Gå til innhold

E90/91 Eiere, se her!


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Har kikket på ny/ere bil i det siste - unnskyld BMW...

Ser med etterhvert (etter å ha sett bildene fra testen på dinside om 325ia)stor interresse på E91, altså den nye 3'ern som touring...

Noen som har denne, og kan fortelle litt om denne, fordeler ulemper alt evt tas imot med takk!

Det er vel 320Da som er mest aktuell.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=281026&bid=1

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Var selv i samme situasjon, men endte opp med 320DAT.

325iAT er nok den råeste bilen jeg noen gang har kjørt (har eid E60 525 også). Fantastisk motor!!! Men mest i lyd.

Men å betale 130000 mer var uaktuelt.

Jeg endte opp med en 320 Touring og er meget fornøyd!

For å si alt om drivstoff forbruk: Kona mi kjørte tur/retur Stockholm på en full tank!!! Det er 120 mil +++

Jeg syntes det nesten er like mye drag i dieselen som i 325.

Den mangler draget over 4000 omdreininger, men det er ikke verdt så mye penger, spør du meg.

Ellers er jo bilene identiske. Diesel lyden kan høres i tomgang, men forsvinner med en gang du kjører. Men det skal være sagt at lyden fra denne ikke kan sammenliknes med rekkesekseren. Den er helt rå, men for dyr i forhold.

Du burde selvsagt prøve den.

C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Var selv i samme situasjon, men endte opp med 320DAT.

325iAT er nok den råeste bilen jeg noen gang har kjørt (har eid E60 525 også). Fantastisk motor!!! Men mest i lyd.

Men å betale 130000 mer var uaktuelt.

Jeg endte opp med en 320 Touring og er meget fornøyd!

For å si alt om drivstoff forbruk: Kona mi kjørte tur/retur Stockholm på en full tank!!! Det er 120 mil +++

Jeg syntes det nesten er like mye drag i dieselen som i 325.

Den mangler draget over 4000 omdreininger, men det er ikke verdt så mye penger, spør du meg.

Ellers er jo bilene identiske. Diesel lyden kan høres i tomgang, men forsvinner med en gang du kjører. Men det skal være sagt at lyden fra denne ikke kan sammenliknes med rekkesekseren. Den er helt rå, men for dyr i forhold.

Du burde selvsagt prøve den.

C

Det var da voldsomt til prisforskjell mellom de to modellene... :shock: ...her i Danmark skiller det kun 30000 kroner mellom E91 320d og E91 325i. Jeg er for tiden i forhandlinger med BMW her i Danmark vedr. et kjøp av en av modellene...og jeg er faktisk litt i tvil om hvilken jeg skal velge. Jeg liker diesel og har kun gode erfaringer med min nåværende 2003 E46 318dT, men litt mer "BMW" følelse hadde ikke vært dumt etter snart 70000 Km med snusfornuft... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke verst ut.

Hadde egentlig ikke tenkt tanken på den nye 3'ern, men etter å ha sett touringen så har jeg endret mening ;-)

Er det noen svakheter eller noe annet du vil trekke frem, i løpet av den korte tiden du har hatt denne bilen?

:wink:

Ops, å gratulerer med ny bil da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til prisforskjell mellom de to modellene... ...her i Danmark skiller det kun 30000 kroner mellom E91 320d og E91 325i. Jeg er for tiden i forhandlinger med BMW her i Danmark vedr. et kjøp av en av modellene...og jeg er faktisk litt i tvil om hvilken jeg skal velge. Jeg liker diesel og har kun gode erfaringer med min nåværende 2003 E46 318dT, men litt mer "BMW" følelse hadde ikke vært dumt etter snart 70000 Km med snusfornuft...

Hvis pris forskjellen ikke er større enn 30.000.- så hadde nok valget vært enklere ja, merkelig den store prisforskjellen da?!?

Det er klart mer "sjel" i 325 etter min mening, men dieselen er nok mer effektiv. (forbruk)

Når det gjelder fornuft... så tror jeg etter, det jeg har hørt om den nye 325i motoren, at jeg ikke bør prøve den i det hele tatt :oops:

Den høres "grom" ut nemlig!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ikke prøv 325i. Du kommer til å kjøpe den!!!

Den er helt fantastisk, men desverre priset for høyt for meg.

Jeg skulle i utgangspunktet ha en 320iAT.

Da jeg skulle prøve den på Stenshagen i Oslo hadde de bare 325iAT inne.

Jeg tenkte at det kan jo bli morsomt, og det ble det.

Så derfor ble det en mellomting. Jeg gikk for 320DAT.

Jeg syntes den hadde det samme. eller bedre drag der det er fornuftig å ha det. Faktisk så slår 320D, 325i, fra 60-100.

