Gå til innhold

TS-serien til Pioneer-høytalere er ubrukelig på E36 -> 90


Anbefalte innlegg

Altså...

Kjøpte et Pioneer TS-1376 høytalersett (TS = spesialtilpasset) som jeg skulle ha i hattehyllen i min 318i, 91mod. I Pioneers katalog fra 2002-2003 (og forsåvidt bak på eksen, etter kjøp), så står det at man trenger en adapter (UD-M130) for at den skal passe bak.

udm1304vf.jpg

[Kilden til hele problemet]

Hmmm, tenkte jeg. Jeg ringer Pioneer.

Ringte til Pioneer og forklarte problemet om jeg faktisk TRENGER en slik adapter, eller ei. Ifølge Pioneer, så skulle det gå greit. Hun så hverken adapteren i katalogen (2005(!!)), eller hadde hørt om den. Hun hadde heller ikke hørt om folk som hadde kjøpt at de klagde på at, den ikke passet, etc.

Jaja, tenkte jeg og bestilte høytalersettet.

Når settet ankom og det var tid for installering... så ("overraskende" nok), så passet den ikke.

Argh, tenkte jeg da og ringte til Pioneer dagen etter på (idag), for å klage på den manglende informasjonen (og i håp om å få en slik adapter gratis eller til redusert pris ;)).

Men nei da... Pioneer har faktisk SLUTTET å selge den adapteren.

Altså.. det vil si: 3-serie 4-dørs 12/90-2/98 og 3-serie Coupé 1/92-1/99, så vil det ikke gå an å installere disse i (temmelig mange som har en slik modell her, kan man si).

Er det noen her som har erfaring med slike høytalere og evt har klart å installere dem på en fornuftig måte? Evt om de har klart å kjøpe en slik adapter ETTER 2003/2004 (aner jo ikke når de bestemte seg for å slutte med dem)?

Håper virkelig noen har noen forslag/svar på dette... for det er TEMMELIG irriterende, kan man si. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Fikk litt hjelp av en audiobutikk som spurte regionssjefen der til pioneer.

Ifølge han sjefen, så er grunnen til at de sluttet å produsere dem, er fordi det er en FOR standard komponent, som de fleste bilrekvisitabuktikker har.

Folk kjøpte der i stedenfor hos pioneer. Derfor de sluttet med dem.

Hmm.. Jeg får snuse litt rundt, og evt svare her på forumet hvor de er å få tak i (sånn i tilfelle noen andre skulle snuble opp i samme problem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Bilradiospesialisten har adaptere til hattehylla på E36. Men de koster litt.

Hmm... kan ikke si jeg finner den der gitt... Har du noen url og/eller produktnavn (kategori)?

Koster litt = ? Snakker vi tusner på tusner av kroner? :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...