BalleKnalle Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Vet at dette ikke er en BMW.... men måtte bare Hennesseys smidda aluminiumfälgar mäter 19x10 tum fram och fantastiska 20x13 tum bak. Om du tar i lite så kan du rabbla upp bilens fullständiga modellnamn på sex sekunder. Lika lång tid behöver den för att ta sig från stillastående till 160 km/h. Som grund står en Dodge Viper SRT10 av 2006 års modell. I mycket grova drag är V10-motorn uppstirrad med dubbla kullagrade turboaggregat från Garrett och frontmonterad intercooler. Vad mer som behövs för att nå det magiska resultatet - 1.000 hk och 1.500 Nm - är okänt. Hennessey berättar däremot att en extremt stabil Quaiffe-diff ingår, liksom justerbara KW-dämpare, uppgraderade bromsar och 5-punktsbälten. Viktiga uppgraderingar till en 1.000-hästarsviper, med andra ord. Hennessey lägger också in specialgjorda golvmattor, ett dvd-baserat navigationssystem och en specialsydd läderinredning. Totalt kostar alltsammans motsvarande 1,8 miljoner svenska kronor. Ett schysst pris med tanke på att Hennessey-Vipern klarar 0-96 km/h på 2,9 sekunder, 0-160 på 5,9 sekunder, 0-240 på 10,9 sekunder och 0-320 på 19,9 sekunder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marlao Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 helt syk rå bil! Vinner jeg i Lotto så blir det en slik bil ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 fittyhelvete.. tror dem tar innbytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Syk, syk bil..sinsykt RÅ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Skulle jeg hatt en "superbil"(som det er realistisk at man kan få råd til) som ikke var bmw ville jeg hatt en viper.Denne blir vel litt for dyr uansett,men jævlig rå maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Helt sinnsykt. Viper er og blir noe av det råeste som lages. Utseendemessig er det få som slår de! Kanskje ikke en direkte vakker kreasjon, men et så tvers gjennom _brutalt_ design er det ikke mange andre biler som har (hvis noen)! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre21 Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 den var bare syk!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 hva slags gearkasse er det som takler 1500 nm ? ? ? Må da falle fra hverandre etter 20 min med kjøring ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Hehehe...den klarer 0-240 Km/t like hurtig som min er treg 0-100 Km/t... Viper er et artig konsept, men personlig har jeg litt mer sansen for Ford GT40... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 4, 2005 Forfatter Share Skrevet November 4, 2005 Ikke så værst den nei..... Jeg vil ha en gul en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Viperen slår GT40'n i min verden. Og så godt som alle GT40ene som går rundt forbi er jo bare replikabiler.. f.eks. den som pleier å være på Gatebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 det er den Gammle man vil ha. gammle biler er så facinerende i måten de har blitt utviklet med tanke på sjåføren. Så på Discovery Channel om en Racerbil (Union Type C) fra 1939 med 16 sylindere etc Vibrasjonene var så heftige at sjåføren blødde fra hendene etter kjøring, og vannrører inne i kokpiten var så varme at man brant seg om man tok armene ned fra rattet. Blir litt vanskelig å forklare, men det var facinerende i alle fall. Old cars rock.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Helt sinnsyk bil, med en fantastisk lyd...rister formelig i bakken -grøss- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Viper er noe av det fineste, sykeste, råeste som finnes. Elsker designet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marlao Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Viper er noe av det fineste, sykeste, råeste som finnes.Elsker designet helt enig. Designe her helt ubeskrivelig bra!! Lyser råskap lang veg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå