Gå til innhold

Dagnose kabel med USB kontakt for PC!

bimmerdude
 Share

Anbefalte innlegg

Hva med dette: http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... -ODBII.htm

Jeg vet ikke helt om det er det du leter etter men.

Visst VW benytter VAG, kan det vere BMW benytter OBD-II til sine diagnoseringsverktøy?

BMW-modeller fra og med 1996 benytter OBD-II, mens tidligere benyttet OBD-I som ikke hadde like god Brukervennlighet.

OBD-II hadde vel noe bedre kontroll angående bensin-innsprøytning også?

Kansje jeg er helt på bærtur her, jeg synest det stod noe om det i den artikkelen da jeg leste den for lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabelen du viste til hører sammen med ElmScan ISO - http://www.carputer.no/Shop/product_inf ... 13006c62e4

SW lastes ned gratis til dette kortet.

Burde virke til alle BMW med OBD-II, men hvordan vet man om bilen har OBD-II?

Er Motronics og DME det samme? se http://www.bimmers.no/statisk.php?id=dme

Jeg vet ikke, noen som vet?

Så har vi CarSoft - http://www.carsoftinternational.com/carsoftbmw.htm

Jeg fant tegning på kretskort til CarSoft på nettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og les det jeg skriver da folkens.

OBDII er noe som eksisterer kun på amerikanske modeller!

Europeiske modeller har ikke dette montert! Derfor er det forskjell på hjernene, ledningsnettet, motorene, eksosanlegg og lambdasonder osv. på EU og US modeller. Ja det er stor forskjell på alle BMW'er som selges i US og EU.

Det ble påbudt på alle biler i USA i 1996!

EU fikk tilsvarende standard i 2001. EOBD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle diagnosemaskinen til BMWpå størrelse med et kleskap gikk ut i 1996. Det kom ny i PC størrelse når E39 ble lansert.

Og jo, de nye tilhører BMW, snakket med en verksmester for noen år siden som fortalte at det ble veldig dyrt for dem med den nye maskinen. Det gamle "kleskapet" eide de selv, mens den nye måtte de leie til blodpris av BMW, det var ikke mulig å få kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant ei side i går som hadde noe med diagnose-utstyr å gjørra i tyskland.. ringte dit men de sleit litt med å forklare, men de mente ihvertfall de ikke solgte til privatpersoner, men de selger mere avansert utstyr til verksteder o.l... ikke bare en kabel som man plugger inn pc'n.. men kan få tak i diagnose-test fra amerika for rundt 400,- pluss frakt da.. om noen er intressert kan jeg skaffe link etterpå.. er på skolen nuh, finner faan ikke sida :P

det er bare en liten kloss man plugger på .. fra '87 modeller og oppover!

nullstiller også de helvettes oljeservice-lampene som lyser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn som jg ser d så står d jo på finn at den støtter alle bil merker fra 96 og oppover?? eller tar jg feil?

Det er rett og feil. På amerikanske biler er det samme standard på diagnose på alle bilmerker. Men.. denne standarden ble ikke innført før i 2001 i Europa. Amerikanerne var tidligere ute altså.

Så finnes ikke noen diagnose standard på biler før 2001 modell for oss.

Hos BMW bruker de DIS. En forhistorisk datamaskin på nivå med 20-30 år gamle datamaskiner. Den er på størrelse med ett kleskap og koster noen 100 000 kr. De kjører spesiell software som ikke kan kjøres på PC også. Helt latterlig egentlig. Steinaldernivå.

Det finnes jo små apparater som kan lese BMW diagnose (på størrelse med en PDA ca.) men de er ikke laget av BMW. De er uansett ganske dyre og det må jo være mulig å lage ett slikt program for PC.

Jeg vil helst ha med USB kontakt. Paralell og seriell er bare shit. Vet ikke om min bærbare har det engang.

Neida...her i Danmark benytter BMW en laptop med ganske alminnelige Windows programmer. "Flaskehalsen" er måten bilens datamaskin mottar data på...den skal ha alle bilens innstillinger (også de man ikke har justert) i en eneste stor batch-fil...og det tar litt tid å laste opp. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...