Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uvdøling; Kompisen min hadde akkurat samme problem. Han skrudde opp dynamoen og fant en del som var ødelagt. Husker ikke hva den heter :) . Han fikk byttet den delen å da forsvant pipingen. du kan også prøve en " isolator ", som egentli skal brukes hvis du har forsterker. Lykke til :D

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Uvdøling; Kompisen min hadde akkurat samme problem. Han skrudde opp dynamoen og fant en del som var ødelagt. Husker ikke hva den heter :) . Han fikk byttet den delen å da forsvant pipingen. du kan også prøve en " isolator ", som egentli skal brukes hvis du har forsterker. Lykke til :D

takk for svar, da skal jeg prøve det.

men hva mener du med isolator?

Skrevet

Isolator skal du koble fra signalkablene fra spilleren til forsterkeren. Men siden du ikke har forsterker så blir det litt vanskelig ;) . Den fjerner støy som antakelighvis kommer fra dynamoen. Kan også være dårlig jording. Sjekk litt rundt omkring, bak cd-spilleren. Kan være noen ledninger som ligger for nært hverandre sånn at det blir forstyrringer. Håper det hjelper :D

• 3 months later...
Skrevet

Hei

Har en 1-serie E81 med AUX i midtkonsollen (originalt). Får ustabil susing når denne brukes. På FM og CD er det helt stille. Noen som vet hva det kan skyldes?

Skrevet
Hei

Har en 1-serie E81 med AUX i midtkonsollen (originalt). Får ustabil susing når denne brukes. På FM og CD er det helt stille. Noen som vet hva det kan skyldes?

Kan være så enkelt som at AUX'n er ødelagt. Siden det ikke blir susing når du bruker FM eller CD, vil det ikke være noe forstyrringer som han over her har ;) Kan være dårlig kontakt i ledningene, sjekk det. Lykke til :)

Skrevet

Takk for tilbakemelding. Har kjøpt en skikkelig og kraftig AUX-kabel. Har flere av disse, så vet det er bra kabler. Når du sier det føler jeg ikke den sitter noe godt i kontakten i bilen. Kan jo tenkes at den er litt sliten. Den ligger jo rett under midtarmlenet, så det kan godt tenkes at kontakten har fått litt juling av tidligere eier pga det.

Er det mulig å skifte inngangen? Hva trenger jeg såfall?

Skrevet
Takk for tilbakemelding. Har kjøpt en skikkelig og kraftig AUX-kabel. Har flere av disse, så vet det er bra kabler. Når du sier det føler jeg ikke den sitter noe godt i kontakten i bilen. Kan jo tenkes at den er litt sliten. Den ligger jo rett under midtarmlenet, så det kan godt tenkes at kontakten har fått litt juling av tidligere eier pga det.

Er det mulig å skifte inngangen? Hva trenger jeg såfall?

Veit ikke helt hvordan det ser ut inni der, men du kan jo prøve å skrue opp å ta et bilde.

• 2 months later...
Skrevet

Jording er vel det største problemet når man holder på med bilstereo, ved nymontering av bilstereo bør man vel prioritere 5min ekstra for å finne ett kraftig jordingspunkt (setefeste eller lignende) hvor det i tillegg er nær forsterkeren. Det er en enkel måte å unngå ødeleggelse av dit nyinnkjøpte kostbare audiosystem.

Ta dere god tid,les litt om utstyre før dere monterer, det er enklere enn mange tror!!!!!!!!

• 1 month later...
  • 1 month later...
Skrevet

Hei,

Har et lignende problem som nevnt i første post.

Bilen er en E92 08

Noen som har opplevd "knitring" fra passasjerhøytalleren(bare den virker det som)?

Kommer uavhengig av om stereoen er på eller ikke, så det er støy fra andre kilder/dårlig kontakt til høytaller?

Det kommer også kun når bilen ruller(over 50 kmh), ikke når den står stille. Antar vibrasjoner skaper det?

En kamerat nevnte at flere nyere BMWer har hatt problemer med drenering i dørene? Kan det være fuktighet?

• 11 months later...
Skrevet

Har et problem med støy i en e39 som kommer kun når lysene blir slått på.

samme om det står på park eller nærlys.

Tror det har noe med interiør lysene å gjøre ettersom at lyden blir lavere/høyere når styrken på den interiørlysene blir justert opp/ned.

Har prøvd å koble ut parklysene, instrumentlysene, og ellers panelene til varme anlegget. uten noe hell.

Har også prøvd å satt inn en kondensator mellom pluss og minus inn til spilleren uten hell.

noen som har noe ide om hva som kan være galt/ hva som må gjøres for å få den bort?

• 2 months later...
Skrevet

sliter med en lav, høyfrekvent pipelyd, gir seg når jeg skrur av spillern. kommer fra høyttalerne (orginale), som blir drivi rett fra spillern. lyden kom likevel etter jeg la opp ledninger te basser i bagasjerommet.. kjøpte de beste stinger phonokablene og har rockford fosgate forsterker (1500wrms monoblokk) og basser (T2, 1200wrms?). 50mm2 jording og 35mm2 strømkabel (trenger ikke mer enn 35mm2, siden det bare er 1.5-2 meter, men hadde kun 50mm2 så den ble brukt te jording :P )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...