prøvd det. Jeg er nok i utgangspunktet litt skeptisk, men absolutt ikke vankskelig å overtale med et bra produkt. Jeg gleder meg til å prøve en 335 med turbo, så får vi jo se hva den har å by på....

Uansett kjekt med nyheter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... leser det du skriver og er ikke helt fornøyd, hverken med effekten på den nye M3'en (skulle gjerne sett den var over 420 hk pga Auda's RS4 kommer med 420hk...Barnslig ja-jeg vet)

Eller om å høre BMW satser på turbo igjen, merkelig...

Benz har jo vendt vekk fra pustehjelp.

Det har jo vært BMW's filosofi å ikke bruke turbo pga tregere gassrespons bl.a.

Diesel turbo er :klemme:

Men hold turbo unna Bensin sekserne( min mening)

MB har vel langt i fra vendt seg vekk fra pustehjelp! De er vel en av de få fabrikantene som virkelig FRÅTSER i respiratorvirksomhet. De har både modeller med turbo og kompressor. SL 65 AMG har jo V12 med biturbo - 612 HK og et dreiemoment som sannsyligvis kan dra jordkloden ut av bane...

Personlig synes jeg det er LITT skuffende at BMW går over til turbo på noen modeller, men jeg har full tiltro til at vårt kjære merke - som tross alt heter Bayerische MOTOREN Werke - ikke ville gjort dette uten at det var gode grunner til det.

Med den nye teknologien som ble først lansert i 535d (seriekoblede variable turboer) er det vel kanskje mulig å få til en motorkultur som både har gassrespons OG krefter. Time will show!

Thorleif! Er dette noe du har fått bekreftet fra BMW eller AMS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... leser det du skriver og er ikke helt fornøyd, hverken med effekten på den nye M3'en (skulle gjerne sett den var over 420 hk pga Auda's RS4 kommer med 420hk...Barnslig ja-jeg vet)

Eller om å høre BMW satser på turbo igjen, merkelig...

Benz har jo vendt vekk fra pustehjelp.

Det har jo vært BMW's filosofi å ikke bruke turbo pga tregere gassrespons bl.a.

Diesel turbo er :klemme:

Men hold turbo unna Bensin sekserne( min mening)

Nå snakker du om 2 vidt forskjellige biler, selvom antall hk er det samme.

Når kan en Audi sammenlignes med kjøreglede iht en BMW?

Man vil aldri finne like mye gøy i noen som helst annen bil enn en M-serie.. Med mindre man har altfor mye penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorleif! Er dette noe du har fått bekreftet fra BMW eller AMS?

Fra AMS, men i 99% av tilfellene er de rett, og dette ryktet har jo florert i over et år nå, så det er vel rett rundt hjørnet før BMW, sender ut en pressemelding om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget interessant!

Jeg må si at det egentlig gleder meg litt at BMW endelig kommer med respirator igjen. Det er utrolig mange som er seriøse turbo-tilhengere, og dette gjelder jo ikke minst alle de som er tallfriker. Skal ikke store ladetrykksøkningen til før man nærmer seg 400 gamp.

Dessuten har da alltid BMW klart å få til flotte motorer uansett kategori, så jeg tviler ikke på at de klarer å få til en meget potent og brukbar bensinmotor med turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget interessant!

Jeg må si at det egentlig gleder meg litt at BMW endelig kommer med respirator igjen. Det er utrolig mange som er seriøse turbo-tilhengere, og dette gjelder jo ikke minst alle de som er tallfriker. Skal ikke store ladetrykksøkningen til før man nærmer seg 400 gamp.

Dessuten har da alltid BMW klart å få til flotte motorer uansett kategori, så jeg tviler ikke på at de klarer å få til en meget potent og brukbar bensinmotor med turbo.

Det er jeg helt enig i og jeg mener også at div. uttalelser om at en bensin-turbo motor generelt har dårlig respons vitner om at man ikke er helt oppdatert vedr. hva som finnes på markedet i dag. Jeg påstår at turboteknologien (og/eller kompressorteknologien) kombinert med direkte bensininnsprøytning er det som på sikt kommer til å "redde" bensinmotoren i relasjon til turbo-diesel revolusjonen. :wink: Et meget godt eksempel på dette er VW´s nye 2 liter bensin-turbo som bl.a er montert i Golf GTi. Den er et lite mirakel av en motor med god respons, bra dreiemoment, relativt høy effekt og lavt forbruk...200 HK ved 5100 rpm, 280 Nm ved 1800 rpm, 0-100 Km/t på 7,2 sekunder (med DSG 6,9 sekunder), toppfart 235 Km/t og et blandet forbruk på kun 0,80 liter/10 Km. Dette er noe helt annet enn E46 318i og E90 320i...så det er absolut på tide at BMW kommer med sin versjon av fenomenet og forhåpentligvis en mye bedre versjon. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, og det er at BMW ikke presenterer noe som er teknisk langt bak konkurrentene. Når det gjelder tekniske løsninger ligger de _alltid_ langt fremme. Det eneste er at det (nå) er ny teknologi for merket, men jeg regner med de har gjort grundig testing opp gjennom årene, og har grei kontroll på sakene.

I tillegg har det jo også en annen STOR fordel i forhold til Norge - mer effekt per ccm gir lavere avgifter, og turbo generelt er i utgangspunktet helt klart mer bang for the buck, slik at prisene nå kan bli lavere både fra fabrikk og inn i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh - tror ikke vi skal være så veldig optimistiske med tanke på å få en billig 335turbo til Norge. For selv om den har turbo, så har den jo tross alt 3liters motor, hvilket ikke akkurat er noe lite motorvolum. Ei heller er den veldig lett, og har jo nok effekt til å fø opp et helt tolldistrikt i flere uker..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med fare for å bli slaktet for mine yttalelse igjen, så klarer bmw fint å få 340 ut av en 3.0 liter uten turbo og! :)
Det kunne de sikkert gjort, ja.

Forresten - du kan få slakt for ordet "yttalelse" hvis du vil. Det skrives uttalelse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...