Siv Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Heh... Sjåføren som ble ferska med Joars BMW ønsker ikke å kommentere saken overfor Dagbladet.no. For en pingle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Jeg blir helt svimmel av slikt....... håper pressedekninga av saken kan presse politiet til og ta opp etterforskninga igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Heh...Sjåføren som ble ferska med Joars BMW ønsker ikke å kommentere saken overfor Dagbladet.no. For en pingle! Vi kan jo spørre om han ønsker å kommentere saken ovenfor bimmers.no da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Det er ett spørsmål som jeg synes oppsummerer "etterforskningen" ganske bra: - Forsøkte politiet å kontakte den navngitte kameraten som bilen angivelig var lånt av?- Nei, det ble ikke gjort. Jeg vet ikke hvorfor, men det har noe med ressursbruk å gjøre, sier politijuristen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Veldig rart at de ikke setter inn masse ressurser på å ta "kameratene" som hadde bilen da de stakk av fra politiet gjentatte ganger? Trodde "fartsbøller" var pri-1 etter NOKAS saken og MUNCH-saken... Veldig flott at politijuristen som innstiller på henleggelse ikke vet hvorfor sporet ikke er blitt fulgt opp. Selv Hardyguttene har løst verre floker enn det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Norsk rettssystem i et nøtteskall. Jeg hadde klaget inn vedtaket. Jeg husker faktisk for riktig lenge siden var det noen drittunger som stjal div vans fra medlemmer av Norway Van Club. Noen av disse ble tatt men ingenting skjedde fra påtalemaktens side så resultatet var vel at medlemmer av NWC + andre irriterte mennesker tok affære selv. Mener å huske at noen billånere ble vel nesten avkledt på et stort shoppingsenter og måtte offentlig bekjenne sine synder + fikk litt bank. Selv om det er lenge siden mener jeg at det hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpina b3 Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Hørt om nordmannen som tok en keps i thailand, 8 månader i buret. Undrer vad straffet før at stjele en bmw er i thailand, kanskje vi har litt at lære av landet i øst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nexiva Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Du burde virkelig gå vidre med dette.. Jeg hadde en sak i fjor sommer hvor de henla pga bevisets stilling selv om "bevisenes stilling" og vitner sa noe helt annet. Tror de opererer etter politikken "henlegg alt som kan henlegges". Også tar de heller opp de sakene de får inn klager på.. Veldig billig ... Men fatters kom og sa noe om at når bilen er nøkkelkjørt er det veldig vanskelig å bevise ting, og det er en eller annen regel om dette, kan være greit for din egen del å finne reglene rundt det, og sette deg litt inn før du skriver klager, da står du sterkere. Lykke til! Forresten: den ligger nå ØVERST på dagbladet, kan ikke unngå å se det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ca-la Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Jeg foreslår at du får med deg forsikringselskapet og får de til å kreve regress overfor tyvene. Du har jo navnet Min E34 ble stjålet i våres, fant igjen skalet 2 mnd etterpå i skogen ved frogner (skedsmo) alt var borte. Politiet gadd ikke å si ifra at den var funnet og ingen kom for å sjekke bilen for evt. fingeravtrykk osv. før den gikk i pressa. Så til polisen: fortsett å støtt opp om biltjuverier, gi faen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Jeg mener at når bilen blir stjålet under visning av den, og blir anmeldt stjålet. Så blir den funnet med 2 personer i som ikke hadde tilknyttning til kjøpet. Så frir ikke dette dem fra at dem har deltatt i en kriminell handling selv om dem har bil nøkklene. Her lyser heleri, biltyveri lang vei, dem kan jo feks vært i en annen bil, og ventet på at denne bilen skulle bli stjålet. Kan jeg foreksempel ta meg inn i huset til naboen, og ta bil nøkklene hans, så kjøre avgårde med bilen på ferie i Norge. Mens han melder bilen sin stjålet, med nøkkler. Så kan jeg, den gangen jeg blir stoppet av Politiet si at, "Hei rolig nå, jeg har bil nøkkler til bilen jeg" Så kan bare gå fri? Hvordan er dette med bil forettninger, der tar man kopi av førerkort, så kan jeg få en annen person til å dra å hente en feks Audi TT, så kan han bare levere den til meg, så har jeg gratis leiebil til jeg blir stoppet? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Fyfaen for et nøtteskall Norge er Forbanna purker, de burde pokker meg se til å gjøre jobben sin med alvorlige ting istede for å bruke så siiinnsykt med tid, krefter og ressuser på å ta bilister som kjører 10km/t over grensa Men flott at avisen har engasjert seg så kjapt STÅ PÅ Joar!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Ja,for å sette det litt på spissen : Hvis jeg er f.eks i Oslo en dag og får øye på en bil som er blitt etterlyst i pressen, eller at det er ting som helt tydelig viser at bilen har vært stjålet. Kan jeg da bare sette meg inn i bilen og kjøre villmann (som de gjorde med min) til politiet stopper meg, for så å si at jeg har lånt bilen av en kammerat.Det ville jo gi fine tilstander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaden Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Legg ut navn og adresse på skurkene på nett! Påklag henleggelsen! Hvis ikke onkel klarer å rydde opp, så er det mange andre som vil bidra. KILL`EM ALL !!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Vi kan jo spørre om han ønsker å kommentere saken ovenfor bimmers.no da Hvis det er litt tæl i fyren står han frem med fullt navn og bilde... Denne historien er bare tragisk for folks rettsoppfattelse og ikke minst respekt for myndighetene...hvorfor skal alminnelige borgere sitte igjen med sorteper når systemet helt åpenbart ikke virker etter hensikten ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå