Fredrik Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Litt seriøst...jeg har naturligvis skikkelig sansen for en E32 med en S38B36 motor (alt. S38B38)...modellen BMW dessverre aldri bygget. Konseptet er artig...og Mercedes-Benz har jo AMG til å trylle frem hva det skal være når det gjelder slagskipene. Mercedes-Benz 300SEL 6,3 (1968-72) var jo forøvrig verdens første "M7" når alt kommer til alt (S-klasse chassis med en V8 på 6,3 liter, 300 HK ved 4000 rpm, 502 Nm ved 2800 rpm, 0-100 på 6,3 sekunder og en toppfart på 225 Km/t...i 1968 !). S38B36 produserer imidlertid 360 Nm først ved 4750 rpm (dagens M54B30 klarer f.eks 300 Nm ved 2500 rpm)...med andre ord rimelig anstrengt til daglig når en E32 veier hele 1733 Kg. 315 HK ved 6900 rpm er det imidlertid ingen ting å utsette på...et orgasmisk lydbilde og en relativ brutal effekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 passer ikke med manuell gear-kasse i en så stor bil. hvor mange trinn hadde egentlig automat-kassene i E32 ?? har lenge lurt på dette faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Slutte å lure på slike drit ting da, kjøp en skikkelig bil! Orginal!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Grei nok bil fra A til B det der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Slutte å lure på slike drit ting da, kjøp en skikkelig bil! Orginal!!! kva var det for eit utspel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 hehe. hadde tatt den jeg.. men jeg ville nok ha en Automat Ingen som vet hvor mange trinn Gearkassene i E32 hadde ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 hehe. hadde tatt den jeg.. men jeg ville nok ha en Automat Ingen som vet hvor mange trinn Gearkassene i E32 hadde ? Den hadde enten en 5-trinns manuell girkasse eller en 4-trinns automatgirkasse... en ganske alminnelig konfigurasjon på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. S38B36 eller S38B38 motoren fortjener bestemt ikke å få hektet på en automatgirkasse fra denne perioden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Passer dårlig med en automatkasse med den gromme motoren der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 er denne billig da`? pga at den ikke er godkjent ombygget..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Slutte å lure på slike drit ting da, kjøp en skikkelig bil! Orginal!!! kva var det for eit utspel? sjekk tid og dato.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 hehe 4 trinns Automat... ZF det da tenker jeg ? ER DET REGNET FOR Å VÆRE EN GOD AUTOMAT ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Slutte å lure på slike drit ting da, kjøp en skikkelig bil! Orginal!!! kva var det for eit utspel? sjekk tid og dato.. Hehe Nylig tapt i poker på den tida, og så ble det vel kanskje et par slike pils. Men, poenget er vel at det er slik Håkon svarer de fleste her inne, orginal,orginal,orginal. Sikkert derfor den kommentaren kom. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Jepp. Blir ikke mer BMW en at det er helt Orginalt. Orginal BMW vil altid vinne over alt annet .. men en Alpina som er en Orginal Alpina er jo en orginal, om dere skjønner hva jeg mener .. jeg skjønner mentaliteten med å ha en veldig fin ( men uorginal BMW) og det vil fremdeles være en veldig fin og god bil etc. men det ligger enda mer prestisje i å ha en strøken Orginal bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Jepp. Blir ikke mer BMW en at det er helt Orginalt. Orginal BMW vil altid vinne over alt annet .. men en Alpina som er en Orginal Alpina er jo en orginal, om dere skjønner hva jeg mener .. jeg skjønner mentaliteten med å ha en veldig fin ( men uorginal BMW) og det vil fremdeles være en veldig fin og god bil etc. men det ligger enda mer prestisje i å ha en strøken Orginal bil. Jeg er 110% enig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Hyggelig å se at det er noen som er litt enig med meg. Ikke noe som er mer koselig en å se en Virkelig Godt pleiet E34 M5 på veien. May the old classics Live on Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå