HenrikE30+ Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 I det store og hele synes jeg BMWCCN har en "oppdragende" effekt på sine medlemmer. Holdningene som har vært sådd i flere år tror jeg har smittet nokså effektivt ut på flere av medlemmene. På samme måte tror jeg også at bimmers.no har en god effekt på medlemmene. Ting blir ofte tatt opp i plenum og fornuftige holdninger blir synliggjort. Selv ufornuftige mennesker må ofte se seg svar skyldig når logiske argumenter blir brukt....
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 I det store og hele synes jeg BMWCCN har en "oppdragende" effekt på sine medlemmer. Holdningene som har vært sådd i flere år tror jeg har smittet nokså effektivt ut på flere av medlemmene. På samme måte tror jeg også at bimmers.no har en god effekt på medlemmene. Ting blir ofte tatt opp i plenum og fornuftige holdninger blir synliggjort. Selv ufornuftige mennesker må ofte se seg svar skyldig når logiske argumenter blir brukt.... Det er jeg helt enig i og det er derfor viktig at et forum/klubb har en relativt stor aldersfordeling...det tror jeg er tilfelle både her og i BMWCCN´s regi.
ØyvindB Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 hmm. lurer bare på hvorfor dere faktisk ønsker at andre skal miste lappen jeg, Fordi dere driver med kjøring som koster meg penger i skatt. Dere er til fare for alle som ferdes på og i nærheten av veien, og dere kriminalliserer eierne av bilmerket BMW. Dessuten så sørger dere for at fartsgrensene i Norge blir lavere og lavere. mange av dere "jeg kjører ikke fort" kan med hånden på hjertet si at dere ALDRI har bikket 150++ i en 50-80 sone? Det kan jeg gjøre.
Aguilera Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 mange av dere "jeg kjører ikke fort" kan med hånden på hjertet si at dere ALDRI har bikket 150++ i en 50-80 sone? Det kan jeg gjøre. Det kan jeg også gjøre, det finnes faktisk grunner til at grensa er 50 der...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 mange av dere "jeg kjører ikke fort" kan med hånden på hjertet si at dere ALDRI har bikket 150++ i en 50-80 sone? Det kan jeg gjøre. Det kan jeg også gjøre, det finnes faktisk grunner til at grensa er 50 der... Det kan jeg også gjøre...150 Km/t ++ i 50-80 Km/t sone er ikke bare utrolig arrogant og egoistisk...det grenser til en alvorlig manglende intelligens.
Arimanni Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg har selv fått vite at jeg er blitt anmeldt et par ganger for "harde pådrag" (2 gir -5000rpm) , men ingen har ringt.. hahahaha!!! Jeg håper virkelig ikke det er ulovlig å tyne turtallet på motoren??? !! isåfall burde det være akkurat like straffbart å sladre på andre Hehe.. Fekk sjølv problem med purken ein gong når eg lånte bilen til ein kompis (Golf GTI) og drog den litt langt ut på turtall på andre gir i ei 60 sone. Men fekk berre beskjed om at eg ikkje sku kjøyra "hardt", og dei hadde fått ein del klager på høg fart fra før av (noko som desverre stemmer) og at dei ville holda auga med meg.. Roa meg ned eit par veker og så var det samme tyleskapet igjen
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 mange av dere "jeg kjører ikke fort" kan med hånden på hjertet si at dere ALDRI har bikket 150++ i en 50-80 sone? Jeg kan ikke gjøre det... Aama skriver 50-80 sone, altså 80-soner er inkludert. Må nok innrømme at snorrette og øde veier med 80-sone har blitt fristende å strekke ut bilen litt på tider på døgnet det ikke finnes annen trafikk...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Erik;...du er i det minst ærlig og det er jo bra, men fyyy...skjerpings...
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 150 i 80-sone? Hmm jo, eller hva Gunnar? Ja, det kan du nok med hånden på hjertet si du har gjort.. Til og med i lånt bil. Lille ufornuftige og gærne drittunge.
BimmerKing Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 mange av dere "jeg kjører ikke fort" kan med hånden på hjertet si at dere ALDRI har bikket 150++ i en 50-80 sone? Jeg kan ikke gjøre det... Aama skriver 50-80 sone, altså 80-soner er inkludert. Må nok innrømme at snorrette og øde veier med 80-sone har blitt fristende å strekke ut bilen litt på tider på døgnet det ikke finnes annen trafikk... Der må nok jeg krype til korset å innrømme at jeg har kjørt en del gris i min "ungdom" jeg også , men etter en periode uten lappen, med MANGE pekefingre foran meg til stadighet, så lærte jeg tilslutt jeg også..... MEN, FTK lærte ikke.... Før i forrige uke
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Erik;...du er i det minst ærlig og det er jo bra, men fyyy...skjerpings... Vi har alle vært unge, med tilhørende overmot og manglende fornuft. Jeg har aldri lagt skjul på at de 7 månedene jeg var fotgjenger var ufortjent, selv om den konkrete forseelsen var litt sur, så har det ved flere anledninger kunne vært reagert strengere enn det ble gjort da det ble reagert. Men når man bli eldre så blir jo de fleste mer voksne også, bl.a. jeg. Lærte av den peridoen uten førerkort, samt noen stygge ulykker kjentfolk har vært involvert i. Idag er det langt sjeldnere jeg beveger meg særlig over 100-110. Og fartsgrenser fra 60 og nedover har jeg nå respekt for, kanskje 10% over avhengig av forholdene, men jeg har innsett at det er en grunn til lave fartsgrenser.
KennyZM Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg har nettopp fått tilbake lappen etter å ha vært uten i 21 mnd, og jeg har lært min lekse. Holder meg stort sett til fartsgrensene, i alle fall ikke mer en 10 over i en og annen 80-sone... Om det er tiden uten lappen, eller det faktum at en kraftig kolisjon var grunnen til at jeg mistet lappen, som er grunnen til at jeg kjører roligere vet jeg ikke. Jeg føler i alle fall ikke lengre behovet for å kjøre for fort lengre. Gleden min ligger i å kjøre bil, ikke i å kjøre stygg fort. Å kjøre i 160 i en 50-sone er galskap, og jeg synes IKKE synd på deg om du mister lappen, det fortjener du! Min oppfordring til deg er å "kjøre som folk", da slipper du å frykte onkel politi.....
Terje325i Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 svi heller litt gummi enn å kjøre så styggfort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå