Lien Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hmmm...Ford klarer i dag 1700 HK fra 11,5 liter...og BMW klarte 1500 HK fra 1,5 liter for 22 år siden... http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=240381 Stemmer nok det.. BMW brukte M10 motoren og fikk ut 1 hk pr. ccm. Disse var laget for formel 1, men etter at turboladede motorer ble ulovlig i formel 1 på 80-tallet så ble vell denne sinnsvake motoren lagt på hylla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te em Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Bilde av skjønnheten (BMW F1 selvsagt) Resten av bildene: http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 når vi snakker om motorer med over 1000 hk. Her i daytona er det biketoberfest. Mange motorsykler kommer hit å samler her fra hele landet. Møtte Paul Sr og hans to sønner fra orange county choppers i går =) Men det jeg skulle frem til var.. Jeg så en motor sykkel med 1000 HK =) den var heeeeelt råååå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 når vi snakker om motorer med over 1000 hk. Her i daytona er det biketoberfest. Mange motorsykler kommer hit å samler her fra hele landet. Møtte Paul Sr og hans to sønner fra orange county choppers i går =) Men det jeg skulle frem til var.. Jeg så en motor sykkel med 1000 HK =) den var heeeeelt råååå!!! Apropos Orange County Choppers...et ganske artig program som går på Discovery... http://www.orangecountychoppers.com/occweb_ver2.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 På det øverste bildet; det der så ut som noen veldig pinglete drivaksler i forhold til effekten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Ja, det var vel i formel 1 så vidt jeg husker.... Det går forøvrig rykter om en Z3 med en sånn motor i Sverige. Har aldri sett den, men hørt om den..... Her er den: Skal gå med ca. 700hk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Jeg så et filmklipp fra Top Gear der Tiff Needell har om "The History of BMW Motorsport". Der står det alt om 1,5 liters 1500hk motor osv... Nelson Piquet tror jeg kjørte en av de bilene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 han har bur i granadaen nå, den var på kvadrat på onsdag.. faktisk en gromm ford Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Hmmm...Ford klarer i dag 1700 HK fra 11,5 liter...og BMW klarte 1500 HK fra 1,5 liter for 22 år siden... http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=240381 er dette fakta?? 1500 hk fra 1,5 liter hørest helt sinnsykt ut jepp, eller det vil si, de bremset 1400hk og noe, da utsyret de brukte til bremsing ikke klarte mere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 jeg kjenner fyren. han kommer fra moi, noe som jeg også jør. han har hvite skilter på bilen! blir ikke så gode tider på drag å sånt fordi den bare spinner når han tutcher gasspedalen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Den er godkjent ja. De bruker den visst som familie bil (kødder ikke) Stemmer det. Husker ikke hvor mange 1000km han brukte den i året, men da var ikke mye forksjellig fra meg. Campingturer og alt hadde de brukt den på. Slikt synes jeg er litt tøft gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Hørte noe om ca 1000hk jeg, som var en tung modifisert og turboladet M10 i utgangspunktet? Brukte i Formel 1 (?) Måtte ha hatt et sinnsvakt ladetrykk! 3 bar ++ 3 bar? nei det er ingenting iforhold til det de brukte! 5.5 bar var ladetrykket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eliot Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 sitter to turbolader i den bilen nå godkjent å orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå