Gå til innhold

Audi 1,8 8v VS 318is

Patrick B
 Share

Anbefalte innlegg

min gamle 95mod T20 Celica 2.0GT (170hk + chip/filter/5" eksos)var kjappere enn E30 Å E36 325 fra 0-100km/h og 100-200km/h så det er ikke umulig det :lol:

Du skriver jo selv 170hk+chip,filter og eksos.På en japsebil vil jeg påstå at dette fort utgjør 10-15hester.325e36 går etter min mening mye dårligere en 325e30.Bilen med minst hester som har imponert meg mest under kappkjøring er opel kadett gsi.Disse har "150"hk og følger en 325e30 til over 200km/h.De stiller vel kanskje med en lettere giring og en lettere bil,men godt gjort alikevel.

PS.Jeg hater opel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kadettene har vel neppe samme toppfart som 325i?

Og uansett er vel de fleste BMWer gira for ganske høy toppfart sammenlignet med en del andre merker? F.eks. i Japan har jo ikke bilene lov til å gå fortere enn 180 en gang, så de kan gire lavt og få heftig aks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gamle 95mod T20 Celica 2.0GT (170hk + chip/filter/5" eksos)var kjappere enn E30 Å E36 325 fra 0-100km/h og 100-200km/h så det er ikke umulig det :lol:

Du skriver jo selv 170hk+chip,filter og eksos.På en japsebil vil jeg påstå at dette fort utgjør 10-15hester.325e36 går etter min mening mye dårligere en 325e30.Bilen med minst hester som har imponert meg mest under kappkjøring er opel kadett gsi.Disse har "150"hk og følger en 325e30 til over 200km/h.De stiller vel kanskje med en lettere giring og en lettere bil,men godt gjort alikevel.

PS.Jeg hater opel.

jepp..celica`n hadde vel mellom 180-185hk. kjørte E30`n til en kompis og min egen E36 325 coupe + celica`n på samme strekke til et visst punkt og da var celica`n kjappest. Skuffende med tanke på 200+hk i 325 coupe`n jeg hadde men.. men en ting er klart at E36 325 parkerer E30 325 etter 100km/h..

har prøvd en kompis sin gsi kadett og ble overrasket over at den var kjapp..men ikke noe god og kjøre i den forstand.

men 1.6 vti til civic med 160hk er vanskelig og ta opp til 170-80km/h hvertfall..veier 1000kg og har et vannvittig register.

men ingenting slår komforten til bmw kombinert med sekserlyd 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh. Ha meg unnskyldt, men dette var en latterlig diskusjon med mange gale opplysninger...

Alle bilene det refereres til er late. 318iS og A4 1.8 20V. Tenk hvor spennende det rattlåsracet vil bli da... :shock:

Sikkert dumt å si hva man mener av og til, men: Gå ut og sett dere i bilene deres og PRØV istedet for å sitte å synse om ditt og datt. Det intereserer meg forøvrig nada hvem som vinner dette *spennende" oppgjøret.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som betyr noe. Finnes ikke noe bedre enn å kjøre opp på siden av en eller annen på motorveien og så gi full gass og han forsvinner i bakspeilet. Oh yes.

:roll:

Hehehe...og problemet i denne diskusjonen er at ingen av bilene egentlig har overtaket...så det med å forsvinne i bakspeilet blir heller latterlig... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som betyr noe. Finnes ikke noe bedre enn å kjøre opp på siden av en eller annen på motorveien og så gi full gass og han forsvinner i bakspeilet. Oh yes.

:roll:

Hehehe...og problemet i denne diskusjonen er at ingen av bilene egentlig har overtaket...så det med å forsvinne i bakspeilet blir heller latterlig... :lol:

JA dette var da en ting jeg er fult klar over, men det han med A4 mente var at han skulle parkere meg, og han mente alle BMW (kebabracer) gikk dårlig, han hadde selv en sliten 91mod 318i. ER fullt klar over at 318is ikke er noe racer, men det blir nok 6er på meg til neste år anyway! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde heller trimme den 318is'en din maks. Trimkammer gjør mye. 6'ere veier alltid mer. Så vinninga går opp i spinninga.

5" eksos? :?

Har ikke en 95 mod av en sånn Celica 175 hester orginalt? Det burde du vite altså som har hatt den bilen selv. 8)

Tror førøvrig chip/filter/sporstpotte gir deg ikke mye ekstra på den bilen. Har sjekket chipper til den og fikk opplyst 5 hester ekstra.

Celica'en veier jo ca 1250 kg gjør den ikke? Ca 100 kg under BMW'en.

Er forøvrig en av mine favorittbiler den bilen der. Er som å sitte rett på veien og fartsfølelsen er enorm. Veldig vridningstivt karosseri og styringen er også utrolig presis. Til og med den med 118 HK gir utrolig mye kjøreglede. Og en strøken og velholdt en med store felger er utrolig lekker å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en kompis som var å henta seg 740turbo oginal så kom jeg etter og han klarte da aldri å dra ifra min e30 318is! Han var forbanna :lol:

han sku vest ta meg på acr te sommarn påsto han :shock:

Haha, da skal han slite! Volvo 740 og acr er neppe noen god kombinasjon. Var en luring med en 945 med (i følge han selv) ca.280-290Hk som skulle kjøre fra meg på acr i år. Så jo mer av understellet på den bilen enn resten :lol:

PS! Da jeg kom forbi var det selvølgelig bye bye.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...