Helge Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Hei... Har kikket litt rundt på nettet i dag på e34 og e36, og ser at e34 er mye billigere enn e36. For eksempel en 520i 24v i forhold til en 320i 24v av samme årsmodell. Er det slik fordi at e36 er mer etterspurte biler, eller er det andre grunner???? Vurderer å kjøpe enten e34 eller e36 med 6èrn så klart, men hvilken bil er å anbefale kvalitetsmessig av disse to modellene?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Min mening er at det er fordi e36 er mye penere og ser mye mer moderne ut. Og kanskje fordi e36 er mer populær osm ungdomsbil enn det e34'en er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Men derimot om man skal ha en behagelig bil med god plass(Og ikke bli stempla som pakkisbil av de ungdommer som ikke liker E36) er E34 perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 E34 er meir ein "milslukar" eller ein turbil for å sei det på den måten... E36 er meir pakkis/rånebil... hehe... Neida, E36 er goe bila å køyra, men E34 er bedre synest eg... Men som sagt, E36 ser nyare ut, men det ekje so go plass i dei som E34... Kva skal du bruke bilen din til då??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 E36 har jo også et nyere karrosseri enn E34. E36 kom i 91 mens E34 kom i 88. Det er spesielt interiøret som er mye penere på E36 etter min mening da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 Den vil vel bli brukt til kjøring til og fra jobb, turer og litt råning da Synes e34 er bedre å kjøre enn e36 jeg også.. Er e34 driftsikkre biler da? Med andre ord en bil å satse på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Gå for e 34! mye mer bil for penga!! billigare forsikring får du på kjøpet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 E34 appelerer ikke så mye til unge som 3 serier, det er ihvertfall min mening. Men etter et par tusen km på baken så kunne jeg absolutt tenkt meg en sprek 5-serie som bruksbil/pendler. Det er egentlig lurt å ha sær smak. Da får du som regel de bilene du synes er fine - billig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 E34 er en helt annen milsluker enn E36, både når det gjelder komfort, støy og plass. Men for all del, E36 er gode biler. Men husker jeg var like sliten etter å ha kjørt 25 mil med E36en som jeg er etter 50 mil med E34en.. og E36en hadde automat! Lavere pris på E34 tror jeg har mye med karosseriet å gjøre - E36 ser utvilsomt nyere ut. I tillegg tror jeg det er sykt mye drømmepriser ute og går når det gjelder E36. Mange unge som eier de og tror de kan ha en bil i to år uten å tape penger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Lavere pris på E34 tror jeg har mye med karosseriet å gjøre - E36 ser utvilsomt nyere ut. I tillegg tror jeg det er sykt mye drømmepriser ute og går når det gjelder E36. Mange unge som eier de og tror de kan ha en bil i to år uten å tape penger.. Drømmepriser er det stort sett ofte ute å går enten det er E-34 eller E-36. Tror mye av dette har med karosseriet å gjøre som det er nevnt her ja, E-36 er eller ser vel "litt" mer sportslig ut, og ungdom som er på jakt etter BMW satser vel mer på den pga all den alternative stylingen som er å få til den kontra E-34.. Har personlig ingenting i mot noen av dei, ellers så hadde det vel ikkje vert M5 nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Hvor langt ned detter prisene på E34 og E36? Ser jo at E30en begynner å stige faktisk. Er mange som selger rimelige greie E34er til "gi bort pris". Forstår ikke vitsen... Jeg synes E34 virker litt bedre sammenskrud enn E36. Så E34 synes jeg nok er mest bil for pengene. Men E36n klarer nok å få frem litt bredere glis hos meg når jeg kjører Kjører begge bilene til vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Men E36n klarer nok å få frem litt bredere glis hos meg når jeg kjører AKTIVT Kjører begge bilene til vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanstiig Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 eg synst e34'n e myykje fineere en e36'n!!! mykje betre bil og snakker av erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Molly Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Mener at E34 er en mye finere bil enn E36.Bedre å kjøre,bedre sammenskrudd(går for å være den best sammenskrudde BMW),god deletilgang osv osv. Men det som "bekymrer" meg mer,er at gamle,utslitte,opprustete,plasticfantastic E30 koster skjorta!!Ser flere eks på at prisforlangende er hinsides.F.eks 20 år gamle 325 til 50-60k....Fabelaktig! Hadde aldri foresvevd meg å kjøpe...! Får vel "E30-politiet" på nakken,nå!! Men nå er ikke jeg den yngste her inne,heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Hvis man sammenligner verditapet for alle BMW modellene over noen år; så ser man at det er "snikmodellene" av hver modellserie (3, 5 og 7-serien) som holder seg best i pris... og det er 3-serien som holder seg best i pris av alle seriene. Dette har ingen ting med kvalitet eller hvor mye gadget bilene har å gjøre, men derimot en simpel balanse mellom etterspørsel og tilbud. Mange unge kunne helt sikkert gjøre et bedre kjøp av en bil hvis de heller kjøper f.eks en E34 520i enn en E36 320i, men de fleste gjør det allikevel ikke bl.a av frykt for at den ikke er hurtig nok (!) og/eller fordi den har et slags "gubbeimage" blandt de unge. Ungdom går i flokk og de fleste skal ha noen år på baken før de tør gå deres egne veier... no offence ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå