SteffenK Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Jeg skulle sette på ei shortshift stang i dag. Alt gikk greit til å begynne me, jeg gikk under bilen, å løsnet den bolten som går gjennom stanga helt nede. Men jeg fikk ikke opp stanga. Det et er ei kule på stanga nesten helt nede, den står oppi en en dings som jeg ikke vet hva heter Men jeg får den altså ikke løs derifra, hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Den "dingsen" må vris en eller annen vei. Er en liten tapp du skal dytte inn slik at du får vridd den løs. Husker ikke helt, men er noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Mener du denne kvite "dingsen" rundt kula på stanga? Dårligt bilde men.. Det er to hakk i den og de skal snus 45 grader..trur eg eller var det 180? Husker ikkje hvilken vei, der må du prøve deg fram.. Når det er gjort er det bare og dra den rett opp..håper det hjalp litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 John H Bra beskrivelse, jeg pleier å bruke ei nebbtang som jeg åpner max og setter ned på hver side for så å vri ca 90 grader.. 2 knotter som må ut av sine hakk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet November 7, 2005 Forfatter Share Skrevet November 7, 2005 Jaa, var den der jeg mente ja John H Okei, men da skal jeg få det til, tusen takk begge to Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet November 7, 2005 Forfatter Share Skrevet November 7, 2005 John H Bra beskrivelse, jeg pleier å bruke ei nebbtang som jeg åpner max og setter ned på hver side for så å vri ca 90 grader.. 2 knotter som må ut av sine hakk.. Det hørtes smart ut Er det det samme hvor jeg setter nedpå tanga å vrir? Eller må det være akkurat der de to hakka er? Å hvilken vei er det? Mot eller med klokka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Mener det er med klokka, men du veit huske sånt er vanskelig det. Du får bare prøve, lenge siden jeg har gjort det, husker de første gangene så hjalp jeg til litt med ett skrujærn.. Setter foresten tanga rett bak de knottene som skal ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Mener å huske det er med klokka, og det er 90 seff. er en stund siden eg gjorde eg og..trur eg brukte 2 skrujern i de hakka for å få bra tak, satt skikkelig godt hos meg iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet November 8, 2005 Forfatter Share Skrevet November 8, 2005 Fikk det til nå Var med klokka ja Deilig å gire nå ;D Stor takk til autoart å John H Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 Bare for opplysning, jeg prøvde shortshift-stanga fra min E28 over på en 5 trinns Opel Getrag sportskasse jeg har hatt liggende fra en Ascona B løpsbil. Det passet perfekt Så nå kan jeg bytte girstanga over fra bimmeren til løpsbilen, alt ettersom... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå