Gå til innhold

Hvor stor forsterker bør eg ha?


Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til innkjøp av ein ny forsterker til bil anlegget mitt snart. Annlegget består per i dag av:

JBL 12" sub 400/1600watt som drives av Rockford Fosgate 600/1800+ watt, så den er grei.

Når det gjelder høytalerne så drives de bare av pioneer cdspilleren som vel har 4x25 watt RMS, som er for lite når høytalerene består av:

6x9 JBL P953 110w rms/330w peak http://www.jbl.com/car/products/product ... OS&ser=POS

4x6 JBL P6452 50w rms/150w peak http://www.jbl.com/car/products/product ... OS&ser=POS

Så det eg lurer på er om jeg bør ha forsterker til å drive alle høytalerne eller bare 6x9'ene?

Hvor stor bør denne forsterkeren være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AUDISON SRx4 4*60W Forsterker NOK 2990.00

4 kanals effektforsterker med delefilter

Høypass filter front/bak 50-220Hz trinnløst justerbart 12dB

Lavpass filter bak 50-220Hz trinnløst justerbart 12dB

RMS Effekt @13,8V 4Ohm: 4 x 60W

RMS Effekt @13,8V 2Ohm: 4 x 85W

RMS Effekt @13,8V 4Ohm mono: 2 x 170W

Stabil 2 Ohm stereo / 4 Ohm mono

Signal/støy forhold (A weighed): 95dB

THD @ 1KHz, 4Ohm: 0,05%

RCA innganger: Front/bak L/R

RCA utganger: L/R By-pass

Mål (H x B x L): 49,5mm x 175mm x 304mm

Denne forsterkeren leverer varene med ein fantastisk lyd og gode justerigs muligheter

srx4-audison_srx_4.jpgsrx4-audison_srx_4-open.jpg

Det er ingen grunn til og kjøpe ein rf forsterker til sjøl om du har ein fra før. Og her vil eg påstå at du får meir for pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du allerede har en RF forsterker vil jeg anbefale denne :

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=989

Her får du masse forsterker for pengene. Kople alle høyttalerene på forsterker. Da kan du filtrere bort bassen fra dem, og du kan da guffe mer opp med mye mer kotroll.

hadde denne forsterkeren i det første stereoanlegget jeg bygde i e34en min og ble ærlig talt ikke særlig imponert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror nok ikkje det blir rockford på høytalerane mine. Men da har vi slått fast at rundt en 60watt rms holder. Men er det slik også i bilstereo verdenen at du har forsterker med skrytewatt. For å ta et eksempel så selges det Infinity forsterkere til 2500,- som oppgir effekt på 4x120 watt i 4 ohm og så har du audison til 3500,- som har 4x60 watt i 4 ohm som spiller fletta av infinity forsterkeren fordi den egentlig bare har reell watt på 4x40 watt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo ha bra BRA lyd i høytalerene da så audison er absolutt aktuelt. Men det ligg 2 auksjoner på qxl av en audison og infinity:

Audison SRX 5 med 4x50 watt

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI ... Catg=22470

Infinity Reference REF7540A 4x111 Watt

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI ... Catg=22470

Hviken synes dere jeg bør kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audison forsterkeren er jo bergnet for og drive 4 høgtalara og en sub. men det er ikkje store suben den klarer og drive! men det kan uansett vere greit og ha! den har og en god test på rullebladet!

men vist han skal ha nermere 3000 for den ville eg absolutt kjøpt ein ny! da har du garanti og du veit at alt er i orden!

Nypris på srx5 er ikkje 6 tusen men 3990. Husk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som det blir en Cadence Z4000 forsterker. (Beklager Ettertenning, blir nok ikkje kjøpt hos deg) Dersom megabillig.no ikkje har skrevet feil modellbetegnelse, de selger den for 2590,-. Anyway da er eg oppe i 2 forsterkere og tilsammen rundt 1000 watt, burde jeg sette inn kondensator og eventuelt ekstra batteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som det blir en Cadence Z4000 forsterker. (Beklager Ettertenning, blir nok ikkje kjøpt hos deg) Dersom megabillig.no ikkje har skrevet feil modellbetegnelse, de selger den for 2590,-. Anyway da er eg oppe i 2 forsterkere og tilsammen rundt 1000 watt, burde jeg sette inn kondensator og eventuelt ekstra batteri?

ok merkelig at di kan selge med underskudd!

:lol: tror det må vere feil!

Men eg ville uansett gåt for audison forsterkeren når det er snakk om lydkvalitet den er laget primært for og produsere rein og pen lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt litt og her er dommen til megabillig.com med andre ord ikkje handle der

Dette er melding fra importøren av cadence i norge. Ice Audio

Vi selger ikke til de og ikke Cadence heller. De holder til i California og skal etter sigende ha solgt produkter uten serienummer. Cadence har nektet de å bruke sine bilder av produktene på nettsiden deres.

Ang kondensator vil eg anbefale det ja, og kanskje et ekstra batteri. kor mangen ampere lader dynamoen din med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i alle fall anbefale å bestille varer fra Ettertenning sin butikk! Jeg fikk mine Focal-høyttalere i posten meget raskt, forsendelsen var svært godt embalert, og jeg har til og med mottatt mail fra butikken (deg Ettertenning?) om alt er i orden! :applause: Detta må da kalles kundeservice??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...