Gå til innhold

Meninger om Alpina

KarstenJulius
 Share

Anbefalte innlegg

Finnes en mellomting mellom 18" og 15" E9! :wink:

Japp...og det er 16" (som jeg har i dag) og 17". Hjulbuene på E90/E91 er stooore og krever vesentlig større felger i forhold til E46 for å se fornuftige ut. Jeg tror jeg satser på 18" felger med alminnelige dekk (altså ikke de håpløse standardmonterte run-flat dekkene) for å få litt komfort. Jeg tror heller ikke at 18" felger gir et komfortproblem på den nye 3-serien iom. den i motsetning til f.eks E36 og E46 er konstruert for så store felger i utgangspunktet. :D

...føler ikkje at 18" drep komforten å E46. Litt meit "bakkekontakt" får du, men ikkje så det er ubehageleg. Med feil/ekstreme dekk så vert det litt sporing :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finnes en mellomting mellom 18" og 15" E9! :wink:

Japp...og det er 16" (som jeg har i dag) og 17". Hjulbuene på E90/E91 er stooore og krever vesentlig større felger i forhold til E46 for å se fornuftige ut. Jeg tror jeg satser på 18" felger med alminnelige dekk (altså ikke de håpløse standardmonterte run-flat dekkene) for å få litt komfort. Jeg tror heller ikke at 18" felger gir et komfortproblem på den nye 3-serien iom. den i motsetning til f.eks E36 og E46 er konstruert for så store felger i utgangspunktet. :D

...føler ikkje at 18" drep komforten å E46. Litt meit "bakkekontakt" får du, men ikkje så det er ubehageleg. Med feil/ekstreme dekk så vert det litt sporing :wink:

Jeg har kun dårlig erfaring med E46 og 18" felger. 17" felger går til nød, mens 16" er perfekt for de fleste forhold dog ikke på norske veier. Hadde jeg bodd i Norge tror jeg at jeg hadde kjørt på mine tidligere 15" felger med 195/65-15 dekk... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med min mor kjører på 205/55/16 (i Norge ja) uten å klage :wink:

Men kjører din mor E46 ? ...hvis hun kjører Citroën XM (mener du har nevnt noe om den modellen i din familie) kan jeg bedre forstå at hun ikke klager... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter å kjøre med 18" eller større. gir en fantastisk kontakt med underlaget. En fryd å ratte rundt i. Kjører i noen tilfeller med ballong dekk, dette gjør meg både nervøs og redd. Kjenner jo hele bilen duver, og skal til å skrense ut av veien hvert øyeblikk, er rett og slett som å ratte ei ferje rundt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter å kjøre med 18" eller større. gir en fantastisk kontakt med underlaget. En fryd å ratte rundt i. Kjører i noen tilfeller med ballong dekk, dette gjør meg både nervøs og redd. Kjenner jo hele bilen duver, og skal til å skrense ut av veien hvert øyeblikk, er rett og slett som å ratte ei ferje rundt :lol:

Veiene i Norge er de fleste steder ikke stort bedre enn de var på 70-tallet og fartsgrensene er de fleste steder like lave som de var på 70-tallet (eller lavere !). Hva skal man da egentlig med H og V merkede dekk konstruert for hastigheter over 210 Km/t i Norge...eller betyr image alt ? ... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiene i Norge er de fleste steder ikke stort bedre enn de var på 70-tallet og fartsgrensene er de fleste steder like lave som de var på 70-tallet (eller lavere !). Hva skal man da egentlig med H og V merkede dekk konstruert for hastigheter over 210 Km/t i Norge...eller betyr image alt ? ... :lol:

Hvem sa att jeg fulgte fartsgrensene??? Syns veiene er greie jeg. Bor da trosalt i Sør-trøndelag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...