Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Scampi; Det var heldigvis ikke toppakningen, det var kun kondens! Vi fikk bilen igang, kjørte utifra statoil. Før vi sprang en kjøleslange.. Så da blir det fikset i dag samt litt småtteri! :D

Nice :)

Ikke umulig vi sees rundt i gatene.

Det gjør vi nok! :)

• 1 month later...
  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har ikke lest tråden din men så du nevnte at du skulle bygge på en 2 liter m10.

Hvis det er faktum så har jo de smidde stempler originalt og rundt 8:1 i komp. Vet ikke hvor mye rådene tåler men de skal tåle iallefall 300hk. Noe som vil passere hele kompisgjengen din med letthet i den lille mikke mus størrelse bilen din.

Og hvorfor bruker du ikke en kasse som passer motoren din? Kaster bare bort tid og penger. Selg kassen og kjøp en som passer.

Vet ikke hvor mye du har sett på diff men om det er de samme som på e21 så er det ingen som holder. Bytte til E30 diff vil nok være løsningen. Må da iallefall bytte oppheng.

Skrevet
Har ikke lest tråden din men så du nevnte at du skulle bygge på en 2 liter m10.

Hvis det er faktum så har jo de smidde stempler originalt og rundt 8:1 i komp. Vet ikke hvor mye rådene tåler men de skal tåle iallefall 300hk. Noe som vil passere hele kompisgjengen din med letthet i den lille mikke mus størrelse bilen din.

Og hvorfor bruker du ikke en kasse som passer motoren din? Kaster bare bort tid og penger. Selg kassen og kjøp en som passer.

Vet ikke hvor mye du har sett på diff men om det er de samme som på e21 så er det ingen som holder. Bytte til E30 diff vil nok være løsningen. Må da iallefall bytte oppheng.

Så en orginal 2l M10 har ikke mer enn 8:1 komp, og smidde stempler orginalt? Dette viste jeg abbsolutt ikke, men det gjør jo ting mye enklere!

Skal måle og se litt, håper M20B20 råder passer, da disse vist nok skal holde en del hk?

Har et par 325i E30 bakstillinger, får se hvor mye kødd som må til for at dette skal passe. Problemet er vel og få ting godkjent.. Kassa fikk jeg såpass billig at det ikke var noe spørsmål en gang. Denne blir nok lagt på hylla og overhalt etterhvert. Takk for svar! :)

EDIT:

Og da ser det ut som hele bilen går til sandblåsing i løpet avMars/April.

Gleder meg noe ENORMT til og få en sandblåst bil og holde på med. Kommer til og bli så utrolig mye deiligere enn masse møkk som er på den nå. :D

Skrevet
Jeg syns du er litt slapp med skruinga, Steffen :roll:

Neida :)

Blir nok strøkent tilslutt ;)

Er dårlig med skruing for tia på den her gitt.. Mest hammer og meisel for og få vekk de forbaska asfalt mattene..

Skrevet

Hva slags datasprut ble det?

En M10 fortjener litt høy komp og E85, så kommer kreftene lettere. Turtall må du ha mye av!

Å si at noen M10er har smidde stempler (på lik linje som 745i motorene) blir i mine øyne feil. De er nitrerte, en slags herding, i likhet med f.eks M21 veivakslingene.

Et tradisjonellt smidd stempel er frest, og evt dreid ut fra et massivt stykke gods. Vanlige stempler er støpt.

• 4 weeks later...
Skrevet

Oddis: Det ble MS2 V3,57.

Ja, tror jeg satser på E85, men må nok ha 2 forskjellige maps, da det ikke er en E85 pumpe i nærheten av Moss, desverre..

Om det er 8:1 i komp, så blir det vel og prøve det i førsteomgang, hvis det er nok for E85 igjen..

E30_Dale:

Sugis tror jeg hadde vært morro, men det koster for mye.. Hadde jeg fått pressa 200gamp utav den, med sugetrim, så hadde jeg sikkert vært møka lei i løpet av en sesong, og begynt på turbo motor.. Så jeg gjør meg selv en tjeneste og starter med snurre med en gang..

Ser ut som det blir noe reklame på denne bilen også! Driver og snakker med folk ang. litt små spons og slikt. Det går rette veien!

Skrevet

Skal du hellakkere den eller? I såfall, hvilken farge?

Som KingB over, når blir du klar til å kjøre? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...