Gå til innhold

Hvilken kjørestil har du?

SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tror du virkelig det er kjørekunnskaper det handler om når det gjelder å komme raskest fra A til B på en offentlig vei, så må du tro om igjen. ;-)

og Xsess, det er to veldig enkle regnestykker. Du må finne ut hvor langt du kommer på et minutt, og antall minutter i en time vet du nok.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt ikke, det er hele poenget. Og selv om svingene var så lite svingete at det gikk å holde 200, så har de jo allerede sagt at det er snakk om å gå ned i 160 noen steder samt noen rundkjøringer.

Jeg bor i landets største rundkjøring og ingen av de som er her kan tas i noe særlig over 80 i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sitte her og si at man panisk alltid kjører i fartsgrensen, er LØGN! :)

Og de fleste her har vel testet toppfarten sin?

Selvfølgelig er det løgn.. men jeg syns det er bedre å si "jeg holder alltid fartsgrensene".. etterfulgt av en "lol-smilie".. enn å begynne å legge ut om hvordan mann kjørte fra punkt-1 til punkt-2 med en snittfart som helt klart ikke er mulig.. Eller si for eksempel si: "Jeg har kjørt 100kmt eller mer over grensa i alle norske fartsgrenser!".. er ikke nødvendig å skryte av at mann kjører fort liksom.. Det mener da iallefall jeg :P

De fleste har nok (som du sier) testet topp-farten på bilen sin en eller annen gang ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en svingete strekning på 46 kmt som jeg har kjørt på 14 min, på vinterstid(!)

Det er en snittfart på 200 km/t. 14 minutter i 200 km/t på svingete vei, hu og hei.

Nettopp derfor jeg lurte på hva slags bil han kjørte. Det bør ha vært en F1-bil eller bedre. De ligger gjerne på 195km/t i snittfart på noen av løpene.

Hehe, denne kommentaren kommer sent, men.... En kompis av meg påsto han hadde kjørt 26km på 11min med VELDIG smal og svingete vei. Bilen han kjørte...... Original ford taunus 1.6 med 205 dekk :lol: Hvor fort går egentlig en sånn taunus mon tro?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo regne ting ut og selv gjøre seg opp en mening om hva som er logisk.

46 km på 14 minutt = gjennomsnitthastighet på 197 km/t. skal det klares, må strekningen være HELT rett omtrent. Noen få svinger her, så faller snitthastigheten med en gang. Si man må slakke ned til 150 i noen av svingene, så må man faktisk kjøre 250 i like lang tid som det tok gjennom svingene for å være tilbake til 197...

26 km på 11 på en smal og svingete vei.. vel... la oss regne på det: 26/(11/60) = 142 km / t i snitt. Det vil si hastigheter som egentlig er mye høyere, og lavere noen steder. Det kan selvfølgelig gå, men det skal holde hardt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker strekningen oslo-trondheim og tilbake, vi var 4venner med 2 biler som dro til soknedalen 30-40km fra trondheim.

det ble skikkelig grisekjøring på vei tilbake, skulle hatt ordentlige biler den dagen.

kjedelig med råtne biler, vil ikke nevne dem engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...