Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Gjelder dette alle E39 og X5`er, eller er det bare dieselene.

Ville ikkje likt at det satt amerikansk "kvalitet`s".skrapjern i bilen min :evil:

Har E39 520 bensin

Skrevet

Mutter´n har en 05 x5 med diesel. Rå bil med 218 hk, men ble litt skremt da jeg leste om girkassa. Men etter faceliften fikk x5 6 trinns girkasse. Er denne også gm?

Skrevet

thomasb; Dette gjelder kun Diesel bilene. Grunn til dette er at BMW kassene tydligvis ikke klarte over 500 nm:-)

minimini; Tydligvis så skal den faceliften som kom 2004 være uten denne lille "bugg" så din mor kan sove godt om natten igjen:-)

Skrevet

Det stemmer at GM er hovedleverandør til alle kasser i X5, men problemer? I følge BMW norge er ett sånt problem ukjent for dem :!:

Dette har jeg skriftelig, per mail.

Så lenge du følger max vekt i vognkortet så holder kassa.

Dvs på min X5 3.0 er det 2300kg på henger.

Gm har tross alt lagt automatkasser som tåler over 500nm i 50 år

8)

Skrevet
Problemet er jo at slike feil oppstår på flere modeller. Leste bl.a. Vi Menn test av nye M5, var ulyder og varmgang i diff, masse el. problemer++

Vannpumper, dieselpumper,++ mye feil på BMW.

Sjerpings, BMW!! [-X

Det var problem på dei første bilene, Det hele er elektronikk problemer, og bilene er klat inn igjenn for oppgraderinger vistnok..

• 3 years later...
Skrevet

Har nettopp kjøpt meg 03 X5 3,0 da. ser tråden er gammel, kanskje blåse liv i den igjen.

Noe dritt dette med automat kassene. Det er en del som har skiftet den. Hva er symptomer på at kassa er på vei til å gå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...