Så jeg gikk fra å bruke ca. 420K til 520K.

Skulle jeg hatt en 325iAT med samme utstyr ville den kostet 650000,-

Det er ikke verdt prisdiffen.

Men, hvis det er som du sier, at den koster kun 30K mer i Danmark, hadde jeg ikke vært i tvil. 325i!!!

Etter en god måned med bilen er jeg strålende fornøyd, men glemmer ikke motoren i 325i. Helt utrolig!

Så du kan si at det eneste jeg er "misfonøyd" med er at min ikke har en sekssylindret bensinmotor. Dieselen låter bra, men bensinmotoren låter så mye bedre. Og det generelle draget er bedre.

Men er det verdt 130000,- mer? NEI!

C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg gikk fra å bruke ca. 420K til 520K.

Skulle jeg hatt en 325iAT med samme utstyr ville den kostet 650000,-

sÅ 320dat din kostet deg 520.000.-?

Begynner den ikke på 380.000.-?

Jeg vurderer sterkt denne bilen ja, men som du sier, jeg må ikke finne på å prøve 325'en, det kan bli farlig dyrt (som om det ikke er det allerede?)

Hva slags farge og slikt har du gått for, utstyr og annet som er "nødvendig"?

Automatkasse f.eks?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

320DT (stasjonsvogn) starter på ca 420K.

Jeg har dette av ekstrautstyr:

Essensiellt:

Automatgir (ca 20K)

Xenon (ca 8K)

18" felger (ca 20K)

Comfortpakke (ca 25K)

Advantagepakke (ca 9K)

Metallikk lakk ( ca 8K)

Sportsratt (kjøp M ratt!)

Sportseter (ca 8K)

Ikke essensiellt:

Delskinn

Ekte alu interiør

Alu pedaler

+++++

Min bil er i sort sapphire med sort delskinn og alu interiør.

Felgene er type 162 (de eneste som gjelder)

Det baller på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ikke prøv 325i. Du kommer til å kjøpe den!!!

Den er helt fantastisk, men desverre priset for høyt for meg.

Jeg skulle i utgangspunktet ha en 320iAT.

Da jeg skulle prøve den på Stenshagen i Oslo hadde de bare 325iAT inne.

Jeg tenkte at det kan jo bli morsomt, og det ble det.

Så derfor ble det en mellomting. Jeg gikk for 320DAT.

Jeg syntes den hadde det samme. eller bedre drag der det er fornuftig å ha det. Faktisk så slår 320D, 325i, fra 60-100.

Så jeg gikk fra å bruke ca. 420K til 520K.

Skulle jeg hatt en 325iAT med samme utstyr ville den kostet 650000,-

Det er ikke verdt prisdiffen.

Men, hvis det er som du sier, at den koster kun 30K mer i Danmark, hadde jeg ikke vært i tvil. 325i!!!

Etter en god måned med bilen er jeg strålende fornøyd, men glemmer ikke motoren i 325i. Helt utrolig!

Så du kan si at det eneste jeg er "misfonøyd" med er at min ikke har en sekssylindret bensinmotor. Dieselen låter bra, men bensinmotoren låter så mye bedre. Og det generelle draget er bedre.

Men er det verdt 130000,- mer? NEI!

All fornuft forteller meg at det er en E91 320d jeg bør kjøpe, men etter en liten tur i en E91 325i må jeg ærlig erkjenne at jeg hverken har nok karakter eller prinsipper til å være fornuftig denne gangen. M54B25 motoren med 218 HK er et lite mirakel av en maskin...litt "spiss" i karakteren, men med et fantastisk lydbilde og bra med krefter i alle hastighetsområder. De 218 hestekreftene utvikler motoren først ved 6500 rpm, men på den annen side har den 250 Nm ved 2750 rpm og det er ikke så dårlig for en relativt liten rekkesekser (N42B20 har f.eks 200 Nm først ved 3600 rpm og klassikeren M52B25 klarte 245 Nm først ved 3950 rpm). E91 325i klarer 0-100 Km/t på 7,2 sekunder og toppfarten er 243 Km/t.

En E91 320d er nok hurtigere 80-120 Km/t i 4.gear, men den har ellers ingen realistiske muligheter til å holde følge med en E91 325i. Bevares... E91 320d er en meget hurtig bil (automatgear reduserer dog ytelsene litt), men E91 325i er uten tvil i en helt annen liga... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 325 vil DESTRUERE en 320d. bare man legger den i Riktig gear. er da lite interessant å sammenlikne når effekten ligger på så forskjellige steder på registeret.

Skjønner at noen Liker å tviholde på at 320d er en rask bil, det er den jo, men ikke i forhold til en 325.

vi snakker tross alt 218 mot 163 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...