Bimmerlars Skrevet November 13, 2005 Skrevet November 13, 2005 Det som er med bilcross er at hvis noen vil ha bilen, MÅ man selge den hvis noen byr 8000,- for den. Den blir nok solgt på neste løp med 325 motor... Bilcross er no dritt, begynn med rallycross istedenfor Da kan man legge litt mer av sjela si i bilen
Evopower Skrevet November 13, 2005 Forfatter Skrevet November 13, 2005 Ja helt enig med deg der! Selv bygger jeg en Ascona B med volvomotor til rallycross til neste år...hehe.
Bimmerlars Skrevet November 14, 2005 Skrevet November 14, 2005 Ja helt enig med deg der! Selv bygger jeg en Ascona B med volvomotor til rallycross til neste år...hehe. Høres bra ut
JulianS Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 Jeg MÅ være den som er mest imot sekser i e30, men detta her er for dumt! Har en kompis som hadde en tom 240 med b230a motor med to dobble 45 webere å en heftig kam, å det gikk ikke noe bedre enn en 318iS... Har også en kompis som har gjort det Veldig bra med m30 (diger sekser) i e30 bilcross... Grunnen til at den bilen mye fortere hadde blitt solgt med 325 motor er fordi det fungerer et lysår bedre
Lars89 Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 Kan igrunn skjønne motorvalget... Lett å få deler, alle kan skru på den og billig hvis noe ryker. Volvo-motor havner jo oppi alt fra Boble til E30... Tar ikke mange løpa før man ikke ser at det er en BMW uansett Det er bilcross, hvem bryr seg
drypp Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Skal en ha volvomotor så er det vel egentlig best å få til en B230FK.. for de som ikke kjenner til denne, så er FK motoren lavtrykksturbo (0,35bar)..Den er levert bare på 940 fra 95-98. utenom denne motoren er det levert B230FT motor, denne er en fulltrykksturbo (0,65bar), forskjellen på disse motorene er kun ladetrykket men underspyling av stempler kom i 93 mener jeg!, det er jetronic styreenheter med LH2.4 nett.. orginalt er alle 940 turbomodeller utstyrt med rutegril, forskjellen på FK og FT bilene er at FK har chrome ramme på grillen og FT med lakkert..... trimming av disse til rundt 200 er rimelige greier, en chip og opp med ladetrykket så er det flotters... kan fint ta opp til 300 også, men da trengs det en del mer for å få til.. lykke til! http://www.blocket.se/lund/BMW_323i_med ... ?ca=15&w=3
Dirty Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 TØft prosjekt, alle dere trangsynte, som prøver å være så Merke bestemt, morro når noen gjøre noe annet en bare etterboka, spessielt når den skal brukes som bilcrossbil. lykketil og satser på mange første plasser _
JulianS Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Jeg ser virkelig ikke poenget med å putte en så utrolig dævv motor i en e30. Må gjøre en del mer med den motoren for at det skal fungere bedre enn med en m20 motor! Volvomotor er genialt men ikke en tilnærmet original motor!
Morty999 Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Dessuten er en 4 sylindret motor mye hissigere til den bruken enn en sekser.. dummeste jeg har hørt. og en volvo motor er jo den motoren som er minst hissig som jeg veit om hvertfall.. kunne hvertfall hivd inn en Ford 2.0 OHC da. den er MYYYER hissigere enn en b230 motor hvertfall
Mikael-B Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 B230A er tyngre enn M20B5. SKulle jeg bygd bilcross bil, hadde jeg nok brukt en 318i (M10b18). Tåler like mye som B230 og er like lettskrudd.
AlpinweissE36 Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 var kanskje ikke førstevalget mitt når det gjelder motor heller, men stå på gutta! det er liksom begrensa hvor mye det skal koste siden du har den budrunden på slutten av vært stevne..har ett par onkel og noen fetter og kusiner som kjører en god del på gardermoen...ene av de er BMW frelst og han kjører bilcross med en gammal 5-serie med 528motor uten at den blir solgt... han kjørte også nasjonal bilcross for ett par år siden, med en kawasaki grønn e3o med m5 motor ! skal si det fløtta seg greit:D mye OT her. men lykke til gutta! spent på bilder av "frankenstein" bilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå