Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noe nytt snart?? Eller mer info på annen tråd?..

Et vanvittig herlig prosjekt! :D

Utrolig at folk får det til...

Ja faktisk... Jeg hadde planlagt å legge ut mer info og bilder i dag :wink:

Endelig begynner jeg å få lønn for strevet! :D

Nå har jeg fått ferdig motorrom (massevis av braketter og festepunkt måtte sveise/borres) og en kjapp lakkering ble gjennomført i forgårs/går

Dette er en skikkelig milepæl for meg ettersom jeg i lang tid har holdt på med arbeid som på mange måter ikke viser resultat, og det har ikke vært noen vits i å legge ut bilder av ting som SER likedan ut som alltid...

Nå er hele infrastrukturen på bilen ferdig, og det eneste som gjenstår før en fullskala montering begynner er et lite lag med lakk i bagasjerom og kupè. Det står mange kasser med nye deler på verkstedsgulvet som lengter etter å få et nytt hjem. I det siste har jeg kjøpt mye gromdeler fra England, USA, Østerrike og Tyskland. Bla. ny bakstilling som er fullstendig justerbar, sinnsyke stabstag, forsterkningskit til alle utsatte ledd (motorfester på travers m.m). Nå begynner det som virkelig er morro!!! :D:D:D

Her er et par bilder...

Først et lite lag med grunning:

IMG_2631.jpg

Dernest har jeg fått på farge og klarlakk, og påbegynt monteringen av varmeskjoldet:

IMG_2639.jpg

Lakken i motorrom blir ikke strøken, men det bryr jeg meg ikke om ettersom bilen sannsynligvis skal dyppes i syrebad til neste vinter (i forbindelse med karrosseriombygging), og da blir det uansett ny lakk...

• Svar 300
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Høres bra ut Henrik! Gleder meg til at denne doningen skal gi minst to av sansene mine tilfredsstillelse! :D

Mistenker at dekkene kan hjelpe en tredje også! ;)

Skrevet
Høres bra ut Henrik! Gleder meg til at denne doningen skal gi minst to av sansene mine tilfredsstillelse! :D

Mistenker at dekkene kan hjelpe en tredje også! ;)

Hehe... Håper at dekkene skal stå for minst mulig sanseinntrykk jeg da :wink:

Dekk som er påtent bidrar ikke akkurat til gode rundetider... :lol:

Skrevet

Utrolig pent arbeid Henrik!

Leste nettopp gjennom din prosjektartikkel i det nyeste Fahrfreude, der du forklarer veldig bra :) Veldig spent på å se hvordan den fungerer.

Blir det noen indre modifiseringer på 12'ern?

Ser jo bare hvor fort mr. Harildstad's "350" slipper bak så..

Men du har ganske vill vektfordeling i forhold :D

Skrevet

Leste om prosjekter ditt i Fahrfreude og dette er et meget interessant prosjekt! Mye tid og strabasiøse prestasjoner gjør dette prosjektet rått!

Skrevet

I helgen fikk jeg gjort ganske så mye.

Det nydesignede "throttle assembly'et" (gasspedal/wire/gasspotensiometer) synes jeg ble såpass flott at det var verdt en egen bildeserie :wink:

I tillegg et lite oversiktsbilde av den nylakkede kupèen som jeg såvidt har begynt monteringen av... :D

IMG_2645.jpg

IMG_2647.jpg

IMG_2652.jpg

IMG_2654.jpg

IMG_2660.jpg

Skrevet

Det er kanskje ikke så lett å se på bildene, men når er girspaken optimalt plassert. Den står ca. 8cm lenger bak og veldig mye høyere enn org.

Når jeg holder 10 på 2 i rattet er det under 1 1/2 knyttneve mellom ratt og girspak :D

Skrevet

Nope! Det er faktisk mye kortere vandring på girspaken nå en det var før (og jeg hadde kort før også...). Du vet, det er ikke lengden på girspaken INNE i bilen som avgjør hvor lang vandring det blir, men det er hvor lang den er UNDER (fra "kulen" og ned til sjaltestaget) som avgjør.

Dette er finfint :D

Skrevet

Dette ligger litt utenfor mitt interessefelt, men så langt ser resultatet av din innsats ut til å være relativt hardcore... :D ... det blir spennende å se om V12´ern kommer til sin rett i E30...spesielt med tanke på at du kjører på baner... so far so good... :wink:

Skrevet

Dette var kjekke bilder Henrik.

"Alle" kan putte en V12er i en E30 (syns jeg da..), men etter å ha sett den siste billedserien din - så viser du tydelig forskjellen på en mekaniker og en "feinschmecker".

Det er virkelig morro å se finmekanikk og detaljer satt i høysete, og det virker på meg som om du har en god plan i dette.

Stå på videre Henrik, og lykke til videre. Beste hilsener fra Sveio... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...