Gå til innhold

Min BMW E36 318i lavbudskjetts prosjekt


Morten318
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et spørsmål: Hvorfor tok du ikke bare av speilglasset når du lakkerte? Det sitter festet på baksiden, bare å nappe av...så får du lakkert inni huset og.

Og nei, dropp BMW logoen i det gitteret..lakk det heller helsort. Ellers blir det kebabstilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også imponert over hvor mye du har fått til med denne bilen nå Morten. Gleder meg til å se ferdigresultat og kanskje se den i virkeligheten også. Hvor mye har du kostet på den nå, siden du startet prosjekttråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over hvor mye du har fått gjort på bilen,blir bra det her!

Takker for det..

Et spørsmål: Hvorfor tok du ikke bare av speilglasset når du lakkerte? Det sitter festet på baksiden, bare å nappe av...så får du lakkert inni huset og.

Og nei, dropp BMW logoen i det gitteret..lakk det heller helsort. Ellers blir det kebabstilen...

Det med speilene så ser det ut til at lakken gikk inne i huset nå også.. Hvordan satt de festet? bare å dra ut glasset?

Tror gitteret blir lakkert i bilens farge.. Tror det blir bedre og som du sier, kebabstilen.. :lol:

Jeg er også imponert over hvor mye du har fått til med denne bilen nå Morten. Gleder meg til å se ferdigresultat og kanskje se den i virkeligheten også. Hvor mye har du kostet på den nå, siden du startet prosjekttråden?

Takker for det.. Kommer nok til å møte meg i nær området ja.. En vaskedag på statoil :wink: Vet ikke hvor mye jeg har brukt.. Er ikke svimlende summer tror jeg da jeg har fått tak i mye brukt, men har gått en del timer på bilen etterhvert også.. :oops:

ville å droppet BMW i grillen der :) men ellers så får vi si som svenske " MULLE MECK--- SNAKKAR OM SNITZ " ;)

Som jeg svarte Dr.S så blir det nok svart ja..

Og nå til oppdateringen jeg hadde tenkt å legge ut.. Basskassen min tar for stor plass.. vil ha mer plass bak der.. En kammerat av meg hadde en kasse som passet perfekt til mine bassere.. Men når jeg prøvde den i bilen så blei det ikke noe bedre.. En annen kompis av meg som var med sa han hadde en til overs som jeg kunne kjøpe av han.. Tror det ender med denne. fornøyd med lyden men må stille inn litt på forsterkeren først.. Så får jeg kanskej solgt den andre kassen min for samme pris som jeg kjøpte denne for.. Vet ikek hvor mye en slik er vært jeg? Er ikke ny..

basskasse%20001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Blei litt "skremt" her om dagen da han vi pleier å stå og skru litt ikke skulle skru på noen helger pga at han har flyttet inn i ny leilighet og han hadde kjøpt ikea hyller så han har litt jobb foran seg.

Da begynte letingen etter et nytt sted å stå. Det var ikke lett og begynte å tenke på at jeg ikke fikk gjort noe med bilen før lengere mot sommeren. En dag denne uken satt jeg på jobben i boden i kjelleren.. Da tenkte jeg "her skal ingen jobbe i påsken". Da var det gjort. La alle varene vi hadde der i en annen bod og gjorde klart for flytting.

Planen var å støpe glassfiber idag, men ingen herder ingen støping. Men vi hadde mer å ta oss til.

Fikk kompisen min til å ta med delene fra jobben og kjørte det til nye "verkstedet".

skru1%20001.jpg

Vel ankommet og fått lagt alle delene klart. Legg merke til inspirasjonen

på veggen i bakgrunn :whoa:

skru1%20002.jpg

Hyller? pssh

skru1%20007.jpg

Vi takker Bærum kjerneborring for et solid og bra stativ.

skru1%20009.jpg

Eier i full aksjon med primer boksen.

skru1%20010.jpg

Ferdig primet

skru1%20011.jpg

skru1%20012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer oppdatering om noen følger med :wink:

Fikk støpt ferdig fangeren og ordnet med lakkering av bagasjelokk og frontfanger.

Tok av bakfangeren til lakkering.

skru2%20001.jpg

Bakfanger primet.

skru2%20004.jpg

Bakfanger lakkert. Mangler bare et strøk til og klarlakk.

skru2%20005.jpg

Bakrutesenkeren trenger bare klarlakk den også.

skru2%20011.jpg

Mer kommer i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker..

Fikk lakkert alt idag. Mangler bare å få mellomslipt og klarlakk tror jeg.. skal ned i morgen og legge på det slik at det får tørket i et par dager.. så er det vel litt polering osv for siste finish..

Har bilder på mobilen, men aner ikke hvordan jeg får de over til pc'en så får vente med bilder til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ikke akkuratt bare klarlakk idag.. Bakrute senkeren var full av riper så vi måtte sparkle den og legge på primer på nytt..

Bakfangeren fikk et par steder hvor lakken ikke satt ordentlig så det måtte gjøres om og fikk lakkert og fikk lagt på klarlakk så den skal tørke til fredag ihvertfall..

begynner å se enden her nå og gleder meg til montering..

skru3%20005.jpg

Sideskjørtene fikk på klarlakk og er snart ferdige mens speilene mangler et lakklag til før klarlakk..

skru3%20001.jpg

Nyrene, speiladapterne og koppene til sideskjørtene fikk på klarlakk og er også snart ferdige.

skru3%20007.jpg

skru3%20006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja. Lite med liv her.. Oppdaterer om noen leser detta.

Har fått på sommerdekka nå. Har ikke drevet med det andre på lenge, men fikk en brå vending idag da jeg har fått tak i en lakkerer som skal lakkere med sprøyte for meg for å få god finish.. Speilene og bakrute senkeren blir ikke prioritert med en gang nå, men resten.. Sideskjørtene, frontfangeren, bagasjelokk innvendig og utvendig skal lakkeres, nyrene skal lakkeres og bakfangeren. Ellers skal emblemet på bagasjelokket tinnes igjen. Har startet med å demontere bagasjelokket og henter delene mine på torsdag for så å pusse de ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...