Gå til innhold

Meninger om Alpina

KarstenJulius
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, kjenner jeg deg rett blir det vel noen fine 15" for å beholde komforten? :rompe:

Pøh...snakk for deg selv... :fist:

Nei...fra spøk til alvor...kanskje skulle jeg våge meg opp til 18" felger...E90 og E91 trenger store felger for å se fornuftige ut... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina felgene var stygge! Jeg ville heller kostet på meg noen BBS felger

Det virker som om att så lenge det står Alpina på ting så er det kult. Vell Alpina suuuuuuger i det meste når det gjelder design og deriblant felger, det eneste jeg kan se som alpina klarer er å bygge om er motorenen, men det er jo ingen heksekunst.. Hva er det med Alpina som gjør det kult da?? Fatter det bare ikke 8) Nå har jeg sikkert ergret mange her inne :lol: Helt ærlig så hadde jeg heller kjøpt ett par dårlige BBS rx kopi felger enn å spandere flere tusen ekstra for att det står alpina på dem. Ole Har talt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina felgene var stygge! Jeg ville heller kostet på meg noen BBS felger

Det virker som om att så lenge det står Alpina på ting så er det kult. Vell Alpina suuuuuuger i det meste når det gjelder design og deriblant felger, det eneste jeg kan se som alpina klarer er å bygge om er motorenen, men det er jo ingen heksekunst.. Hva er det med Alpina som gjør det kult da?? Fatter det bare ikke 8) Nå har jeg sikkert ergret mange her inne :lol: Helt ærlig så hadde jeg heller kjøpt ett par dårlige BBS rx kopi felger enn å spandere flere tusen ekstra for att det står alpina på dem. Ole Har talt!!

Vi diskuterer ikke pris eller om du får noe fornuftig for kronene...vi diskuterer hvorvidt klassiske Alpina felger er elegante eller ikke på bl.a E36...og selvfølgelig er Hagenisse bare sur fordi han savner sine gamle Alpina felger...:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hagenisse er bare sur fordi bilen hans så mye fetere ut med Alpina-felgene.. :o

Hehe, hadde jeg ment det hadde jeg beholdt dem. Jeg sa vel til og med til deg før jeg kjøpte bilen at jeg ikke likte dem noe særlig? :)

Vil ha schnitzer, men de ser bare bra ut i 18" - og det er jeg ikke fullt så interessert i.

Er forresten enig med enkelte her ang. alpina - ser heller ikke det helt store med det meste de kommer med. Den e36'en der f.eks har en annen frontspoiler - og det er det som skiller den utseendemessig fra en helt standard kjedelig e36. Jiha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mange liker Alpina er jo at det er dyrt. DYRT gir status. Selv om man betaler 10 000 kr for en girspaktopp så er det flott liksom. :P

Men seriøst! Alpina felger på E36 er fint.... til man studerer nærmere... og ser andre felger som er enda finere til E36 som f eks de Hagenisse viste...

De vekker oppsikt på en E36 men de er kanskje litt for kantete for bilen. Studerer man en E36 nærmere ser man at det er en fin blanding av myke og skarpe linjer. Derfor er kanskje det beste felger som har både runde og kantete former i ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kjenner jeg deg rett blir det vel noen fine 15" for å beholde komforten? :rompe:

Pøh...snakk for deg selv... :fist:

Nei...fra spøk til alvor...kanskje skulle jeg våge meg opp til 18" felger...E90 og E91 trenger store felger for å se fornuftige ut... :wink:

.

..kvifor vågar du ikkje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en mellomting mellom 18" og 15" E9! :wink:

Japp...og det er 16" (som jeg har i dag) og 17". Hjulbuene på E90/E91 er stooore og krever vesentlig større felger i forhold til E46 for å se fornuftige ut. Jeg tror jeg satser på 18" felger med alminnelige dekk (altså ikke de håpløse standardmonterte run-flat dekkene) for å få litt komfort. Jeg tror heller ikke at 18" felger gir et komfortproblem på den nye 3-serien iom. den i motsetning til f.eks E36 og E46 er konstruert for så store felger i utgangspunktet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...