NSS Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Vil bare nevne at det sannsynligvis finnes flere norske kjente gjenger enn utenlandske.Kjente utenlandske: A-gjengen - B-gjengen. Kjente norske: Tveita-gjengen - Boot Boys - Hells Angels - Bandidos - Untouchables. Men men, gjengkriminalitet er gjengkriminalitet, uansett hvilket folkeslag gjengene består av. Du glemte Outlaws og Young Guns I tillegg er det kanskje ikke så rart at det er flere norske gjenger... Se deg rundt litt, du bor i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Du glemte Outlaws og Young Guns I tillegg er det kanskje ikke så rart at det er flere norske gjenger... Se deg rundt litt, du bor i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Man er ikke rasist fordi om man vil beholde ett nordisk land nordisk. Det er min mening i hvertfall. Fortsetter innvandringen i samme tempo som i de siste årene vil Norge ha en større andel muslimer enn etniske nordmenn om 20-30 år. Finn en nordmann i en drabantby i Oslo og få finnerlønn. Blir faktisk født flere barn av innvandrere enn av nordmenn i Oslo. Vanligste navn på nyfødt norsk gutt er Mohammed. Største problemet er egentlig dumme politikere som har/ er på vei med å ødelegge landet. Hva tenkte de med når de inviterte pakistanere til å bosette seg i Norge på 70-tallet? Nå har 1 av de blitt til 10 (fått 3 unger og 7 familimedlemer kommer på familigjennforening og bosetter seg her). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Fortsetter innvandringen i samme tempo som i de siste årene vil Norge ha en større andel muslimer enn etniske nordmenn om 20-30 år. Finn en nordmann i en drabantby i Oslo og få finnerlønn. Blir faktisk født flere barn av innvandrere enn av nordmenn i Oslo. Vanligste navn på nyfødt norsk gutt er Mohammed. Jeg kan dokumentere at en av to påstander du kommer med her er feil, kan du dokumentere at den andre påstaden din IKKE er feil? Eller er du bare full av propaganda som du gjenntar i det uendelige? Oslo fylke Nr Navn Antall Pr. 1000 1 Oscar 72 16 2 Jakob 71 15 3 Martin 66 14 4 Markus 60 13 4 Christian 60 13 6 Mohammad 58 13 fra SSB's navnestatestikk, plass nr. 6 er det eneste utenlanskklingende navnet på topp 20 i oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Man er ikke rasist fordi om man vil beholde ett nordisk land nordisk. Det er min mening i hvertfall.Fortsetter innvandringen i samme tempo som i de siste årene vil Norge ha en større andel muslimer enn etniske nordmenn om 20-30 år. Finn en nordmann i en drabantby i Oslo og få finnerlønn. Blir faktisk født flere barn av innvandrere enn av nordmenn i Oslo. Vanligste navn på nyfødt norsk gutt er Mohammed. Største problemet er egentlig dumme politikere som har/ er på vei med å ødelegge landet. Hva tenkte de med når de inviterte pakistanere til å bosette seg i Norge på 70-tallet? Nå har 1 av de blitt til 10 (fått 3 unger og 7 familimedlemer kommer på familigjennforening og bosetter seg her). Hmmm...såvidt jeg kan se i listene til SSB er navnet Oscar i 2004 det vanligste guttenavnet i Oslo...Mohammad kom først på en 6. plass. Heller ikke på listen over vinnere/tapere i perioden 1999 til 2004 figurerer Mohammad. Ironisk nok er det tradisjonelle jødiske navn som er vinnere i perioden (les: Elias, Noah, Isak, Lukas, Jakob). http://www.ssb.no/navn/fylke/Oslo-menn.html http://www.ssb.no/navn/vintap.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Altfor mange innvandrere driter i norske lover og regler, og fortsetter å leve akkurat som de gjorde i hjemlandet (f.eks. æresdrap og omskjæring). Hva slags idiotsk oppførsel er det? Det blir akkurat det samme som (bare i mye alvorligere grad) å begynne i ny jobb, og så komme til sjefen å si "du, din jævla idiot, jeg gidder ikke å høre på det du sier, vi gjorde det ikke sånn der jeg jobba før, så da gidder jeg ikke å gjøre det nå heller." En sånn type holdning er rett og slett til å spy av! Vil egentlig ikke si det. Som nevnt tidligere, så er Islam en religion som preger en muslims hverdag kraftig. I Pakistan (rett meg hvis jeg tar feil), følger de Sharia (Islams lov), og den sier en rekke ting om muslimsk oppførsel og levemåte. For mange er religionen det viktiste i livet, og da følger de selvfølgelig den. Men, jeg er ikke muslim og er derfor ikke enig i det som står der, eller hvordan dette praktiseres. En katt født i en stall, er den en hest? litt på kanten men... Ville bare få frem poenget.... Det sier dem her ute på bygda også, før de banker opp en tilfeldig utlending. Ja, den er LITT på kanten Koffor skal alle desse utlendingane komme hit til norge i det heile tatt?? Fordi dei skal få eit betre liv?, fordi deira likesinna har fucka opp landet dei eigentlig bur i?. Hadde eg flytta til eit anna land ville eg vert flau og ikkje vere kravstor til det landet eg kjem til. Eg ville og respektert kulturen i da landet eg kom til og ikkje prøve å overføre min eigen på dei som bur der frå før av Hvis det var borgerkrig i Norge, og du ble kjeppjaget fordi du var sosialist (eller noe sånn) vil jeg tippe at du også kanskje ville flyttet vekk (politisk flyktning). Selvfølgelig er det mange innvandrere som reiser vekk fra landet sitt for å få et bedre liv i Norge, samme som mange nordmenn emigrerte til Amerika på slutten av 1800-tallet. Ikke helt det samme, men en del likheter. Tror nok du ville prøvd å påvirke kulturen deres til en mer vestlig kultur [quote name="Jarle Skoftedalen ]Ikke får jobb eller ikke vil ha jobb?? tror du folk som kommer hit gidder å jobbe når du får så mye penger som de gjør for å sitte på ræva??? Hadde en i klassen for noen år siden som kom fra Bosnia' date=' familien fikk alt de trengte av hvitevarer, TV og en flott leilighet. Men så fant de ut at de ikke likte å bo her så de solgte alt de hadde I Norge og dro hjem igjen og fikk da utbetalt en stor sum for å etablere seg på nytt I Bosnia, men etter et halvt år ville de ikke være der heller så de kom tilbake, og fikk ny leilighet og penger til alt de trengte.... hehe... altså 3 ganger har vi skattebetalere betalt for leilighet osv til denne familien! Er dette riktig?[/quote'] Finnes alltid noen snyltere, men det er jo også mange fra Norge som jobber svart, eller lurer til seg trygd. Snyltere finner man alltid, uansett om man kommer fra Pakistan eller Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Alle dere som "unnskylder" innvandrere`s hyppige lovbrudd(Jeg vet at ikke dette gjelder alle innvandrere) med deres religion: De kommer hit, til Norge, og spør om de kan få asyl her fordi at de kan bli drept i hjemlandet, og mange får det. Også siden de da ikke forstår Norge`s lover, normer og folkeskikk så mener dere at de da har mer rett/(Eller tilgir det lettere) til å bryte loven enn etniske nordmenn bare pga deres religion? Dummeste jeg har hørt. Uansett religion skal ALLE som kommer til Norge følge norsk lov UANSETT! Alt annet er 100% uakseptabelt, om de ikke klarer dette synes jeg at man ikke har noe her å gjøre! Og ja, jeg respekterer ALLE innvandrere som kommer til Norge, og følger alle lover og lærer seg å forstå det norske folk! Jeg synes det er ille nok at vi har stats-kirke her i Norge... Et land bør være uavhengig av religion, og ikke støtte noen form for religion. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Alle dere som "unnskylder" innvandrere`s hyppige lovbrudd(Jeg vet at ikke dette gjelder alle innvandrere) med deres religion:De kommer hit, til Norge, og spør om de kan få asyl her fordi at de kan bli drept i hjemlandet, og mange får det. Også siden de da ikke forstår Norge`s lover, normer og folkeskikk så mener dere at de da har mer rett/(Eller tilgir det lettere) til å bryte loven enn etniske nordmenn bare pga deres religion? Dummeste jeg har hørt. Uansett religion skal ALLE som kommer til Norge følge norsk lov UANSETT! Alt annet er 100% uakseptabelt, om de ikke klarer dette synes jeg at man ikke har noe her å gjøre! Og ja, jeg respekterer ALLE innvandrere som kommer til Norge, og følger alle lover og lærer seg å forstå det norske folk! Jeg synes det er ille nok at vi har stats-kirke her i Norge... Et land bør være uavhengig av religion, og ikke støtte noen form for religion. Jeg trodde jeg hadde fått med meg alt i denne tråden NSS. Men kan ikke huske at det er noen som unnskylder noens handlinger grunnet deres religion, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Kanskje ikke unnskylder, men prøver å forklare det med det da... Nettopp våknet skjønner du, ikke helt med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107259Dette er vel ikke direkte gjort av en innvandrer, men en norsk-chilener. Dette er et lite eksempel på hvem som starter dette og er hovedmann. ....... Kanskje dette sporer av diskusjonen litt, men, her våknet ihvertfall jeg. Aldri sett noe lignende innenfor vold. Guuuuud, hvorfor var ikke jeg på den bussen!!!??? Har du fått med deg at to av de fire eller fem som begikk denne groteske gjerningen var av etnisk norsk opprinnelse ? 3 stk ble dømt, Chileneren var HOVEDMANNEN...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg tror faktisk dette har vært en av de raskest voksende tema`ene på dette forumet heh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Hehe.. Tror det er en god del folk som har skrive klø her.. *smører klø balsam over alle!* (hehe har altid hatt lyst til å gjøre sånn!) Ja, dette er noe drit alt jeg har å si.. btw.. Støtter NSS helt ut her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Dette er tydeligvis ett tema som opptar mange ja. Mye forskjellige meninger i denne tråden i hvertfall. Var noen som mente denne tråden burde vært slettet. Synes den godt kan få være jeg. Så lenge alle diskuterer saklig og voksent! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Dette er tydeligvis ett tema som opptar mange ja. Mye forskjellige meninger i denne tråden i hvertfall. Var noen som mente denne tråden burde vært slettet. Synes den godt kan få være jeg. Så lenge alle diskuterer saklig og voksent! Vi blir jo aldri ferdige, men det er åpenbart godt å få luftet litt ut på begge sider av frontene...man får ta det gode med det onde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 NÅ er det endelig min tur, 318i,vi har rett til å si det vi mener for det er vårt land, utlendinger VELGER å komme hit, JEG VELGER IKKE hvor mange av dere som skal komme hit. så når vi ikke har noe valg kan vi få si våres egen mening uten å bli kalt rasist. Dere krever også en del av samfunnet vårt, moskeer spesiell hjelp osv.. det siste jeg hørte var at dere krever EGEN og spsiell eldre omsorg, når vi ikke kan ta riktig vare på våre egne eldre en gang, hva faen er det for noe a?? 318ia sa det er bare rasister på landet og ikke i Oslo for alle i oslo kjenner snille utlendinger... må rette deg der, jeg har alltid bodd her i oslo og jeg er IKKE serlig glad i utlendinger, jo foresten jeg liker jo SVENSKER og DANSKER for å ikke ta alle under en kam som du klager sånn over. Se på den kriminelle statistikken over oslo/norge etter innvandringen startet som værst den har IKKE blitt lavere, heller omvendt den har bare økt og økt! tilfeldig NEI! Jeg har en hel masse erfaring med kjipe episoder med utlendinger å det er ikke rart at folk ikke liker dere! her sitter vi å må se på at det kommer flere og flere og flere av dere inn til landet vårt. Det hele har noe med intrykk å gjøre, det er ikke mange som har fått et godt første intrykk av dere, og kanskje derfor vi er skeptiske. Første intrykket av deg 318i-zzat er ikke bra! 2 historier på slutten Mars i år ble jeg banket opp (u provosert) med en jernstang. ble lagt inn på sykehuset og ble syke meldt i 3 måneder. For å si det sånn de var ikke Norske Mormor på 86 år ble ranet for 1 månede siden på Grønland i Oslo, han som gjorde det var heller ikke norsk. Har jeg et godt intrykk av utlendinger NEI!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg