Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Manuell kasse passer ikke på X5 (eller andre store biler)

Men kan skrive under på at BMW har bomma litt med den lifetime-olja :wink:

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Får slenge meg på jeg å da , har en 04 Diesel jeg nå.

Har hatt både Preface bansin og diesel tidl uten store problemer.

Og jeg har dratt mye tungt og langt :wink: he he uten å bytte kasse .....

• 3 weeks later...
Skrevet

Slenger meg på jeg og :)

Har en -02 X5 3.0D og er storfornøyd.

Som andre og skriver her er problemer med girkassa lett å unngå.

Oljeskift og filterskift jevnlig. Minst annenhvert år eller 70000km. Longlife olje er bare noe tull. Greit nok at den beholder smøreevnen leenge, men tror de ingeniørene har glemt at det faktisk er mer enn det som gjør at kassa kan ryke...

Kondens vil alltid forekomme, og det vil alltid bli dritt i olja etterhvert som den brukes. Dette er faktorer som ikke longlife olje kan gjøre noe med. Eneste som kan fikse det er å skifte olje og filter!

Billig forsikring mener da jeg.

Et eksempel på at biler med fullt servicehefte kanskje ikke er så mye mer verdt likevel... :s

Skrevet

Manuell på X5 er moro det.. Er jo som en høy E39. Men du trenger litt motor.

Skrevet
Selvfølgelig finnes det flere X5 eiere

Beste bilen jeg noensinne har hatt......................

8)

Enig ! Drar selv campingvogn på 2 tonn uten å merke noe til dårlig kasse... :shock: Fantastisk bil! :D

• 1 month later...
Skrevet

slenger meg på jeg også. jeg har ikke x5 men fattern har , er desverre litt for ung for lappen enda, men er ikke mer en drøye året om å gjøre. tror det med girkassene bare er tullball, pappa har en bmw x5 3.0 iA 2004 med 2003 karroseri. har gått 213.000 nå og bytta girkassa på den på 180.000-190.000 så tror ikke det er noe problem , trakk litt over 1,6 tonn i en henger tom tåler 1 tonn med den uten problemer. men er det noen som har noe peiling med bakakselen? hadde noen 285/45-19 sommerdekk bak før orginale og de ble sykt slitt på innsiden av dekkene. byttet til 315/35-20 i sommer da de gamle ble stjelt , disse er også orginale så kalt 4.6 IS felgene, men når vi skulle bytte til 17 tommerne i høst var ikke disse noe slitt nesten, hadde selvfølgelig nye dekk før sommer. :D

• 1 month later...
Skrevet

Har din gått langt?min har ruslet 100000km straks har du hatt no problemer med din

Skrevet

Har din gått langt?min har ruslet 100000km straks har du hatt no problemer med din

Skifte eksos manifoil på den i fjor , men ellers ok .

Skrevet

Ser at mange her kommenterer at det er dårlig av BMW å lage en suv som ikke kan brukes, helt enig!!

Men jeg har hørt at X5 er et amerikansk produkt?? Er dette fakta eller er jeg på bærtur nå? :P

Skrevet

X5 både E53 og E70 produseres i Spartanburg, USA.

Når det er sagt,tror jeg ikke du skal kødde med amerikanerne når det gjelder automatkasser til store biler :P De har litt erfaring ;)

Av de E53'ene vi har innom verkstedet på jobben,er det sjelden kassa som er feilen, men mye drivknuter og sånt som er kjørt i filler.

Skal da også sies at en del av våre kunder kjører altfor langt før service,særlig med E53,da den bare kommer tilbake på merkeverksted når det er noe virkelig galt med den - det er en gammel bil nå.

Slitasje på innsiden av dekkene er et kjent problem på både gamle og nye X5, men oftest da med 285 eller høyere dekkbredde. Dette skyldes våre dårlige veier,kombinert med at cambervinkelen aldri blir helt optimal med så feite hjul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...