Raven Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 mye effektiv bruk av politiets ressurser ja... dette var jo mildt sagt teit da. en skikkelig unnskyldning/oppreisning er vel på sin plass der ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2005 God nyhet det der gunnar, kom deg velberget hjem i går ? Forbanna mye tåke, og så dårlige som dekkene på hengeren er var ikke regnet heller noe gøy, men med rolig kjøring kom vi oss velberget hjem. Rakk akkurat å sende madammen avgårde på jobb i min bil også.. Var ikke så mange minuttene om å gjøre, men det gikk bra. Får begynne å laste den halve BMWen ut av Sportagen m/henger nå.. Har et par bilder av 02en din her, men det er litt mye regndråper som reflekterer blitsen, så de er dårlige. Men frontfanger-bildet fungerer, så jeg kan legge ut en tråd med spørsmål om noen vet hva det er slags fanger hvis du vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Unnskyldninger og oppreisninger får man nok ikke av politiet,kanskje av dem som enkelt personer,men ikke av selve etaten.Og hva hjelper det å annmelde dem,det blir jo bare henlagt på bevisets stilling uansett.De slipper jo til og med unna for å jage folk inn i døden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 *SNIPP*Det bare fordi jeg fiksa en løsning med å søke med regnr. i URL i stedet for å måtte taste det inn i feltet på siden (la bare til form-navnet i url'n, ikke sant.. er jo samme f... hvordan det søkes, en POST/GET er en POST/GET, uansett hvordan den gis videre). Greia var liksom url+?txtRegnr= ... HACKERHACKER HJEEELP! Hvor hadde du denne løsningen? Var den her på forumet? Ikke det at det har noe med saken å gjøre, men... just wondering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Måtte jo i så fall annmelde statens vegvesen for falsk anmeldelse.. eventuelt fabrikering av bevis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Måtte jo i så fall annmelde statens vegvesen for falsk anmeldelse.. eventuelt fabrikering av bevis? Ja ihvertfall falsk anmeldelse. Man kan jo ikke anmelde folk i hytt og pine uten å finne ut/høre med politiet om det som er blitt gjort faktisk er -ULOVLIG-. Da kan jeg jo bare anmelde gud og hvermannsen til krampa tar meg da. Er jo ikke -slik- det fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Unnskyldninger og oppreisninger får man nok ikke av politiet,kanskje av dem som enkelt personer,men ikke av selve etaten.Og hva hjelper det å annmelde dem,det blir jo bare henlagt på bevisets stilling uansett.De slipper jo til og med unna for å jage folk inn i døden. Jeg har ingen planer om å anmelde politiet. De trodde dette var en _meget_ alvorlig sak hvor det ble lastet ned og muligens manipulert data i kjøretøyregisteret (AutoSys). Da jeg kom inn på arresten i Tønsberg sa politimennene til han i "skranken" at det ville komme etterforskere fra Oslo og avhøre meg, han bare "i morgen eller mandag da eller?", og de.. "nei, i natt, snart". Han ble rimelig overrasket. Tror ikke det er særlig normalt, så de tok det veldig alvorlig, og det er altså en eller annen gjøk i IT-avdelingen til Vegvesenet som har presentert dataene som har gjort at det har blitt slik sak utav det, sannsynligvis logger fra internt hos de, som ikke har vist at dataene de trodde jeg lastet ned faktisk ikke ble sendt ut fra webserveren dems (noe de burde vite, det er jo de som har en så idiotisk teknisk løsning), og ergo er det Vegvesenet som i så fall eventuelt vil bli anmeldt for falsk anklage. Kommer til å vurdere det så fort saken er over, og jeg vet hvordan juristen i saken stiller seg til det etterforskerne sier. Falsk anklage er ganske alvorlig: http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-020.html Det morsomste er at Vegvesenet i følge Politiet sier jeg har kostet de 30.000,- eller noe slikt, "men det skulle de ta på sin kappe".. eeh.. ja, så snille de er. Hvor hadde du denne løsningen? Var den her på forumet? Ikke det at det har noe med saken å gjøre, men... just wondering Ingen plasser offentlig, kun på en maskin politiet har