HenrikE30+ Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Motoren veier ca. 12kg mer og kassa veier forskekkelige 30kg!!!!mer... I og med at jeg skal stribbe bilen for enda mer vekt (ut med seter, varmeapparat + litt) samt at jeg bytter feks panseret ut med et i glassfiber håper jeg at regnestykket blir som følger: Før: 1108kg (tørrvekt) 1108+12+30+10(diverse)=1160kg (noe som slett ikke er verst uansett) 1160-15 (panser)-20 (seter)= 1125kg Jeg regner med at vekten på bilen blir ca. 1160kg ettersom jeg skal forsterke buret og dessuten blir det alltids litt mer av diverse ting. Men, men, sålenge jeg er under 1200kg skal jeg egentlig ikke klage
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Absolutt ikke ille det.. Blir vel litt annet å ratte den rundt banen enn automatgira E46.
oddis Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Veldig tøft prosjekt Henrik Har egentlig lest i denne tråden før, uten å ha kommentert. Blir nesten satt ut av din evne til å finne på lure patenter og løsninger. Ting som ikke i min villeste fantasi kunne falt meg inn. På en positiv måte Hvilken kasse kommer du til å bruke? Ang. den bakstillingen, som du skulle forsterke- hvilken er det du bygger på? Tviler på at det er oringal 325 aksling,hehe? Stå på!
HenrikE30+ Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Veldig tøft prosjekt Henrik Har egentlig lest i denne tråden før, uten å ha kommentert. Blir nesten satt ut av din evne til å finne på lure patenter og løsninger. Ting som ikke i min villeste fantasi kunne falt meg inn. På en positiv måte Hvilken kasse kommer du til å bruke? Ang. den bakstillingen, som du skulle forsterke- hvilken er det du bygger på? Tviler på at det er oringal 325 aksling,hehe? Stå på! Takker for tilliten Kan uansett avsløre at om det ikke hadde vært for gode kompiser som VIRKELIG har peiling så hadde jeg aldri kommet meg særlig langt. Jeg gjør alt selv, men inspirasjonen kommer fra nettverk som feks. bimmers.no og BMWCCN klubbforumet. Dessuten ligger det noen timer surfing på nettet også i dette her Jeg fikk tak i en org. kasse fra BMW. Den kassen er spesialtilpasset V12eren og finnes ikke på noen annen bil. Utfra det jeg har lest meg til på nettet er den råsterk: Skrev dette på BMWCCN-forumet for en stund siden... Sakset fra et forum ute i det store Internet... (Ang. den manuelle girkassen som sitter i 850i/Ci/CSI) Third time took it to Gravesend Transmissions in Kent, who I stood over while they carefully disassembled everything and measured everything and told me the gearbox was perfect, and not the cause of the noise. In fact they said it was the most overengineered gearbox they had ever seen on any car. They commented that they had played with gearboxes on 1000hp cars that weren't anywhere near as solidly built as mine. Dette lover jo virkelig bra!!! Bakstillingen er basert på en org. M3 bakstilling (som for så vidt er den samme som i 325i). Jeg har nå skaffet meg en Alpina diff (2.93 utv. 40%brems og med oljekjøler). Alt av foringer blir byttet ut med aluminium (traversforinger og diff. foringer). Diffen blir via bukker skrudd rett i en forsterket ramme i chassiet samtidig som den også blir forsterket ytterligere ved å skru den rett i rammen i bakkant. Innfestningene til bærearmer bak blir også modifisert til justerbare uniball-ledd. Det kommer til å bråke noe helt forferdelig, men who cares?
EvenS Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Motoren veier ca. 12kg mer og kassa veier forskekkelige 30kg!!!!mer...I og med at jeg skal stribbe bilen for enda mer vekt (ut med seter, varmeapparat + litt) samt at jeg bytter feks panseret ut med et i glassfiber håper jeg at regnestykket blir som følger: Før: 1108kg (tørrvekt) 1108+12+30+10(diverse)=1160kg (noe som slett ikke er verst uansett) 1160-15 (panser)-20 (seter)= 1125kg Jeg regner med at vekten på bilen blir ca. 1160kg ettersom jeg skal forsterke buret og dessuten blir det alltids litt mer av diverse ting. Men, men, sålenge jeg er under 1200kg skal jeg egentlig ikke klage Vil du virkelig hive ut varmeapperatet? Hva om det regner når du skal på bane? Litt kjedlig om frontruta dugger ned vel... Eller har du ei fiffig løsning på det å? Gleder meg virkelig til å se hvordan dette blir når det blir ferdig! Hvordan går det forresten med Torra sitt prosjekt? Han er stort sett for full til å si noe fornuftig når jeg treffer han
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg har nå skaffet meg en Alpina diff (2.93 utv. 40%brems og med oljekjøler). Er ikke 2.93 veldig lavt? Hva er org på 750i/850i/850CSi? Hvordan fungerer forresten oljekjøling av diff? Går olja i en krets innom en radiator i fronten, eller er det vannkjøling? Eller kanskje noe helt annet? Har aldri studert noe slikt før.
Ola. Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Vil du virkelig hive ut varmeapperatet? Hva om det regner når du skal på bane? Litt kjedlig om frontruta dugger ned vel... Eller har du ei fiffig løsning på det å? Dette setter jeg også spm til.. Håper du ikke gjør dette henrik! Så flere farlige situasjoner på gatebil når det regnet... Extrem bilene slet..
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Er vel ikke verre enn å putte inn et elektrisk varmeapparat som peker mot ruta, så har man mulighet for å få bort dugg og få litt varme i bilen dersom det skulle være en kald dag.
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Et elektrisk varmeapparat holder ikke mot dugg på frontruten...jeg slet en hel høst/vinter med en fille i min mors boble med automatgear (jeg hadde såkalt dropfot i høyre fot)...og boblen hadde en ekstra elektrisk varmevifte...noe forbanna drit...
Bimmerlars Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Har hørt at man får mangel hvis man fjerner varmeapparatet(ikke at det har noe å si ) stemmer det?
Espen M33 Skrevet Oktober 13, 2005 Skrevet Oktober 13, 2005 Hvordan fungerer forresten oljekjøling av diff? Går olja i en krets innom en radiator i fronten, eller er det vannkjøling? Eller kanskje noe helt annet?Har aldri studert noe slikt før. Her er ett dårlig bilde av alpina diff med oljekjøler http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 045/12.jpg
Gunnar Skrevet Oktober 13, 2005 Skrevet Oktober 13, 2005 Her er ett dårlig bilde av alpina diff med oljekjølerhttp://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 045/12.jpg Ah.. radiator rett ved siden av diffen altså. Det er da olja selv som går gjennom den? Blir vel en del ekstra olje også i så fall, neppe noen ulempe det heller..
HenrikE30+ Skrevet Oktober 13, 2005 Skrevet Oktober 13, 2005 Selvfølgelig skal jeg ha et lite varmeapparat! Patenten er under utvikling... Diffen har en ekstra radiator ja...
andrem3 Skrevet Oktober 20, 2005 Skrevet Oktober 20, 2005 Lenge siden du har sendt inn noen bilder,vet du har hatt framgang sist uka,må ta meg en tur å se i helga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå