Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
tror de er noe smittsomt,mercedes ml og audi allroad har samme problemene...

Ikke mer smittsomt enn at tunge biler sliter ekstra på girkassene.

Men har selv prøvd en 4,0 X5. For en bil! Nydelig å kjøre, sittehøyden er fantastisk og som prosjekt34 sier "du føler deg som konge på veien".

Skrevet
tror de er noe smittsomt,mercedes ml og audi allroad har samme problemene...

Det er vel noe i det.

Bilens egenvekt. ca. 2200 tonn, så makslast 2300 tonn. ca- 4500 tonn i totalvekt. Sier seg selv at det er belasting på kassene. Så mulig dem er litt underdimensjonert. Men hvem dra henger vær dag? jeg skal telle på 1 hand dem gangene jeg har dratt henger, jeg har hatt lappen i ca. 10 år.

Skrevet

Tror det er en kombinasjon av chipping og longlife olje som "aldri" skal skiftes. Trekker du mye hengerlast ville jeg byttet olje etter 70 000 km sånn just in case. Er mulig at gikassa til 525tds er slitesterk, men den har gått 360 000 km uten noe annet vedlikehold enn oljebytte hver 70 000 km, og den har trukket campingvogn på 2 tonn hver sommer + annen diverse last, kan ikke si at vi har vært så forsiktig heller med girkassa.... vært mer eller mindre FULL gass hele veien for å klare å holde ca 100 km/h med campingvogna :P

Skrevet

Da er oljeservice bestilt hos EMMsport i trondheim. Får jeg tatt det før jeg henter den. Satser vi på det bidrar til at kassen trives bedre. ca. 3000 ,- inkl. arbeid, filter og olje.

• 3 months later...
  • 4 months later...
Skrevet

Får hive meg på denne tråden siden jeg kjøpte meg en 2003 X5 for ca 2 mnd siden:)

Stor fornød med den....

Kommer en tråd av den litt etterhvert.... :D

• 3 months later...
Skrevet

TILHENGER- OG TAKLAST

Tilhengervekt m/ brems: 2300

Tilhengervekt u/ brems: 750

Vogntogvekt: 5115

Lengde til kule: 0

Maks støttelast: 120

Maks taklast: 100

Dette er den infoen jeg får opp blant annet hos Mekonomen. Vet at jeg har lest at det er 2700kg med maks 8% stigning og 2300 ved 12% stigning og da er det jo 2300kg som kommer i vognkortet.

Har akkurat bestilt nye vinterdekk, 12655kr for fire stykk 255/50-19, koster å kjøre store vinterdekk ja ;)

Skrevet
Er vel dårlig 5 trinns kassen BMW bruker også? Tåler jo dårlig revers, har også noen plastkuler og noe dritt.

Er vel 6 trinns som er tingen. Visst ikke anbefaler jeg IF superkasko, just in case.

Skrevet
Er vel dårlig 5 trinns kassen BMW bruker også? Tåler jo dårlig revers, har også noen plastkuler og noe dritt.

Er vel 6 trinns som er tingen. Visst ikke anbefaler jeg IF superkasko, just in case.

Hvis eg kjøper så blir de 6 trinns manuell...
Skrevet

Dette er flotte biler, har kjørt 4,4 literen ganske mye :) Kikker litt på disse selv etter som det nærmer seg bilbytte til våren, men da 3,0 bensin og helst 03-04. Men forsvarer den seg mot nyere (05-07) E60 525/530, A6 2,4 Quattro, A4 1,8T Quattro eller nyere Chevrolet Tahoe. Biler jeg også vurderer :?:

En kollega hadde en 02 mod X5 3,0d hvor automat kassa havarerte, årsaken var at den skamdaue 184 hesteren var chippa og skremt opp i 225 hk :roll:

Skrevet

La vær å chippe og skift oljen minimum annenhvert år, helst hvert år hvis du kjører langt så skal dere se at kassen holder.

Lifetime olje er ren å skjær BLØFF, den blir like svart og jævlig og full av kondens den og hvis den ikke skiftes, trust me jeg har skifta på et par :wink:

Skrevet
La vær å chippe og skift oljen minimum annenhvert år, helst hvert år hvis du kjører langt så skal dere se at kassen holder.

Lifetime olje er ren å skjær BLØFF, den blir like svart og jævlig og full av kondens den og hvis den ikke skiftes, trust me jeg har skifta på et par :wink:

Helt enig!!!

chip tuning som ødelegger, i tillegg til stor tung bil, gjerne med en henger bak på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...