cato_rs Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 der kom snøen t haugesund og helvete net bytta t sommer dekk og ! men hadde flaks i påsken suste over haukeli fjellel (tok dagstur t sverige) kjørte hjem igjen våkna dagen etter så satt det ein drøss me folk fast i fjellet hehe!!! kjørte sommer dekk da også jeg ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 Nydelig hus Fredrik. Tør jeg spørre hva noe slikt ligger på i Danmark? Her i Lørenskog hadde mest sansynlig et slikt hus ligget på 4 og 5 (og kanskje 6) millioner kroner med 6-700 kvm. tomt.. Galskap! Takk for komplimentene... ... Prisnivået her i Århus er nok litt lavere enn i Oslo iom. at byen ikke er en hovedstad og at det kun bor ca. 300000 mennesker her (dog ca. 1 million mennesker i opplandet). Allikevel er huset i dag verdt litt i overkanten av fire millioner danske kroner (ca. 4,5 millioner norske kroner). Beliggenheten er den primære årsaken... det er grønne områder med skog, golfbaner, ridebaner, ingen industri... og kun 1-2 Km (regulert sone uten bebyggelse) til hav og strand. Huset er forøvrig et såkalt miljøhus (dvs. at det tilfredstiller de strengeste kravene til isolering) og er bygget i 1999. Det har et boligareal på 185 m2 med bl.a et stort kjøkken/allrom, grovkjøkken, 4/5 soveværelser, 2 bad og TV/barnestue/kontor i kvisten. Tomten er på 900 m2 og mer eller mindre helt flat uten fjell/sten (vi er i Danmark). Bare i nærområdet er det forøvrig 8-9 andre trehus... bl.a en tømmerhytte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 Begynner trehusene å bli mer og mer populære igjen i Danmark? (kanskje med tanke på isoleringskriteriene?) For... Er det noe Danmark er kjent for, så er det jommen meg murhus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 Begynner trehusene å bli mer og mer populære igjen i Danmark? (kanskje med tanke på isoleringskriteriene?)For... Er det noe Danmark er kjent for, så er det jommen meg murhus. Trehus har vært temmelig populære i de siste 10 årene her i Danmark. Årsaken er tredelt... folk har ganske enkelt lyst på noe annet, folk ønsker å bygge deler av huset selv (noe som er enklere med et trehus fremfor et murhus) og endelig har danskene fått øynene opp for at trehus er lettere å varme opp og at de derfor er billigere i det lange løp. Trehus som bygges i Danmark må imidlertid være bygget av impregnert tre... og det koster en god del ekstra så direkte billige er trehus ikke i Danmark. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 Pent hus Fredrik. Dessuten er jo Aarhus et flott sted. I går satt vi på verandaen her ,sola oss og svetta. I dag er DETTE synet ut av vinduet: Her kan dere skue mitt nybeisede verandagulv. ehh.. altså under 2 cm nysnø.... Må jo holde varmen... Sommerdekkene er jo på for lengst også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 10cm snø her i Tønsberg nå, har lagd snømann med barna ikveld . Allikevel er huset i dag verdt litt i overkanten av fire millioner danske kroner (ca. 4,5 millioner norske kroner). Nydelig hus Fredrik. Men må si jeg ble overrasket at prisen var så høy. Men så er det vel også de samme faktorene i Danmark som "setter" prisen; beliggenhet, beliggenhet & beliggenhet . Stemmer det at boligprisene i Danmark har falt i det siste? En kollega av meg snakket om at prisene i Køben hadde falt 20%, syns det var i overkant mye!?! . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 I går var det sol og nesten sommer her jeg bor, mens i dag begynte det å snø skikkelig. På kvelden da jeg skulle hjem, så bega jeg meg ut på veien med mine 245/45-17 sommerdekk, og det var ikke så veldig smart fant jeg fort ut. Etter den andre venstresvingen, gikk jeg rett i grøfta. Kjørte i kanskje maks 10km/t, men alikevel, bare sklei den sakte og fint uti grøfta. Heldigvis kjørte jeg sakte, så den ikke gikk inni alle trærne. Var vel en halv meter unna trærne, så hadde flaks i uflaks kan du si. Absolutt ingen skader på bilen, men ble litt redd da falken kom og skulle få opp bilen. Hadde de styrt som de ville, hadde framfangeren min gått til helvete, men gikk fint når jeg sa hva de skulle gjøre. Jeg har lært en lekse i dag ja. IKKE kjør med sommerdekk på vinterføre, uansett hvor trygg du er på deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Nydelig hus Fredrik. Men må si jeg ble overrasket at prisen var så høy. Men så er det vel også de samme faktorene i Danmark som "setter" prisen; beliggenhet, beliggenhet & beliggenhet . Ja... beliggenheten er helt avgjørende med mindre huset/leiligheten har en usedvanlig høy/lav standard. Vi kan f.eks se havet fra loftet, men pga. en mindre kolle kan vi ikke se havet fra resten av huset. Hadde vi imidlertid kunnet det ville verdien på huset ha vært rundt en million kroner høyere. Et annet aspekt som påvirker prisene i spesielt Århus er mangelen på skikkelige tomter i gode områder. Danmark er et lite land og det kan være trangt om plassen... spesielt i og rundt de større byene. Stemmer det at boligprisene i Danmark har falt i det siste? En kollega av meg snakket om at prisene i Køben hadde falt 20%, syns det var i overkant mye!?! . Boligprisene i København (spesielt mindre leiligheter) har vært utsatt i lengre tid. Årsaken er at markedet har vært for optimistisk. Jeg tror imidlertid ikke at fallet jevnt over har vært så mye som 20%, men at det har vært en større justering (5-10%) er helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Er glad jeg ikke har lagt om til sommer dekk enda! http://www.adressa.no/vaeret/article845115.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Hmmm. Er glad jeg har vinterdekk på bilen til dama enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Hmmm... i dag var det skikkelig sommer her i Danmark. 25 varmegrader på termometeret i bilen og fullt trykk på klimaannlegget. Det er imidlertid varslet mellom 5 og 10 varmegrader i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Det er ikke så ille her i Vestfold heller - 16 grader viser måleren i skyggen for øyeblikket. For et par dager siden var det oppe i 18. Behagelige temperaturer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Det er ikke så ille her i Vestfold heller - 16 grader viser måleren i skyggen for øyeblikket. For et par dager siden var det oppe i 18. Behagelige temperaturer.. Samme rundt i Moss her også. Har vært helt oppe i 21 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Det er meldt betydelig lavere tempraturer på østlandet også men dere slipper heldigvis den jævla snøen ser det ut til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 Det snør det snør fidelibom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå