530DAT Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Har lenge hatt enn annonse på kjøp og salg at jeg har vært interessert i 17" vinterdekk uten og ha fått den store responsen. Men saken er nå at jeg har blitt tilbudt helt nye dekk i 17" for 5350 kroner. Men jeg ble skeptisk når jeg hørte merket var MATADOR. Noen som har erfaring med dette dekket eller som har ett annet godt råd til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Kjøp heller et kjent merke, her er ett eksempel fra www.eiker.com Michelin alpin 215/60R17 96Q kr 998,00 stk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530DAT Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2005 215 blir for lite tror jeg på en 8 1/2 tommers felg..... det ville vel sett rart ut. Og Eiker har vel også fått mye kritikk for dekkene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Ja da trenger du 225 dekk eller større.Bakdelen med litt ukurante dekkmerker er at de støyer mer på grunn av hardere gummiblanding,Har av egen erfaring funnet ut at piggfrie falken er best til 5 serien bmw,de er holdbare ,har den mykeste gummiblandingen og er støyfrie,ikke kjøp continental de bråker forferdelig når de blir slitt selv om de skårer høyt i tester.Ta en time foran pcen og sammenlign priser det er veldig mye å spare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Hold dere langt unna eiker motorstopp. Dekk man kjøper der har produksjonsdato 2 år tilbake og de er totalt udugelige når det kommer til å montere dekk på felg samt avbalansering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opper Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 mitt første innlegg. i trheim har tempe dekk service skaffet en spesiell maskin for avbalansering. og der er det billige dekk og. var der i går og tok mine dekk. ble en helt annen bil og kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Helt enig med Bjalle, piggfrie Falken dekk passer 5-serien bra. Har kjørt på slike dekk to hele vintersesonger og er meget godt fornøyd! Falken skal du derimot holde deg unna på sommerdekk med litt bredde på. De støyer de en del har jeg fått erfart... Kjenner også folk som har gode erfaringer med Champiro piggfrie dekk. Ligger vel i samme prisklassen som Falken, og har en myk gummiblanding. Har kun hatt Champiro som sommerdekk, og de får jeg ikke fullrost! Utrolig støysvake og ganske slitesterke også. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 nå er nok dekkmerket du fikk prisforslag på ceat. matador er ett dekk som ceat har.. jeg er delvis fornøyd med dekket.. litt dårlig på vått føre kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opper Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 ikke helt enig ang falken brede sommerdekk og støy. har continental piggfrie dekk på begge mine. gode dekk. litt dyr men viktig med gode dekk. eneste kontakten med veien........... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hügel Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Kjører piggfrie Dunlop Graspic 215/55 x 16 på min E39. Synes de er bra både på bare veier og is/snøbelagte. Jeg kjører 9 mil hver dag på alt slags føre, året rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Kjører piggfrie Nokian WR 195/65-15 på min E46 Touring...kjører ca. 60 Km hver dag på alt slags føre...året rundt. Både danske og norske snestormer forseres uten problemer med denne oppsetningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå