Gå til innhold

Problem med defa alarm


320it
 Share

Anbefalte innlegg

Defa alarmen min har låst seg helt.

Ingenting som skjer når jeg trykker på fjernkontrollen, men den er i orden. (sjekket den hos forhandler)

Hos forhandleren trodde de det kunne være antennekabelen som hadde ramla ut.

Men ut ifra det jeg kan se er antennekabelen fast i "defa-boksen".

Når jeg åpna sparkepanelet hang det en annen antennekabel der, uten at jeg fant ut hvor den skulle kobles.

Noen som vet noe som kan hjelpe meg?

kan ikke låse bilen nå, kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. for og si det slikt: det kan være ALT mellom himmel og jord som kan gjøre dette :D go defa :)

er vell bare ei antenne på defa alarmene

ok, skal være litt seriøs, et tips kan være

-og måle batteriet og se om det er i bra stand, kan forstyrre alarmen hvis det er dårligt.

-har du orginal cdspiller? hvis ikke så kan noen cd spillere lage spenningsfall som gjør at alarmen låser seg pga dette og vil værken slå seg på eller av.. annet elektronisk utstyr kan også gjøre dette da-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om antenne med en plugg på. Ser denne pluggen ut som en phonoplugg? Hvis det er det så har du en DEFA 500 eller 700. Hvis den har falt ut vil du ha eet veldig dårlig mottak.

På en 800 alarm er antennen på siden. Denne kan ikke tas av. Den er loddet direkte på printplaten og går ut gjennim et lite hull.

Det som og kan ha skjedd er at alarmen har hengt seg opp. Da fjerner du strømpluggen og lar den være ute i 5-10 minutter. Du trenger ikke kode opp noe etterpå. Eneste gangene du må kode fjernkontrollen er når den har vært uten strøm i noen minutter.

En annen ting som også kan være galt er at fjernkontrollen er gammel. Da kan de ha en tendens til å miste minnet og må kodes opp igjen.

Prøv de forskjellige alternativene og gi en tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel hvor selve alarmsentralen ligger? Sikket inni dashen under med rattet. Hvis pluggene står oppå er det ern 500 eller 700. Felles navnet er Patriot. Det skal også stå på undersiden av sentralen. Hvis det er en 800 er alle pluggene på den ene langsiden. Her står det også på undersiden hva det er for en utgave.

Hvis du låser og åpner bilen med samme knapp er det Patriot. Hvis du bruker en knapp til å låse og den andre til å åpne er det 800.

Hvordan vet du egentlig at fjernkontrollen funker?

Hvis det er den samme pluggen som jeg tenker på skal den sitte på toppen av sentralen sammen med alle de andre pluggene. Du vil se det med en gang du finner sentralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også litt av samme problemet.. Min funket dårligere og dårligere.. Har prøvd begge fjernkontrollene jeg har, men hjalp lite.. Har også prøvd å bytte batteri, men den funker fortsatt ikke. Må trykke mange ganger før det kanskje skjer noe..

Og den låser seg opp igjen med en gang, så meg må trykke to ganger.. (Dette gjelder også når jeg ikke bruker alarmen, men bare sentrallåsen).. Noen som har ett svar på dette? Er vel kanskje i samme gate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defa alarmen min har låst seg helt.

Ingenting som skjer når jeg trykker på fjernkontrollen, men den er i orden. (sjekket den hos forhandler)

Det samme skjedde med min 800 en gang. Da tok jeg av minuspolen på bilens batteri ca 1/2 min, og så var den i skjønneste orden igjen. Det mest slitsomme med den prosedyren var at jeg måtte innom Mr.Stream på jobben hans for å få stilt inn Alpine-spillerens knappefarger etterpå, siden den mistet minnet sitt :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defa 800 har en bug.

Noen ganger så mister den alle kodene når en av kontrollene går tom for strøm.

Det som må gjøres da er å ta nødkoden, og følge bruksanvisningen på hvordan kode nye kontrollere. Husk alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...