Gå til innhold

Kappkjøring

jcvold
 Share

Kappkjører du?  

99 stemmer

1. 1. Kappkjører du?

• Nei,aldri
      30
    • ja,alltid!
      3
    • ja,når anledningen byr seg
      67

Anbefalte innlegg

Aha, så det var du det ja.. Husker godt den episoden var MYE omtalt i nærmiljøets medier den tiden. Noen sunnmøringer jeg gikk på skole med(eller var det i millitæret) kjente til sjåføren, og mente han var spik spenna gæærn til å kjøre. Så der fikk du den :lol:

Angående BMW E30 og rød klut. M3`n faller nok inn i samme kategori. Og det er JÆVLIG irriterende at alle de attenåringene med caps som kjører forbi skal ligge i 80km/t når jeg lå i 100Km/t da de kjørte forbi..Grrrr :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan vet du hvorfor vedkommende kjører forbi?

Det kan jeg lære deg :wink:

Typisk kjennetegn for folk som kjører forbi for å kjøre forbi:

Ungdomsbil som presser seg så laangt opp i ræva på bilen din som mulig..Da hender det at jeg ligger klar til å gire ned, dersom det er en oversiktlig slette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jarli, jeg liker ikke å ligge bak biler selv jeg, så jeg kjører ofte forbi om det er såpass lite trafikk at det er noen vits, selv om vedkommende bil holder omtrent samme hastighet som meg. Da sørger jeg for å kjøre litt raskere i noen minutter, slik at jeg får en luke, så kan jeg fortsette "alene" langs veien i samme tempo som før. Men jeg utviser ikke slik atferd som det du beskriver på forhånd.

Da kjører jo jeg forbi "bare for å kjøre forbi"... Dersom den som blir forbikjørt presser så ringer jeg om nødvendig 02800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverrulanten! hehe

Et slik tilfelle har jeg ikke vært borti ennå...Det er tydligvis ikke så mange som har samme kjørestil som deg der jeg kjører :wink:

Mn jeg hadde sannsynligvis ikke tolket kjøringen din som "kjøre forbi bare for å kjøre forbi"-kjøring, dersom du hadde holdt avstand....Jeg hadde nok tolket det som "kjøre forbi for å holde et høyere tempo"-forbikjøring..Så jeg hadde nok sluppet deg forbi uten å være "stygg" mot deg...hehe :wink:

Mn jeg hadde kanskje hengt meg på for å sett om du ville "leke" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk kjennetegn for folk som kjører forbi for å kjøre forbi:

Ungdomsbil som presser seg så laangt opp i ræva på bilen din som mulig..Da hender det at jeg ligger klar til å gire ned, dersom det er en oversiktlig slette;)

Hvis noen kjører forbi.. eller prøver å kjøre forbi deg.. eller i det hele tatt hinter til at han ønsker å kjøre forbi.. så er du faktisk pliktet i henhold til norsk lov å slippe personen forbi..

Hvis noen prøver å kjøre forbi meg.. så slipper jeg de forbi.. jeg kjører heller forbi de igjen litt etterpå.. hvis jeg føler at det er nødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappkjøring... vel, jeg skal ikke si at jeg ikke gjør det for jeg gjør det titt og ofte... men liker heller og gi etter når det er en lang og oversiktlig strekke helst når jeg er alene i bilen og på veien.

Men det artige er f.eks når man kommer fra 4-felten fra bodø til fauske og noen i en audi kappkjører og kjører litt idiot kommer til lyskrysset før innsnævringen og jeg kommer opp på siden av dem. Dem ypper til kappkjøring, jeg venter litt og kjøre fra dem. Dem hadde ikke sjans i hel***** så blir det mulighet for dem litt lengre frem og kjøre forbi meg og jeg ser dem ikke lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha,

Angående BMW E30 og rød klut. M3`n faller nok inn i samme kategori. Og det er JÆVLIG irriterende at alle de attenåringene med caps som kjører forbi skal ligge i 80km/t når jeg lå i 100Km/t da de kjørte forbi..Grrrr :evil:

tor det er mangen som reagerer sånn ovenfor bmw`er generelt,iallefall os som har styla bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du gidd på mens jeg var oppe på sia av deg, så hadde jeg ringt Onkel Blå umiddelbart.

..mee too! :twisted:

Er ikke noe vits i å ringe Onkel Blå, han har mer enn nok med å trakkasere ungdommer i belastede bydeler :D Kappkjøring er dumt, men moro. Har slutta med det nå, runder snart 30. Men tenker tilbake på glansdagene med Omega motor (ca 130 hk) i en B-Acona (girboks og bakende som passer til 1,6 (70 hk). Med stor motor og altfor liten girboks og bakende gikk den mildt sagt som et helvete. Bilen spratt straks opp i 130 og 170 var vel maks. Med kappa fjerer og brede hjul grusa jeg alt som måtte prøve seg. Farlig ja, men angrer jeg? Nope har hatt det mye moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det en typisk ungdumsbil oppi ræva mi, med typiske kjennetegn av en sprek type bil, kan det hende jeg ypper opp litt til lek på en rettstrekke.. Er den en "vanlig" type bil, så gidder jeg ikke vurdere det engang.. Heller ikke med undermotoriserte biler..

Vanskelig å holde seg når det kommer guttunger i pappa`s impreza f.eks.. hehe

Men kappkjøre på livet løst i alle slags svinger osv har jeg sluttet helt med..

Innstillingen mange her viser om å ringe purk, og presse folk av veien, gjør meg litt irritert.. Glem ikke at man har vært kalv engang før selv..

Blir fyren FOR plagsom, så kan man vel slakke av å la han kjøre, eller hente fart fra helvete å ta han allikevel ;)

Eller trimme mer... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...