Gå til innhold

Lån med sikkerhet i bil...

ehrnst
 Share

Anbefalte innlegg

Som alle vet er det lettere å få seg lån når man har sikkerhet i bilen, eller en som står som kausjonist. Men iom at jeg er en sta jævel er det å spørre fattern om han kan stille huset i sikkerhet for meg siste utvei for å skaffe meg en bil.

Dyre forbrukslån ala. GEkapital bank osv er uansett ikke aktuelt.

Spørsmålet mitt er da; er det noen som vet de fastsatte reglene for å få billån med sikkerhet i bilen? tenker da på bilens alder, merke, modell, pris osv. Individuelle avtaler med banker osv er jeg intresert da det ikke gagner meg.

takker for svar 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er et litt "dyrt" merke, type BMW/MB og noen til, så gjør det ikke noe om bilen er gammel. Hvis ikke kjører de vanligvis en regel som sier at lånet skal være nedbetalt innen bilen er 10 år gammel.

Du kan sjekke f.eks. billån hos Elcon. Billigere enn forbrukslån ihvertfall, selv om billån ikke er spesielt rimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skrape sammen noen penger selv, bankene er som regel mere samarbeidsvillige hvis du kan stille egenkapital. Det er også en fordel dersom du skal selge bilen, så er det mindre sannsynlighet at du sitter igjen med lån etter at bilen er borte.

_

johanf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe egenkapital skal jeg skrape sammen. Har titta litt rund på diverse sider nå, men finner ikke noe om det som du sier gunnar....Noen forslag til firma, Elcon finans har vel noen greie med at bilen skal være 10 år eller nyere. Skal de ha papirer på en spesifikk bil, eller får du penga å kan handle det du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe egenkapital skal jeg skrape sammen. Har titta litt rund på diverse sider nå, men finner ikke noe om det som du sier gunnar....Noen forslag til firma, Elcon finans har vel noen greie med at bilen skal være 10 år eller nyere. Skal de ha papirer på en spesifikk bil, eller får du penga å kan handle det du vil?

http://www.financiering.no var ikke noe problem med en -93modell. Og 5år avbet her. Betalte da 15 000kr egenkapital 60 000kr i lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mht sikkerhet, så spiller bilens alder ingen rolle hvis du bruker fast eiendom som sikkerhet.

Men bruker du sikkerhet i bilen som sikkerhet, så skal ikke bilen være mere enn 7 år det året lånet går ut.

Og det er vansklig og få sikkerhet i bilen hvis du kjøper privat. Bil sjappene ordner lån med sikkerhet i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mht sikkerhet, så spiller bilens alder ingen rolle hvis du bruker fast eiendom som sikkerhet.

Men bruker du sikkerhet i bilen som sikkerhet, så skal ikke bilen være mere enn 7 år det året lånet går ut.

Og det er vansklig og få sikkerhet i bilen hvis du kjøper privat. Bil sjappene ordner lån med sikkerhet i bilen.

nå har jo ikke jeg egen bolig da, ellers hadde det ikke vert noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elcon brydde seg ikke om at E36 320ia'n jeg hadde kom til å være 12-13 år før den var nedbetalt. De nevnte først at bilen som regel skulle være nedbetalt før den var 10 år, men da jeg nevnte hva slags bil det var sa de at alderen ikke var noe å tenke på. Igrunnen logisk, for det er jo tross alt LITT prisforskjell på en 10 år gammel BMW og en 10 år gammel Skoda, Kia, etc..

Det der må være hos EN sær bank i så fall, eller på en Skoda. De aller fleste opererer med mye høyere grenser enn det der på BMW. Se svaret mitt over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har glemt å nevne hva slags bil det er snakk om.

Søkte egentlig her studielån, noe jeg ikke fikk da dette var behovsprøvet og foreldrene mine tjener for mye til at jeg kunne få. Nå ser jo jeg ikke noe til de pengene da jeg ikke bor hjemme. ikke at jeg gjorde det da heller. Men bilen jeg tenkte på var E30 turbo (regner med at ingen finansierer dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lån til min 96 mod 320. med sikkerthet i bilen. Da sa dei at hadde bilen vert ett år gammlere (10år) så kunne ikke jeg brukt bilen som sikkerhet på lånet.

Måtte også ha full kasko på bilen.

fikk låne opptil 100% av kjøpe summen. men hadde jeg egenkapital blei det billiere rente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren din kan stille sikkerhet kun på lønning...

Jeg tok refinansiering på ett svinedyrt blancolån ala null sikkerthet og 18% rente...

Nytt i banken med sikkerhet i lønningen til far den gangen.

18%... :shock: ...vi opererer med betingelser på rundt 4-5% (90% av kjøpesummen) her i Danmark...og det er på nye BMW´er til over dkr. 500000,- ... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...