ovex Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Finnes en mellomting mellom 18" og 15" E9! Japp...og det er 16" (som jeg har i dag) og 17". Hjulbuene på E90/E91 er stooore og krever vesentlig større felger i forhold til E46 for å se fornuftige ut. Jeg tror jeg satser på 18" felger med alminnelige dekk (altså ikke de håpløse standardmonterte run-flat dekkene) for å få litt komfort. Jeg tror heller ikke at 18" felger gir et komfortproblem på den nye 3-serien iom. den i motsetning til f.eks E36 og E46 er konstruert for så store felger i utgangspunktet. ...føler ikkje at 18" drep komforten å E46. Litt meit "bakkekontakt" får du, men ikkje så det er ubehageleg. Med feil/ekstreme dekk så vert det litt sporing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Finnes en mellomting mellom 18" og 15" E9! Japp...og det er 16" (som jeg har i dag) og 17". Hjulbuene på E90/E91 er stooore og krever vesentlig større felger i forhold til E46 for å se fornuftige ut. Jeg tror jeg satser på 18" felger med alminnelige dekk (altså ikke de håpløse standardmonterte run-flat dekkene) for å få litt komfort. Jeg tror heller ikke at 18" felger gir et komfortproblem på den nye 3-serien iom. den i motsetning til f.eks E36 og E46 er konstruert for så store felger i utgangspunktet. ...føler ikkje at 18" drep komforten å E46. Litt meit "bakkekontakt" får du, men ikkje så det er ubehageleg. Med feil/ekstreme dekk så vert det litt sporing Jeg har kun dårlig erfaring med E46 og 18" felger. 17" felger går til nød, mens 16" er perfekt for de fleste forhold dog ikke på norske veier. Hadde jeg bodd i Norge tror jeg at jeg hadde kjørt på mine tidligere 15" felger med 195/65-15 dekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Til og med min mor kjører på 205/55/16 (i Norge ja) uten å klage Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Til og med min mor kjører på 205/55/16 (i Norge ja) uten å klage Men kjører din mor E46 ? ...hvis hun kjører Citroën XM (mener du har nevnt noe om den modellen i din familie) kan jeg bedre forstå at hun ikke klager... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Må si at deisse alpina felgene var rålekre jeg da:D sjønner ikke hva folk ikke liker ved de. men når det gjelder design på interiør så har de mye å lære... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Jeg nyter å kjøre med 18" eller større. gir en fantastisk kontakt med underlaget. En fryd å ratte rundt i. Kjører i noen tilfeller med ballong dekk, dette gjør meg både nervøs og redd. Kjenner jo hele bilen duver, og skal til å skrense ut av veien hvert øyeblikk, er rett og slett som å ratte ei ferje rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Jeg nyter å kjøre med 18" eller større. gir en fantastisk kontakt med underlaget. En fryd å ratte rundt i. Kjører i noen tilfeller med ballong dekk, dette gjør meg både nervøs og redd. Kjenner jo hele bilen duver, og skal til å skrense ut av veien hvert øyeblikk, er rett og slett som å ratte ei ferje rundt Veiene i Norge er de fleste steder ikke stort bedre enn de var på 70-tallet og fartsgrensene er de fleste steder like lave som de var på 70-tallet (eller lavere !). Hva skal man da egentlig med H og V merkede dekk konstruert for hastigheter over 210 Km/t i Norge...eller betyr image alt ? ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Men kjører din mor E46 ? Nei, det er en megane, men likevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Alpinafelger er tøffe! Er det 18 tommere som står på denne røde B8'en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Alpinafelger er tøffe! Er det 18 tommere som står på denne røde B8'en? Jeg mener å huske at Alpina ikke leverte større felger enn 17" på E36, men 100% sikker er jeg ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Alpina felgener er fine dei, mye finere en bling bling, spinners, kromma og andre hore felger. Den nye moten med disse felgene skulle aldri komt, øydelegger hele bilen.. Dyrt og styggt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Jeg nyter å kjøre med 18" eller større. gir en fantastisk kontakt med underlaget. En fryd å ratte rundt i. Kjører i noen tilfeller med ballong dekk, dette gjør meg både nervøs og redd. Kjenner jo hele bilen duver, og skal til å skrense ut av veien hvert øyeblikk, er rett og slett som å ratte ei ferje rundt Veiene i Norge er de fleste steder ikke stort bedre enn de var på 70-tallet og fartsgrensene er de fleste steder like lave som de var på 70-tallet (eller lavere !). Hva skal man da egentlig med H og V merkede dekk konstruert for hastigheter over 210 Km/t i Norge...eller betyr image alt ? ... Hvem sa att jeg fulgte fartsgrensene??? Syns veiene er greie jeg. Bor da trosalt i Sør-trøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Ja, veien ut til Hoston er jo kjempebra - NOT! Ble vel i lokalavisa kalt for nord-europas verste fylkesvei tidligere i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stjernstedt Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Er det leppe under fangeren? Hvis det er; noen som veit åssen leppe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Ja, veien ut til Hoston er jo kjempebra - NOT! Ble vel i lokalavisa kalt for nord-europas verste fylkesvei tidligere i sommer. Humre humre Bor på Storås nå foresten Er det leppe under fangeren? Hvis det er; noen som veit åssen leppe? Det er vel den super knæsje leppa til Alpina det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå