TheEdge Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 la opp stereoanlegget i bilen min idag.. men det er en SINNSYK høg pipelyd som følger turtallet.. og det smeller i høytalerene når jeg slår spilleren på og av.. og når jeg skrur volumet helt ned og opp igjen. signalkabelen er så og si ny, forsterkeren er jordet godt,batteriet er jo bak så strøm og signalkabel ligger ikke nærmt hverandre.. hva kan det være ? skal jeg prøve og ha egen jording på cd spilleren og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 har du prøvd å sette på et støyfilter? det hjalp ihvertfall på bilen min og det var akkurat det samma med den og da hjalp det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 Du har ikke tatt jording fra batteriet? Det ble nevnt som mulig årsak til støy i en annen post her for en stund siden.. (For dette er ett typisk jordingsfeil problem) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEdge Skrevet August 26, 2005 Forfatter Share Skrevet August 26, 2005 nei.. har tatt jording fra karrosseriet.. hvor har dere jordet forsterkeren? er det viktig å legge opp egen jording til cd - spilleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 Ja, høres ut som typisk jordingsfeil. Har hatt samme problem før selv. Kansje jordingspunktet ditt er for dårlig? Pusset bort lakk hvis kontakt med lakkert karosseri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 27, 2005 Share Skrevet August 27, 2005 Bruk den ene bolten på støtdemperen bak, som jordingspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEdge Skrevet August 28, 2005 Forfatter Share Skrevet August 28, 2005 hmm.. blir ikke klok av dette eg. eg har en pioneer cd spiller i bilen min, idag lånte eg en kenwood spiller av en kamerat,tenkte eg skulle prøve den og se hvordan det gikk.. da forsvant dynamostøyen og all dritten helt! tenkte da at cd spilleren min var ødelagt (pioneer`en).... MEN! så prøvde eg en annen pioneer cd spiller på anlegget som eg lånte av en annen kamerat.. og da kom all dritten igjen,hehe.. BMW allergisk mot pioneer eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 28, 2005 Share Skrevet August 28, 2005 Har du lagt opp ekstra jord til spilleren nå? Det er kanskje litt mere futt i pioneer spilleren så den ikke får kjørt ut strømmen sin i jordingen. Men kjører den gjennom signalkabelen din i steden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEdge Skrevet August 28, 2005 Forfatter Share Skrevet August 28, 2005 hmm..ok, men hvordan skal eg lage til den ekstra jordingen på cd spilleren? klippe den svarte ledningen i ledningsnettet og legge den til karosseriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Er garantert jordingsbanene som er defekt i spilleren. Kommer at for dårlig jording på forsterker eller spiller. Har hatt mange kunder som har måttet levere inn Pioneerspillerene sine pga. at de har slurva med jordinga. Husk at et jordingspunkt skal være direkte i godset og all lakk skal bort på festepunktet. Beste er å sette en egen skrue f.eks unbder baksetet ved siden av setebeltebolten. Kort jording og riktig dimensjon på kabelen. Alltid lik dimensjon som plusskabelen eller større. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Er garantert jordingsbanene som er defekt i spilleren. Kommer at for dårlig jording på forsterker eller spiller. Har hatt mange kunder som har måttet levere inn Pioneerspillerene sine pga. at de har slurva med jordinga. Husk at et jordingspunkt skal være direkte i godset og all lakk skal bort på festepunktet. Beste er å sette en egen skrue f.eks unbder baksetet ved siden av setebeltebolten.Kort jording og riktig dimensjon på kabelen. Alltid lik dimensjon som plusskabelen eller større. Du sier altid lik dimensjon på pluss kabelen eller større! Kan ikkje vere helt enig med deg der, la os si at spennet på jordingskabelen er 60 cm og spennet på + kabelen er 6 meter da burde det vel holde med 30 kvadrat til jord vist feks har 50 til +? Beklger vist dette ble veldig ot Send gjerne en PM MR.Stream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Det er vel bare en uskreven regel at du aldri skal ha tynnere jording. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet August 29, 2005 Share Skrevet August 29, 2005 Det er vel bare en uskreven regel at du aldri skal ha tynnere jording. Men du motstanden i kabelen blir mindre desto kortere strekk det er og da kan du jo gå ned på kvadrat! men det er jo like greit og bruke samme dimm på begge selfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Det er vel bare en uskreven regel at du aldri skal ha tynnere jording. Men du motstanden i kabelen blir mindre desto kortere strekk det er og da kan du jo gå ned på kvadrat! men det er jo like greit og bruke samme dimm på begge selfølgelig! Er ikke nødvendig å spare på kablene for å ofre en spiller.. Greit med tykk jordning så det er sikkert at strømmen kommer unna vist ikke vil den lete etter andre steder å komme ut. Som feks signalkabler da, begynner det med dynamostøy og ender med brentejordningsbaner. Tror det koster rundt 1500-2000kr å fikse det på en pioneer spiller.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ORF Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Det er viktigere med tykk jordledning enn strømledning. Begge skal være så tykke som mulig... Dersom strømledningen er for tynn for enn litt spenningstap, men det er til å leve med. Systemet vil fungere. Dersom jordledningen er for tynn (eller for lang) blir det spenningsfall her som IKKE er til å leve med. Man får da et DC nivå på på jordingangen på forsterkeren, noe som gir usymetrisk driftspenning til utgangstransistorene. Normal ligger det feks +-20V til drift, men med DC på joringangen på +1 volt vil det bli +21, -19 volt til drift, noe som kan gi brum, støy, og forvrengning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå