Gå til innhold

Kjører du RC bil?

SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

angeleyes forran og grøftlys. har mange idèer for og få laga angel eyes på den. men ikke prøvd ut noen ennå :D

Hva om du bruker klare plastslanger og lyser inn i enden på de, da vil du få angeleyes skulle jeg tro..bare noe jeg kom på her under frokosten :-)

Lykke til!

tviler på at det bil bli bra. bilen er ikke så stor. hele greia er jo 200 mm lang. og alt er meget lite på bilen. vil nok ikke få plass til slengene og så mye lys på det lille området bak lyktene på bilen.

men har en plan jeg tror vil virke. så jeg får prøve meg fram en dag og se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver ikke noe konkuranse eller noe, men har en Savage X SS med Nosram motor (3,8HK) for å leke seg litt med :)

Blitt lite kjøring i det siste da jeg ikke får bremsa til å fungere skikkelig :(

Kobla av bremsene på min savage jeg. de bare skranga så :wink:

Har kjørt rc i snart 3 år Begynte med rc fly, men så kom det en bil eller to etter ett års tid :D

Har fiksa oss rc flyplass her i sarpsborg, men bane til nitrobiler ser ut til å være værre... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var å testa bilen på en parkeringsplass for å teste hvor fort den virkelig kunne gå, og når man da kommer til enden så er det helt kurrant å ha bremser :D

Triller jo så godt også disse da de har litt størresle på hjula og om man skal svinge seg unna et bygg eller noe så bikker den jo bare rundt også pga tyngdepungtet ikke er så optimalt for slik bruk ^^.

Bremsene er sikkert ikke så must om man har større offroad steder å kjøre på nei :)

Er en RC flyplass her jeg bor og men har aldrig prøvd fly, sikkert tøft det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var å testa bilen på en parkeringsplass for å teste hvor fort den virkelig kunne gå, og når man da kommer til enden så er det helt kurrant å ha bremser :D

Triller jo så godt også disse da de har litt størresle på hjula og om man skal svinge seg unna et bygg eller noe så bikker den jo bare rundt også pga tyngdepungtet ikke er så optimalt for slik bruk ^^.

Bremsene er sikkert ikke så must om man har større offroad steder å kjøre på nei :)

Er en RC flyplass her jeg bor og men har aldrig prøvd fly, sikkert tøft det og :)

Nå har ikke jeg noe behov for å teste toppfart på savagen min. Har innsett for lenge siden at den biler ikke er laget for fart, den er laget for fremkommelighet og herjing :D

Angående tygdepunkt så må den være litt lavere enn orginalt for å få god stabilisering... har testet ut mange forskjellige setup de siste årene, begynner å nærme meg noen gode innstillingger nå føler jeg :)

Stemningsbildet:

euuzjdauj1ylhrwc52zr.jpg

Rc fly er vanskelig og krevende, men utrolig morsomt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Jato 3.3 jeg.

0-100 på 4,2 sekunder og toppfart på 115km/t med sine 2 gir, hehe :D

Bakhjulstrukket form for buggy med asfaltdekk, veldig stødig på veien og drar opp på bakhjulene både i første og andregiret.

Veldig mange justeringsmuligheter.

Man kan justere høyde og hardhet på alle 4 dempere separat, man kan justere stivheten på stabilisatorstagene fremme og bak, man kan justere toe-in/out, camber og når man vil den skal gire.

Veldig allsidig bil dette her, men egner seg best til asfaltkjøring. Den kan brukes på gress, grus og på off-road baner, men er meget krevende å kjøre med der ettersom den spinner seg så lett rundt og er en smule understyrt. Tror til fordel det hadde gått ann å montere terrengdekk på den.

Har hatt et par nitrobiler tidligere også, så har drevet på med dette her en stund. Er veldig moro å kjøre når bilene fungerer som de skal, men når de begynner å bli gamle og ting begynner å ryke på de en etter en så det blir mer skruing enn det blir kjøring blir det fort litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en savage 4.6. Men motoren sa takk for seg for 1 år siden. Om noen har en motor til salgs, send meg en pm :)

Nå koster ikke en slik motor all verdens lenger. Får en hårette ettermonterings motor til under 2000kr. Får de tilogmed ned til 1000lappen om du leter på amerikanske nettsider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bil som ikke er beregnet på fart,men heller beregnet for terreng av den ekstreme typen.

Bilen heter Axial ax 10,og ser ut omtrent slik(noen små mods på den,men ikke ulik hvordan de ser ut orginalt.

axi3a4vq263viohpxrwz.jpg

Et "skryte bilde" av hvor mye artikulasjon dem klarer:

ng3m6jjewvzbcg5t2vjf.jpg

Denne har sperrede differ foran og bak,og kan moddes til å få 4 hjulsstyring og ganske mye deler i aluminium,både for utseende og performance.

Enliten film av hva disse bilene er kapable til(litt bilder,litt film):

Og en til:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...