Gå til innhold

snøen kommer igjen!

Maxxsonics
 Share

Anbefalte innlegg

haha.. bare for å ha det sagt! ingen ting er som å kose seg forann tv`n med en kopp kaffe mens jeg ser dere søringer på nyhetene når den første snøen kommer. det er like gøy hvert år. står på flatmarka med sommerhjul og spinner og er helt hysteriske og skjønner ingen ting. nei det er kos det.. skal dere aldrig lære? :lol:

menneh, her på nesna i nordland har det snødd hele uka og så begynte det å regne til helgen, men nå er det blit kaldt igjen.. tilbrakte 40timer i brøyte-traktoren forrige uke. HATER SNØ!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 250
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tjah, hvis det er meg du tenker på, så har vi da piggdekk på to av bilene og piggfrie på den siste (BMWen), og det har vi hatt i noen uker nå. Goodyear Ultragrip på begge de med pigg. Skal være gode dekk, nye i fjor på begge to. Men at det er mange tullinger ute på sommerdekk er det nok liten tvil om.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. bare for å ha det sagt! ingen ting er som å kose seg forann tv`n med en kopp kaffe mens jeg ser dere søringer på nyhetene når den første snøen kommer.

Det komiske er at det ikke trenger være snø på veiene engang. Det er nok med minusgrader og bittelitt snø som faller og folk får helt hetta. Var vel torsdag at jeg lå bak en gammel kar som kjørte i 35 (!!) i en 80-sone. Helt bare veier, men det snødde såvidt. Gnah. Er ikke ofte jeg starter forbikjøringer i 80-soner i 1. gir gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører buss i Oslo og under det værste snøfallet ifjor måtte vi innstille pga alle personbilene som krasjet inn i oss.Verksted-gutta greide ikke å få unna alle bussene så for å kunne opprettholde driften dagen etter var det full stans til passasjerenes ergrelse. Det morsomme var at det stod i avisen dagen etter at bussene måtte stanse fordi de hadde sommerdekk!

Når de fleste av oss har tv/radio som varsler snø burde det vært straffbart å kjøre ut på glatta med sommerdekk.Og såkallte helårsdekk er bare drit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag var det jaggu glatt!!hehe... låg sidelengs nesten hele veien hjem fra jobben,9km m svingete vei... hehe... kjempe glatt var det!!

Aner jeg gamleveien fra Hamar til Br. dal ? :lol: Har isåfall kjennskap til den.. :twisted:

haakon: Det forundrer meg ikke! Jeg var senest i Oslo på lørdag med fullastet bil med ved og kjører følgelig ikke mye fort. Tar det spesielt med ro inn til kryss osv. Men siden veiene der inne er så nedspadd med salt så var det ikke spesielt glatt i forhold til hva jeg er vant til her oppe i Hedmark.

Enda var det 8 stk som jeg telte som var _centimetre_ unna å kjøre inn bakluka mi :twisted: Det er her politiet skal beslaglegge førerkort! Ikke for 100 i 80'n på sommeren. Trodde ærlig talt ikke folk kan være så lite dyktige bak rattet. Sjokkerende for å si det som det er :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Nå begynner man virkelig å snakke snø! Har vel rundt 25-30cm her nå. Ble vekka av madammen kl. 5:15 i dag, da stod hun og spant med Skoda Pickupen på parkeringsplassen og kom ingen vei. Måtte bytte til Sportagen. Den kom seg heldigvis frem. Så kl. 10 var det opp for meg og ut med traktor og snøfres. Moro! :o

Men nå har Skodaen fått to nye Gislaved Nord Frost 3 foran, så det duger vel.

Har også vært ute og snørekjørt på snowboard bak fullblodsen i dag. Fyttifaen så moro! :whoa: Anbefales på det sterkeste.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ventet rundt 10 varmegrader her i Danmark i morgen...nå er det 6 varmegrader og skyet... :roll:

Haha.. :lol:

:? ....Noen mener sikkert at det ville ha vært fint å kunne kjøre på sommerdekk hele året, men jeg liker nå skikkelige fimbulvintere jeg da...Rørås, Trysil eller et annet kuldehull ville egentlig ha passet meg utmerket...iallefall nå som det går mot jul... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oddis: jeg har ik hatt no problemer mellom br-dal å hamar, men... det er faen så glatt vært nå så har ikke vært artig å sladde å leke seg hel!!vært altfor glatt nå! fint m parkeringsplassen på OBS på rudshøgda!!! spes når jeg har tilgang på verksted like ved :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...