beslaglagt, som forøvrig min far får hente på Lensmannskontoret der hvor de bor når han vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 *SNIPP*det er altså en eller annen gjøk i IT-avdelingen til Vegvesenet som har presentert dataene som har gjort at det har blitt slik sak utav det, sannsynligvis logger fra internt hos de, som ikke har vist at dataene de trodde jeg lastet ned faktisk ikke ble sendt ut fra webserveren dems (noe de burde vite, det er jo de som har en så idiotisk teknisk løsning), og ergo er det Vegvesenet som i så fall eventuelt vil bli anmeldt for falsk anklage. *SNIPP* Vi får håpe denne UBRUKELIGE nissen får møe pes. Helst en koselig tre mnds oppsigelsesinformasjon. *adjø!* \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Ja da var de jammen snille Gunnar.Syns det er helt tullete at de kan holde på sånn.Men sånn er det off instanser imellom.Tenk om politiet hadde ofret halvparten for "oss" vanlige privatfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Fantastisk Gunnar... Trodde ikke det var mulig. På en side er det bra at de tar slike "dataforbrytelser" alvorlig, men da BØR de ha 100% klare bevis. Vegvesenet BØR slite for det der... Blir vel no ala historien som går noe slikt: En fyr oppdaget at noen hadde begynt å bryte seg inn hos ham (i garasjen tror jeg det var), ringer politiet, og får beskjed om at de ikke har ressurser til å komme og ta ham. Fyren drøyer litt, ringer politiet igjen og sier: "Dere bør ikke komme likevel, jeg tok hånd om dem med gunnern min". 5 minutter senere er gårdsplassen hans full av bevepnet politi, og de tar selvfølgelig inbruddstyvene. En av politimennene spør huseiern: "Jeg synes du sa du hadde knerta dem". Huseiern svarer: "Jeg synes dere sa dere ikke hadde ressurser..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Den sammenligninga likte jeg [space].Er jo faktisk nesten sånn det er også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 evig bra sammenligning... men kan man få svi for og si at man tar hagla og ta afære selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Fattern fikk lov til å dra til Lensmannskontoret der de bor og hente serverne/routerne der (en gammel som ikke var i bruk, og en ny). Da han kom stod den nye på hodet (!!), og da de kom hjem viste det seg at systemdisken har tatt kvelden. Sannsynligvis blitt dunket slik at hodet på disken har kveldet. Nå er det ikke snakk om annet enn at det skal erstattes. De hjemme kan ikke sette opp linuxrouter fra scratch, og jeg kan jo ikke ta fly hjem kun for det. Var jo hjemme for 3 uker siden og satte den opp. Bruker den til nattlig backup av en del viktige data, så jeg har stort behov for den. Kan forresten legge til at de som hentet maskinene hos foreldrene mine hadde så peiling at de tok med seg den ene skjermen... for der kan det være mye skummel data. Tastaturet ville de også ha. Mine greier (mobil, minnebrikker, laptop, router ++) ligger i Oslo hos Datakrim, og de nekter å sende det med budbil eller posten fordi det kan bli skadet, og sier de må kjøre det ned selv, eller at jeg må komme og hente det. Koster meg minst 300,- i bensin og bompenger å kjøre dit. Skal de kjøre det ned blir det ikke før "tidligst" i slutten av uken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Kan forresten legge til at de som hentet maskinene hos foreldrene mine hadde så peiling at de tok med seg den ene skjermen... for der kan det være mye skummel data. Tastaturet ville de også ha. Herregud.. Mine greier (mobil, minnebrikker, laptop, router ++) ligger i Oslo hos Datakrim, og de nekter å sende det med budbil eller posten fordi det kan bli skadet, og sier de må kjøre det ned selv, eller at jeg må komme og hente det. Koster meg minst 300,- i bensin og bompenger å kjøre dit. Skal de kjøre det ned blir det ikke før "tidligst" i slutten av uken.. Skal jeg hente det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Det er straffbart å ikke gjøre noe kriminelt.Åssen fikk de det til oslo uten å skade det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå