Gå til innhold

Trenger hjelp!!!

Ron Jeremy
 Share

Hvilken bil bør jeg gå for?  

48 stemmer

1. 1. Hvilken bil bør jeg gå for?

• BMW E39 530 da
      24
    • BMW E46 320 ia cab
      15
    • BMW E87 118/120 d
      6
    • Annet...
      4

Anbefalte innlegg

Valgets kval!

Skal ha ny bil, og har en kjøper på min E39 520ia sedan, og han skulle gjerne hatt den igår, for å si det slik.

Så...jeg er litt stressa-hehe.

:crazy:

Derfor - gutter og jenter, trenger jeg DERES tanker... har tidligre luftet mulige biler og synspunkter her inne, men har "gått i stå".

Så jeg trenger deres synspunkter (positive og negative), nøkternhet(!)... og erfaringer (kanskje dere har en av disse bilene selv og kan kommentere deres oppfatning av denne)

Det står mellom disse bilene

E39 530 da

E46 320 ia cab

E87 118/120 d

Dette er biler som koster opp til ca 350.000.-

Dette er jo biler som varier veldig i størrelse og form, litt morsomt og litt seriøst, trenger ikke en touring pr idag...men man vet aldri :wink:

Tanken er å ha bilen i "noen" (les 3 år)

Ideen var en bil som ikke trenger så mye vedlikehold og er så kostnads krevende som min nåværende (kostet meg 30.000.- siste år)

Og tanken på å bruke halvliter med diesel høres "hyggelig" ut.

Er det evt andre biler (BMW) som kunne "gjort seg"?

Så nevn gjerne disse...

På forhånd stor takk!

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

330da er også et alternativ. Tenk annenhåndsverdi. Forrstår det slik at 3.0 dieselmotor holder lenge. Har en slik selv og det er mye moro. Synd at moroa begynner etter "ubetinget fengsel"-fart. Ifølge tester må du opp i 535i for å få tilsvarende bensin. Mue moro med lite forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

330da er også et alternativ. Tenk annenhåndsverdi. Forrstår det slik at 3.0 dieselmotor holder lenge. Har en slik selv og det er mye moro. Synd at moroa begynner etter "ubetinget fengsel"-fart. Ifølge tester må du opp i 535i for å få tilsvarende bensin. Mue moro med lite forbruk.

Du har en 02 mod 530 Da selv ja.

Vel hva kan du si om bilen?

Eneste jeg har prøvd av denne motoren er i en 330da og en X5 (da med den nye motoren)

En heftig skyv synes jeg å huske...?

Vel,hva kan du si om bilen, forbruk, ytelse, svakheter og positive ting.

Har jo E39 selv og syns bilen er lekker, og som touring er den om mulig ennå bedre (spesielt med diodelys baklamper)

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg kan si. Sats på en med komfortpakke. Komfortseter er deilig. Steinharde sidestøtter, men deilig å sitte i. Utrolig deilig. Alle som prøver bilen, uttrykker før hjulene begunner å rulle "for noen deilige seter".

Etter ca 10 meter kjøring sier alle "fy f¤¤ for en bil.

Etter 10 Km sier alle "man hører jo ikke at det er diesel. (Selv om jeg tror at hvis du hopper fra en 530i og rett inn i en 530d så hører en at det er mere lyd, ikke støy).

Alle synes styringen er deilig, samt at det er fred og ro i bilen.

Hva jeg synes? Jeg er helt enig. Jeg tror nok at spinaleffekten (som jeg kaller det) er kraftigere i bensin enn diesel. Problemet er at med bensin må en ha mye turtall for å få den følelsen, samt at den ikke er der hele tiden. I en 3.0 liter er den der med en gang du trår pedalen 1 cm ned. Kjekt å ligge i 90 Km/t med 1500 o/min. Med inspirert kjøring, havner forbruket på 0,8l/mil

Ellers er det bare å klikke på linken. Les hele testen, og merk at nyere diesel har ennå mere effekt. Det sier seg selv hvorfor "alle" skal ha diesel nå.

Lykke til.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=4198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å se sammenhengen mellom en E87, E46 cab og en E39...det mangler liksom en slags "rød tråd" mellom modellene du har bestemt deg for...om du forstår hva jeg mener. Hva slags bil du kan kjøpe for en bestemt sum penger er som regel ikke et godt parameter i relasjon til om du kjøper den rette bil for deg. Hva skal du primært bruke bilen til ? ...er det flere enn deg som skal ha plass i bilen ? ...skal bilen benyttes hele året ? ...hvor lang tid skal du ha bilen ? ...betyr vedlikeholdskostnadene noe for deg ? ...det er slike spørsmål som burde avgjøre hvilken bil/modell som er fornuftig for deg...:roll:

Hvis jeg skal prøve å finne en slags sum av egenskaper mellom de tre mulige modellene du ønsker å kjøpe tror jeg en nyere E46 330dT med 204 HK burde være midt i blinken... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...