Espen M33 Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Man kan jo regne ting ut og selv gjøre seg opp en mening om hva som er logisk.46 km på 14 minutt = gjennomsnitthastighet på 197 km/t. skal det klares, må strekningen være HELT rett omtrent. Noen få svinger her, så faller snitthastigheten med en gang. Si man må slakke ned til 150 i noen av svingene, så må man faktisk kjøre 250 i like lang tid som det tok gjennom svingene for å være tilbake til 197... 26 km på 11 på en smal og svingete vei.. vel... la oss regne på det: 26/(11/60) = 142 km / t i snitt. Det vil si hastigheter som egentlig er mye høyere, og lavere noen steder. Det kan selvfølgelig gå, men det skal holde hardt.... Her har du ikke lagt inn i beregningen at det var en 82 modell Ford taunus og en av norges dårligste, smaleste og mest svingete asfaltveier vi snakker om. Går en sånn taunus egentlig 142km/t reel fart? Jeg har forøvrig kjørt 198km/t i snittfart over en strekning på 80km en gang. Mellom Nürnberg og Würzburg. Null trafikk og Auda A6 1.9Tdi. Det var full klamp hele veien. Godt gjort å greie samme snittfart i Norge synest jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 da får dere prøve strekkningen sjøl da.. Hagenisse: det er IFRA rundkjøringa på flisa TIL runkjøringa i elverum.. Ja, eksakt. Du kan da umulig ha 200 på vei ut av en rundkjøring. Dermed tar det en stund før du når den farta du må ha for å greie det her. I følge gulesider er det forresten ca 30 km mellom Flisa og Elverum, men jeg hadde jo ikke nøyaktige adresser å taste inn. Kjører dere veldige omveier? (Med 30km hadde 14 minutter virket mye mer troverdig, fortsatt fort, men) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 gule sider tar vel utgangspunkt ifra kommunegrensene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Hehe eg har hatt lappen i 3 uker nå og må sjøl si eg har ein fin kjørestil. Ligger som regel alltid 10 over, men kjører aldri uforsvarlig fort. Når det er vått hender det av og til at det blir litt små sladding i rundkjøringane Med kald motor aldri over 2500 omdreininger. Med god og varm motor mellom 2 og 4000 omdreininger. har bare vært på turtallsperren 2 ganger på disse 3 ukene. Det var når eg sko ta ein liten akselerasjonstest...hehe. Holder alltid min side av veien der det er linjert i midten. Men på smale veier uten merking i midten, hender det ofta at eg kutte svingane for å få kjørestilen mest mulig dynamisk.. Ligge eg bak folk så kjøre 10-20 km/t under grensen, bremse eg opp eller stoppe ein plass, for så å kjøra igjen sånn at eg kan holda mitt tempo...hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 nå har vi det 0.0 Start Elvarheimgata 222 m 0.5 min 0.2 Kjør til høyre inn på 20 234 m 0.5 min 0.5 Kjør til høyre inn på 20 42.9 km 43 min 43.3 Kjør til høyre inn på Skjoldmøygata 149 m 0.5 min Total 43.5 km 44 min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Eh. Tror vi driter i den, nå ga den tre forskjellige avstander på de samme adressene Edit: Aha, Okei, 43,5 km på 14 min. Litt under 190km/t i gjennomsnitt da. Fortsatt helt sykt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 hehe.. kaffegata 1 flisa til elvarheimgata 10c elverum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xsess Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Ja, hør der. Litt feil på avstand, definerer den som veldig svingete etter tysk veistandard her altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Men fortsatt sier du at du har kjørt - med en bil med toppfart 203 - i gjennomsnitt 185 km/t på vinterføre? Du burde vært rally-sjåfør i så fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 hehe.. Xsess. legg link til den filmen du har ifra hof til flisa. med Mr_Lecter.. bare for å dele litt kunnskaper her:D Så kanskje det blir stille her til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Hvor idiotisk er det uansett ikke og bedrive sånn kjøring? Og i tillegg skryte av det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Hvor idiotisk er det uansett ikke og bedrive sånn kjøring? Og i tillegg skryte av det? Tror barnslig er ett mer passende ord... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Vi har en svingete strekning på 46 kmt som jeg har kjørt på 14 min, på vinterstid(!)Jeg har kjørt fra moss til her jeg bor, 21 mil, på 1 time og 27 min. Hva slags bil var disse tilfellene her med, om jeg tør spørre? ----185-190 km/t i snitt ?? (ikkje skyt om det var feil...tok den i hovudet) Trur kjeften er større enn både evnen og bilen..hehe. EDIT: har lese alt no......dette er nesten god underhaldning på ein fredagskveld! Bimmers gullrekke! ...Den golfen slit...... hadde det vore Jordan elle ein Minardi med dertil "dårleg" F1 førar....ja då hadde eg vore med på tonen..men me snakkar Golf DIESEL med toppfart på ...ja nesten snittfart!!! Skulle tru at de ikkje hadde vore eigar av ein bil med snittmålar.....det er nesten utruleg kor fort snittet går ned, og kor vanskeleg det er å hente det inn igjen..... PS menneskeheita har i millioner av år fortalt historiar rundt leirbålet....ikkje alle har vore sanne...slik også no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xsess Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Her vill jeg gjerne at folk skal være dønn ærlige, og også at ingen kommer med moralprekener hvis noen fremstår som "værstinger". Jeg sitter ikke å skryter, jeg forteller hva jeg har gjort, var vel det man skulle her tror jeg? Golfen har en toppfart på 223 kmt, veien fra moss til flisa er motorvei til oslo, ett svingete parti mellom vormsund og kløfta, ellers ganske rette veier. snittet vi regnet ut her var 186 KMT, og denne turen var IKKE på vinterføre bare så det er nevnt. La meg kalle det en rekord uten å virke skrytende her, på avstanden flisa elverum, er kjørt midt på natta, veien har en par leie kurver på denne strekningen, som man kan se på www.gulesider.no hvis man vil. Første mila av denne strekningen er jo dekket av haslemoen, hvor man har 8km med 100% rett vei, uten noen form for krappe svinger i endene, så farta er ganske stor over her. Har flere raske partier, er noen få steder det er en del svinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 syntes disse tider og hastigheter høres litt tvilsomme ut, men vet ikke hvordan strekningen er, så skal vel ikke si så mye om den saken.. har jo vært litt tvilende for ett par dager siden også.. for noen år siden, så kjørte jeg i ett par timer i høy hastighet med en E36 M3. lå i 200-250 km/t stort sett, men var nede i lavere hastigheter kun i korte intervaller. sjekket gjennomsnittshastigheten på kjørecomputeren, trodde jo den ville vise ca 200 km/t, men den viste rett over 150 km/t.. gjennomsnittshastigheten detter fort når man slapper litt av på gassen! PS! dette var selvsagt ikke i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå