Gå til innhold

Kappkjøring

jcvold
 Share

Kappkjører du?  

99 stemmer

1. 1. Kappkjører du?

• Nei,aldri
      30
    • ja,alltid!
      3
    • ja,når anledningen byr seg
      67

Anbefalte innlegg

Er enig med Dan i at 2 av alternativene er omtrent jevnbyrdige der. Det er vel ingen som ALLTID kappkjører vel? :shock:

Om det hadde vært Nei, aldri, Det hender og Ja, ofte så måtte jeg vel vurdert alternativ 2.

Dvs. det kan vel ikke kalles kappkjøring, men det hender at fartsgrensen blir tøyd veeeeldig på veier som tåler det når trafikken er minimal dersom man blir liggende å kjøre sammen med en kamerat.

Så det er ikke kappkjøring for å vinne, kun for å kjøre litt friskt sammen. Ingen blir sure av å komme som nummer 2, og ingen ofrer liv, helse eller bil på kjøringen. Så det hadde nok blitt alt. 1 uansett.

Den gangen jeg var yngre og hadde adskillig mindre fornuft under de små grå (som ikke var grå den gangen! :) ) så kappkjørte jeg - JA! Og heldigvis gikk det bra, selv om det var nær ved å gå galt ved noen anledninger. ](*,)[-(#-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

He he he... melder meg inn blandt de som kjører hvis anledningen byr seg.. Senest lørdag kveld , mot golf 16v gti. Men jeg gir meg altid hvis det begynner og se stygt ut, fks den som er forran begynner og kjøre dum dristig for og vinne. Da slakker jeg brådt av. Vil ikke at noen skal drepe seg selv eller andre. No way man.

4 felts vei og møte biler der som gir på er artig!

Sist møte jeg en fyr med en audie a4 1,8 Turbo, han gira ned i 3 så du hørte popp of ventilen og la seg ut. Jeg lå bare på 4 gir i 100 og han slet sikkelig og komme seg forbi, så når han hev sin i 4, ga jeg gass og adios audie :D Gled bare deilig og elegant forbi....

Gikk faen meg surere en 320'en jeg hadde etter 100 kmt (nesten sikker på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kappkjørt en gang i min "ungdom".

Aldri mer :!:

Avisoverskriftene var vel noe sånn som

Erfarne UP-betjenter i sjokk.

og

Trailersjåfører stoppet, nektet å kjøre videre før politiet kom til stedet.

Kappkjøring utenom kontrollerte forhold (bane) er ikke å anbefale, konsekvensene kan være fatale både for deg og andre trafikanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg har aldri kappkjørt skikkelig. Litt har det blitt, men aldri sånn "pedalen i bånn til siste slutt" -kjøring. Foretrekker heller å tråkke litt på når jeg er alene på veien og cruise litt. Det er moro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den gangen jeg ikke viste hva Mazda 323 GT-R var for noe...

Og jeg TRODDE jeg skulle kjøre fra den gammle 323en! 8)

Det var moro det! :D

Nei altså.. er mann aleine på veien.. på vei hjem.. fra et sted langt unna.. seint på natta.. og møten en leken type på veien.. så, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre dønn original Impreza Gt wagon på autobahn var litt gøy. De fleste tyskere med A8, 7 serie, stor taxibil etc aner tydeligvis ikke hva dette er for noe. Interesant å ligge som nr.2 i køen i venstre fil med en A8 med blinkende lys bak. Når det da endelig ble klar bane- klampen i bånn og legge seg inn. Skal si de slet med å komme forbi de store sledene. Nå skal det sies at dette var tempoet jeg selv ønsket å holde, så noe direkte kappkjøring var det vel ikke.

Ellers så greier jeg stort sett å holde meg unna kappkjøring her i moder Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du gidd på mens jeg var oppe på sia av deg, så hadde jeg ringt Onkel Blå umiddelbart.

ikke hva jeg mente.hvist noen kjører forbi,bare for å kjøre forbi,eller fordi jeg kjører BMW,så hender det at jeg legger meg på hjul :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke lyge... Jeg har gjort en del kappkjøring i mine yngre dager. Det var til tider ganske vilt og jeg tenker tilbake med skrekk og gru...:(

På vanlig vei kappkjører jeg ikke i det hele tatt lenger - det er dumt og uforsvarlig...

Jeg får utløp for disse tingene på banekjøring. Dessuten er det relativt ofte jeg finner meg en avsidesliggende strekning for å kjøre litt hardt, gjerne om kvelden slik at jeg kan lettere se om det er andre biler på veien. Dette gjøres utenlukkende på svingete veier - å kjøre fort er kjedelig, og dessuten så har man Autobahn for sånt :D

Dessverre så opplever jeg ALTFOR ofte at andre (spesielt ungdommer) hisser opp til kappkjøring - dette gjelder i størst grad når jeg ratter E30en (det er noe med den bilen som gjør til at andre folk ser "rødt"). Jeg kan med stolthet si at jeg ALDRI har latt meg friste. Jeg slipper da heller den sjimpansen, som har lagt klint oppi baken min, forbi. Da er det ekstra irriterende at personen som akkurat har kjørt forbi ikke skal kjøre på noe særlig likevel - tvertimot blir hastigheten min lavere enn den var før...

Ettersom jeg kjører relativt mye bil (50-80.000km i året) ser jeg mye rart. Dessverre er det store mangler på ferdighet (dette spenner seg fra mangel på kunnskap om hvordan trafikken skal flyte lettest mulig til rene drittsekkfakter).

I det store og hele vil jeg rangere nordmenn som et av de dårligste folkeslag til å kjøre bil i Europa. Svensker er ganske så flink. Dansker er ikke av de beste (de bruker jo aldri blinklys bla.), men de har ialle fall forståelse for trafikken...

Ble litt OT dette...

Men, uansett:

SPAR KAPPKJØRINGEN TIL LUKKEDE ARRANGEMENT FOLKENS!!! :D

Jeg snakker av erfaring... (18 år gammel, E28 M535i, 160km/t i 50-sone, S-kombinasjon, 82m med spor SIDELENGS, 520graders salto, i grøfta, sykehus, 10 mnd uten lappen, 10000kr i bot, 25 dagers betinget fengsel - HAR LÆRT MYE AV DEN EPISODEN)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...